handelstallen noord brabant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maverick

Re: handelstallen noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:06

marlon7 schreef:
Ik zoek een jong paard. Wel zadelmak. Hoeft verder nog niet veel te kunnen.
Normale prijsklasse ( ik weet niet echt wat een normale prijsklasse is, vanaf hoeveel geld wordt het nu duurdere prijsklasse en heb je een goed paard? ) en een niet al te groot paard.
Ik wil er voornamelijk mee dressuur rijden.

Die heb ik te koop.
voor meer info kun je pben

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:15

Ik ken Dirk van de Hout al van jongs af aan, en omdat ik hier in de buurt al veel slechte verhalen over Dirk gehoord had, maar ik Dirk het voordeel van de twijfel wilde geven, heb ik daar een paard gekocht.

Ik had zelf een Z-dressuur paard met een nogal dominant karakter en omdat er regelmatige jonge meisjes bij mij op stal rondliepen en het ook niet echt klikte is Dirk bij mij geweest, hij had wel iets staan en dan kon ik die van mij inruilen.

Ik ben weeste kijken: paar leuke dieren gezien, maar 1 had een groot gezwel in zijn "oksel", de andere flinke littekens aan zijn benen wat ik niet vertrouwde en een leuke 12 jarige merrie, zo op het eerste gezicht niks mis mee. Ik heb haar meegenomen, Dirk heeft die van mij opgehaald en doorverkocht. Ik had die van mij voor € 4.000 gekocht (klinisch en rontg. goed), en nu geruild tegen die 12 jarige merrie.

Merrie beviel qua rijden en gedrag prima, naar de keuring => paard had een groot gat tussen de baarmoederwand en de darmen, baarmoeder was helemaal ontstoken en gat was dermate groot dat dit niet gehecht kon worden. Waarschijnlijk ooit veulen erdoorheen getrapt. Kosten +/- € 200,= aan keuring. Kon hem terugbrengen en iets anders uitzoeken (die van mij was al verkocht, dus die kon ik niet terugkrijgen)

Paard 2: Leuke 4-jarige ruin (volgens Dirk) Dirk wist niets van de herkomst, maar goed. Kon goed bewegen, maar hij kraakte nogal in zijn spronggewrichten. Meegenomen op proef. Ben thuis aan het rijden, stopt er een auto, komt meisje uit. Paard was van haar geweest. Hij kwam uit rusland, ze had hem gekocht als 3-jarige, maar hij werd te groot, en bij verkoopkeuring bleek dat hij nog maar 2 was. Ze had hem een jaar gehad, parcoursen mee gesprongen en al Paard blijkt dus achteraf als 1- 1,5 jarige parcours gesprongen hebben en was nu 2,5 ongeveer. Geen wonder dus dat zijn spronggewrichten kraakten Weer teruggebracht.

Paard 3: 4 jarige vosmerrie. Liep lekker, nog wel groen, maar thuis braaf. 1e keer mee naar de les, sprong bovenop alle andere paarden, brulde als een hengst (was toch echt een merrie), maar goed dit kon jongigheid zijn. Verder fijn paard, naar de keuring, paard bleek twee baarmoeders te hebben en 4 eierstokken en stikte dus van de hormonen. Kosten +/- € 150,= en weer teruggebracht naar Dirk.

Paard 4: 5 jarige merrie, liep lekker, sprong zo over 1.30 los zonder enige moeite, maar bleek altijd in een buitenstal gestaan te hebben en achteraf ook duidelijk waarom Paard was doodsbenauwd in nauwe ruimtes, werd gek op stal, vluchtte door iedere deur. Heupen kapot etc. Dierenartskosten € 100,= en angst niet beter, dus ook maar weer teruggebracht.

Paard 5: 12 jarige merrie, had M2 dressuur gelopen, was ingeruild bij Burgers in Moergestel op een jong paard en Burgers had deze merrie bij Dirk gebracht. Paard kon redelijk goed lopen, superbraaf en omdat ik het hele gedoe met Dirk zo kotsbeu was. Dirk deed net of het allemaal maar doodnormaal was . Ik heb de merrie niet meer laten keuren, vond dat het allemaal al genoeg gekost had. Heb er een half jaar fijn mee gereden, toen werd het winter. Paard ging steeds slechter lopen, uiteindelijk dierenarts erbij, bleek ernstig arthrose te hebben. Paard uiteindelijk naar de slacht gebracht, heeft nog € 650,= opgebracht.

Mijn vader heeft Dirk daarna nog een keer gesproken, en Dirk vond het nog gek ook dat ik nooit geen paard meer van hem hoefde.

Nee, zowel ik als mijn portemonnee hebben een lesje geleerd!

Ik beweer niet dat Dirk alleen maar rommel heeft staan, maar ik heb er dus alleen maar slechte ervaringen mee.
Daarnaast ken ik ook mensen die een paard hadden met arthrose en Dirk zou dit paard voor hen naar de slacht brengen (mensen konden dit gevoelsmatig niet), maar dit paard is ook gewoon doorverkocht.

Als je een goed paard wilt voor een normale prijsklasse kun je best particulier kopen. Er zijn genoeg leuke paarden voor een normale prijs te koop.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:38

jeetje.Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrik van je verhaal.Als ie dat zo bij iedereen doet, is hij zo uit gehandeld.Ikben er weleens geweest en moet ook wel zeggen dat er een grote chaos was.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:47

ik zou inderdaad ook bij stal van den hurk gaan, www.stalvandenhurk.nl
ik heb namelijk mijn eigen paard daar ook gekocht, ik ben der wel tevreden over en mijn paard is ook een sportpaard.

succes groetjes daisy

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:15

goldwing schreef:
Esther28 schreef:
Raiza schreef:
Als je een goed paard wil voor de sport moet je daar niet zijn.

Ze zoekt toch wat in de normale prijsklasse? Sportpaarden vallen vaak in de duurdere prijsklasse. En een stalgenoot van mij heeft er anders een goed en mooi sportpaard vandaan.(goedgekeurd en wel)

toevalstreffer nog nooit meegemaakt dat daar een paard goedgekeurd werd
je kan al aan de prijzen zien dat je de moeite niet hoeft te nemen om te laten keuren want die liggen maar net iets boven de slachtprijs
En ze schrijven zelf al op hun site dat ze doorgaans recreatie paarden hebben
Nee voor een goedgekeurd paard moet je daar niet zijn ( terwijl het er net zo druk is als in de supermarkt als je er op zaterdag komt)

kijk eens op sportpaarden.nu en dan naar handel daar staat van alles van een stal waar je beter de paarden kan laten staan tot topstallen

nee?
Moet je iets verder kijken dan je neus lang is..

Wij hebben er 3 sport pony's vandaan, 2 b-pony's en 1 d-pony, d-pony loopt Z2 dressuur, Z springen en Z samengsteld met een meisje van 9!!
De 2 b-pony's lopen beide L2 dressuur L springen en L samengestaled met een meisje van 8 jaar!
De meisjes hebben beide hun pony's zelf alles geleerd, pony's waren 3 jaar en groen...

Alle 3 zijn goede merries...
Dusss...

Maarja, in liessel heb je een handelaar, maar daar moet je cht geluk hebben en echt verstand van paarden, de ene keer hebben ze er een zeer goed sport paard te koop staan voor nog geen 3000 en de andere keer hebben ze er een paard staan die echt van de slacht af komt en die staat er dan voor zo'n 5000 te koop...

Eerlijk gezegt zou ik er niet snel heen gaan..

In boekel is een handelaar, voor tinkers... ook niet echt wat je zoekt?

en dan kan je gewoon bij fokkers gaan kijken, hebbe vaak erg goede paarden die oed gereden zijn...

Gr. QuirA

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:19

In Liessel, wie is dat dan als ik vragen mag?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:29

@Raiza: Kijk, nu kom je met met een onderbouwd verhaal aan en kan ik me wel voorstellen dat jij iig nooit meer een paard daar zal kopen. Maar nogmaals een handelaar kan niet door een paard heenkijken en moet ook maar afgaan op de verhalen van de vorige eigenaar.
Maar zoals al eerder gemeldt zijn er dus ook mensen met goede ervaringen dus om nou een handelaar zo af te kraken vind ik ook nogal wat.
Nou ja in ieder geval heb ik en een aantal mensen met mij goede ervaringen met Dirk.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:36

maverick schreef:
jeetje.Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrik van je verhaal.Als ie dat zo bij iedereen doet, is hij zo uit gehandeld.Ikben er weleens geweest en moet ook wel zeggen dat er een grote chaos was.

Grote chaos?
Nou niet gezien hoor. Nette nieuwe stallen met buitenluikjes, goed opgestrooid, sommige paarden stonde lekker buiten op de wei, een paar andere in een mooie stapmolen. Paarden werden netjes verzorgd na het rijden.....
Nee ik heb het wel eens slechter gezien bij andere stallen, bij Dirk had ik niets aan te merken.....

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:58

Esther28 schreef:
@Raiza: Kijk, nu kom je met met een onderbouwd verhaal aan en kan ik me wel voorstellen dat jij iig nooit meer een paard daar zal kopen. Maar nogmaals een handelaar kan niet door een paard heenkijken en moet ook maar afgaan op de verhalen van de vorige eigenaar.
Maar zoals al eerder gemeldt zijn er dus ook mensen met goede ervaringen dus om nou een handelaar zo af te kraken vind ik ook nogal wat.
Nou ja in ieder geval heb ik en een aantal mensen met mij goede ervaringen met Dirk.

Wat ze zegt lijkt me anders behoorlijk onderbouwd.
1 misser kan gebeuren, maar zoveel paarden achter elkaar niet goed?
Ik zou me als handelaar niet meer durven vertonen bij een klant.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:27

Marliesje schreef:
Esther28 schreef:

Wat ze zegt lijkt me anders behoorlijk onderbouwd.
1 misser kan gebeuren, maar zoveel paarden achter elkaar niet goed?
Ik zou me als handelaar niet meer durven vertonen bij een klant.

Je moet goed lezen en het hele verhaal graag! Op de vorige pagina had ze alleen maar commentaar zonder het hoe en waarom of onderbouwing en die geeft ze nu wel en zoals je ook leest (als je goed leest) kan ik haar wel begrijpen na zo'n ervaring. Ik zou ook zo denken ALS ik slechte ervaring(en) zou hebben bij een handelaar. Maar die heb ik niet bij Dirk en veel mensen met mij dus ook niet......

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:57

op zaterdag is het vaak druk ja dit komt omdat er dan meer ruiters zijn die de paarden voor kunne rijden!

Je kan ook door de weeks komen maar dan zijn er vaak geen ruiters en de meeste mensen hebben toch liever dat het paard is vooor gereden wordt en dan pas gaan ze er zelf op als ze er op willen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:33

jessie84 schreef:
hoi
www.virtualzonehorses.nl in achtmaal.Ik heb er vanmiddag mijn paard gebracht om verder de beleren ze hebben ook paarden voor de verkoop.
succes

Een vriendin van mij heeft er een pony gekocht, ik ben een paar keer mee gaan kijken daar, maar echt . Ik zou er zelf zeker naartoe gaan als ik een paard zocht...

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:02

Marliesje schreef:
In Liessel, wie is dat dan als ik vragen mag?

ik denk haast Wim van Kessel

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:56

Ik noem er even een paar:

De bekelaar, Mierlo: http://www.de-bekelaar.com
De beukenvallei, Leende: http://www.beukenvallei.com
Stal Schellekens, Liempde: http://www.dressuurschellekens.nl
Van den Hurk, Asten Heusden: http://www.stalvandenhurk.nl
Jordan Stables, Helvoirt: http://www.jordan-stables.com
Burgers, Moergestel: http://www.burgers-stables.nl
Stal van Osch, Son en Breugel: http://www.stalvanosch.nl
Voskens Horses, Tilburg: http://www.voskens.com
Stal Romikshof, Sint Oedenrode: http://www.romikshof.com

Dan is er nog Dekkers, in Breugel,
en er zitten nog een paar kleine handelaartjes in Nuenen en Nederwetten.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 19-12-09 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten verwijderd. Het is een oud topic. Gelieve niet meer in reageren.

Desiderius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:31

Ik heb al 6 paarden gekocht bij Dirk. Weliswaar relatief jong. De oudste waren 4 jaar. De eerste na twee jaar terug kunnen brengen. Was niet zo braaf. De rest allemaal zeer fijne paarden. Enige tijd terug nog een oudere ingeruild voor wat jongs. Met de vraag om altijd contact te kunnen houden met de nieuwe eigenaars. Belofte super nagekomen. Ik ben super tevreden over de handel van Dirk van Hout! Was overigens toen hij begon zijn eerste klant. En wanneer ik een volgende paard zoek zal ik altijd eerst bij hem gaan. Mijn boodschap is wel...... let op bij eender welke handelaar.... maar nog meer bij een particulier...... die hoeven er niet van te leven...... dus hebben nog minder scrupules. :j

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:22

Stal de kim
Nederwetten
Zie fb

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:24

Ik denk dat ze inmiddels na 10 jaar wel een paard gevonden heeft.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:47

Haha dat had ik niet gezien :oo
Hoop het wel voor haar