Ik voerde voorheen altijd Pavo 2, dat werd toen pavo all sports en sindsdien kon ik mijn paarden niet meer fijn in conditie houden. Ik moest heel veel voeren om ze niet te schraal te krijgen(ze kregen onbeperkt ruwvoer), maar daardoor werden ze stapelgek en kreeg een van mijn paarden ook last van opgelopen benen(wsl door het eiwit). Daarnaast vond ik ze vrij snel verzuren in het werk.
Ik ben toen overgestapt naar hartog balance structuurmuesli en ik moet zeggen dat mijn paarden veel fitter zijn, beter in conditie en dat ze niet meer verzuren in of na het werk. Ot krijgt daarnaast na het werk nog een kilo energymix, de merrie heeft dat niet eens nodig
Ik vraag me af of meer mensen mijn verhaal over de verandering van de pavo-brok herkennen?
Wij voeren geen brok. Maar alles muesli. Bij ons vind je: Marstall Optimaal zomer (is nu bijna op en kregen ze omdat ze 24/7 buiten stonden) Marstall E zonder haver Marstall Sinfonie
Verder krijgen ze Hartog Lucerne. Ik geef de voorkeur aan zoveel mogelijk ruwvoer en in mindere mate krachtvoer. Krachtvoer pas ik aan op het werk.