ideeen gevraagd voor "stappaard"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: ideeen gevraagd voor "stappaard"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 17:46

silvana schreef:
Je kan de boeken van linda tellington jones(TTouch) gewoon bij de bib lenen waarschijnlijk voest ook.Als je op internet googeld kan je ook oefeningen vinden.Toen mijn paard kreupel was moest ik veel stretch oefeningen doen .Snoepje op zij van haar buik houden links en rechts .Een snoepje tussen haar benen.Hoeven op pakeen en zachtjes haar been naar voren trekken.Ik zou op googelen eens vrijheidsdressuur intikken.

ok tnx dit ga ik eens bekijken

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:53

Weet je wat je ook kan doen? EHBO oefenen op je paard! Maak je er een mummie van en daarna foto's op Bokt zetten!
Dat is ook nuttig om te oefenen (neem een fles ketchup mee, dan lijkt het echter), verbanden aanleggen op lastige plaatsen enzo.

En wat het invlechtkunstwerk betreft: maak niet uit dat zijn manen kort zijn, doe jer gewoon wat haarstukjes in, en mooie kunstbloemen of wat anders (kerstballen, voor als het straks weer kerst is, kan je meteen leuke foto's maken die je als kerstkaart kan laten afdrukken!)

Zal nog wel even verder brainstormen voor je!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:59

www.pink-horizon.nl staat vrijheidsdressuur uitgebreid uitgelegd. Enne ik ga als ik niks mag doen met mijn paardje altijd 'voltige' doen, erg lachwekkend, teminste als je paardje ertegen kan...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:02

Enneh... horsepainting?? Stond in de bit een artikel over een vrouw die paarden beschilderd voor clinics over spieren e.d.... Maak je hem pimpelpaars met roze....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 18:04

jiehaaa schreef:
Weet je wat je ook kan doen? EHBO oefenen op je paard! Maak je er een mummie van en daarna foto's op Bokt zetten!
Dat is ook nuttig om te oefenen (neem een fles ketchup mee, dan lijkt het echter), verbanden aanleggen op lastige plaatsen enzo.

En wat het invlechtkunstwerk betreft: maak niet uit dat zijn manen kort zijn, doe jer gewoon wat haarstukjes in, en mooie kunstbloemen of wat anders (kerstballen, voor als het straks weer kerst is, kan je meteen leuke foto's maken die je als kerstkaart kan laten afdrukken!)

Zal nog wel even verder brainstormen voor je!

haha wel een lachwekkend idee
misschien leuk voor de rustige haflinger van een kennis van stal (om mijzelf bezig te houden)

nee die van mij maakt al teveel medische ellende mee
hij wordt daar niet vrolijk van

ik doe hem ook niet echt een plezier met kerstballen haha
inlechten voor wedstrijd is soms al een kriem

jammer dat jullie hem niet persoonlijk kennen hoor
d'r zit best een kop op af en toe en hij is niet echt gecharmeert van "geklooi"aan zijn lijf in de trent van maffe dingen waar hij stil voor moet staan
maar dat heeft toch weer iets charmants

daarom heb ik het boek massage besteld,ik hoop dat hij hiermee flink gaat ontspannen en genieten en er relaxed voor gaat staan

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 18:07

djodjodjo schreef:
www.pink-horizon.nl staat vrijheidsdressuur uitgebreid uitgelegd. Enne ik ga als ik niks mag doen met mijn paardje altijd 'voltige' doen, erg lachwekkend, teminste als je paardje ertegen kan...

hahaha ik zie het al helemaal voor me(*lig al in een deuk)

ik met me stijve bil proberen te springen op deze hoogbenige van 1.71m hahahahahahahaha

* ben zelf maar 1.65m

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:01

haha nee, dat gaat dan niet lukken...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:06

Toen de paarden hier verplicht op stal moesten blijven ben ik met clickertraining begonnen. Van internet info gehaald en in de speelgoedwinkel een clicker gekocht voor 48 cent. En dan bv apporteren in de stal met een handdoek. die gooide ik ookk over de bovenkant van de stal etc. Ja knikken, nee schudden, voet optillen, het is allemaal mogelijk. Vorig jaar heeft mijn paard geschilderd. Ik heb een doek gehaald en vingerverf en een kwast voor hem gemaakt. Vond hij ook erg leuk om te doen.