Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
jeddah schreef:Terugkeuren? Tell me more!! Kan ik dat ook met mijn IforWilliams doen? Heb wel E achter B, maar wil een lichtere auto.
jeddah schreef:Ibbel schreef:Kijk eerst eens op de FAQ voor trailervragen.
Waar vind ik die? Ik zie geen Trailer vragen erbij staan??
Ibbel schreef:[
Je begrijpt het niet helemaal. Wat jouw trailer maximaal mag wegen heeft niets te maken met wat je auto maximaal mag trekken. Terugkeuren is alleen belangrijk als je géén E hebt, en je je MTM wilt verminderen.
Als jij een auto koopt die maar 1600 kilo mag trekken, mag jouw 2-paardstrailer 1600 kilo wegen, eigen gewicht + inhoud. Onafhankelijk van of je trailer op papier maximaal 2 ton mag wegen.
En dan hangt het er dus gewoon van af: hoe zwaar zijn jouw paarden?
Een 2-paards weegt altijd rond de 700-800 kilo. Terugkeuren verandert daar niks aan. Je hebt dus maximaal 1300 kilo laadvermogen (bij terugkeuren wordt dát dus verminderd), bij 2-paardstrailers met een MTM van 2 ton. (Voor zwaardere paarden heb je dan dus ook 2-paardstrailers met een MTM van 2400 kg. )
Heb jij 2 arabiertjes van 450 kilo per stuk, dan kun jij die dus gerust in je trailer zetten, en met een auto die 1600 kilo mag trekken vervoeren.
Heb jij 2 KWPNers van 700 kilo per stuk, dan kom je er zelfs niet met een 2-paards met een MTM van 2ton, maar moet je aan een zwaardere trailer (+ een auto die meer dan 2 ton kan trekken)
[/quote]
jeddah schreef:Gaan ze het paard dan wegen?
Citaat:jeddah: Zo die 1200 klinkt super licht!! Daar ga ik naar op zoek!
Ibbel schreef:Overigens, ik heb een 2-paards Heja, MTM 2 ton, eigen gewicht 650 kilo. Mijn auto mag 1500 kilo trekken, met 2 arabieren erin gaat dat perfect.