Equiral voer : paard erg heet en druk ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

chinou

Re: Equiral voer : paard erg heet en druk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:15

Al mijn paarden staan Equisanum muesli's. Ze krijgen dit nu twee jaar en krijgen er geen brok bij. Dit voer bevalt uitstekend en ze worden er absoluut niet "heet" van.
Het jongste paard (1,5) krijgt een muesli met meer eiwitten de anderen allemaal eiwitarm, verder krijgen ze 4 x per dag kuilvoer. Ze hebben verschillende soorten dus keuze genoeg.
Voordeel is dat je ziet wat je voert en in sommige brokken wordt nog wel het nodige afval verwerkt.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:26

mijn paarden krijgen ook de granenmix van equisanum (puur natuur)
het zijn onbeewerkte granen ed., zonder dat er rotzooi als melasse en andere rotzooi is toegevoegd, weinig tot geen eiwitten, paarden moeten beter kauwen zodat het goed is voor het gebit, en een paard heeft aan 500 gram per dag genoeg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 20:41

Ja Equisanum en Mijten heb ik idd ook no9g aan gedacht , van Mijten zag ik niks op de site wat aantrekkelijk klonk , kan ik me herinneren.....maar deze reactie klinkt wel heel goed van dat drukke paard

Equisanum heb ik wel eens een heel raar voedingsadvies van gekregen geloof ik , en heb toen toch gekozen voor de Fyto Gold ipv de Equisanum , had bij allebei tegelijk een voedingsadvies opgevraagd

Maar zo door de jaren zoek ik gestaag verder naar een voertje dat een echt goede uitwerking op haar heeft en nu staan dan nog op mijn "interessant klinkend" lijstje Equiral / Equisanum / Mijten....die laatste alleen door de goede reacties , op de site zie ik geen voer waarvan ik denk : dat zou wel eens wat voor Rena kunnen zijn.

Steffi v/d Laarse zei dat ze Equiral Qi heel goed voer vond.... dus vandaar dat dat nu meest mijn interesse heeft.

Heeft ze dat tegen jou ook gezged toevallig SM ? Was wel ongeveer 2 maanden geleden toch dat ze bij jou was

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:40

Mijn vorige paard (arabiertje) deed het erg goed op Equiral Stud. Voor Suus (haflinger) heb ik ook de overstap gemaakt naar Equiral Stud, dit omdat zij in de zomermaanden snel last had van eiwitbulten. Suus ziet er erg goed uit, glad in de vacht, glanzend en blakend van energie (niet te ). De paarden bij ons op stal die Equiral Stud krijgen herken je stuk voor stuk aan de glanzende vacht.

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:00

pmarena schreef:
Ja Equisanum en Mijten heb ik idd ook no9g aan gedacht , van Mijten zag ik niks op de site wat aantrekkelijk klonk , kan ik me herinneren.....maar deze reactie klinkt wel heel goed van dat drukke paard

Heb je ook gekeken bij de Gerstemix? Deze staat om de site omschreven als "Is bijzonder geschikt voor zenuwachtige paarden met een hevig temperament".

Nou ja, af en toe zie je ook door de bomen het bos niet meer met al dat voer...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 22:08

Ik zal nog eens kijken , bedankt

Rena is ook wel een beetje dubbelop hoor.

Zoals nu : in de bak los is het echt een krakkemikkige ouwe taart die amper wil draven , (vandaar ook Steffi erbij) maar neem haar maar eens mee naar buiten en ze krijgt ergens een verkeerde prikkel : dan is het een totaal ander paard dat ineens op het randje van ontploffen zit de rest van de rit. Ik kan er aardig mee omgaan en over het algemeen krijg ik haar wel weer redelijk relaxed maar het is wel vermoeiend en slaat eigenlijk nergens op.... spastisch ding af en toe , dat is echt rare fout werkende energie hoor in die stresskip dan

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 05:17

Misschien raar, maar waarom probeer je pavo's stimix niet eens? Daar zit geen haver in, en is er lucerne aan toegevoegd. Mijn paard was ook zo heet en hyper (beetje ADHD-ertje ) en die heeft vorige winter met een peesblessure gestaan. Ik voerde hem pavo stimix en hij heeft amper gestuiterd.