Net als het stuk over gras eten... dan staat er... loop door het gras heen waar hij staat te eten... ja als ik dat doe gaat ie gewoon niet aan de kant... moet hem een harde trap tegen zijn hoofd geven (BIJ WIJZE VAN) wil ie dan zijn hoofd wegdoen.
@ Onley
dat is dus ook een probleem... je zegt bijvoorbeeld dingen als, gaat ie omhoog, trek 'm om.. ik lees ergens anders weer dat je dat nooit mag doen en dan je tegen hem in moet lopen zodat je hem dwingt op zijn achterbenen achteruit te gaan, wanneer hij steigert.
Wat betreft het loslaten... ik probeer dit echt niet te doen maar door mijn reuma heb ik soms niet genoeg kracht in mijn handen.
Citaat:hoe lang staat die dan op stal? en komt die wel op de wei?
Hij staat dag en nacht op de wei (met inloopstal). Hij kan ook niet op stal staan want door zijn verleden draait ie dan helemaal door (hij zat een jaar opgesloten in een stal zonder daglicht en mocht er 15 min. per dag uit).
Bewegingsvrijheid heeft hij dus genoeg. Eten krijgt hij niet teveel. Ik controleer dat vaak door zijn ribben te voelen (nu in zijn wintervacht ziet ie er wat dikker uit maar voel zijn ribben nog steeds).
Kan het ook een soort van allergische reactie zijn op bepaald eten?
Ik ben overgestapt op andere basisbrok (hij krijgt evenveel en het blijft ook gewoon simpele basisbrok)... hij krijgt ook laatste tijd soms een appel en dat gaf ik hem eerst ook niet. Verder eet ie verschrikkelijk veel eikels. Daar kan ik helaas niks aan doen want we hebben eikenbomen in de wei.