kelliej schreef:Als de pony genoeg beweging krijgt is het niet zo erg, maar ik denk dat je beter meer hooi kan voeren.
De pony moet minimal 2 uur per dag lopen .. dus ze beweegt iig genoeg!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
kelliej schreef:Als de pony genoeg beweging krijgt is het niet zo erg, maar ik denk dat je beter meer hooi kan voeren.
marloezzke schreef:tussen bewegen en bewegen zit veel verschil houdt daar rekening mee.

xXVeronaXx schreef:marloezzke schreef:tussen bewegen en bewegen zit veel verschil houdt daar rekening mee.
En wat noem jij de verschillen tussen bewegen en bewegen?
marloezzke schreef:oke als jij het zegt. je blijft toch bij je standpunt en ik weet nie hoor maar manege lessen is niet echt zwaar
marloezzke schreef:voor een gemiddeld paard/pony is in manege lessen meelopen niet echt zwaarwerk, lichaamelijk dan, (geestelijk misschien wel) een gemiddelde manege les bestaat uit de ruiter leren hoe deze hulpen moet geven, een paard moet corrigeren en hoe deze moet zitten. het gaat hier in de "meeste" gevallen niet om de combinatie opzich en is meestal niet met conditie training of het verbeteren van het paard en de comunicatie tussen ruiter en paard. in een manege les kun je niet iedere dag bezig zijn mijn het concequent zijn tegen de pony of conditie werk doen.
meestal wordt er op maneges dezelfde hoeveelheid voer aan alle paarden en pony's gegeven.
Citaat:En een manegehouder die alle paarden en ponies hetzelfde voert is stompzinnig bezig en heel snel failliet
Dat zou inefficient zijn.

marloezzke schreef:dan snap ik eerlijk gezegd ook niet waar jij je druk om maakt, je hebt er toch geen invloed op wat de pony krijgt of wel?
ik neem dan maar gewoon weg aan dat de manegehouder weet waar hij mee bezig is, anders is het zonde van zij centen toch?
marloezzke schreef:en wat is je conclusie?