hoe hebben jullie het aan je ouders gevraagd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Re: hoe hebben jullie het aan je ouders gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 10:23

Mijn verlanglijstje die ik maakte voor mijn verjaardag, voor sinterklaas en voor kerst luidde:

Pony
Paard
Pony
Paard
Pony
Paard
Pony
Paard
Enz.

Bij mijn zusje net zo. Dit heeft blijbaar gewerkt>

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 10:55

MarchaL schreef:
Ik heb het vroeger erg vaak aan mijn ouders gevraagd, ik heb ze zelf gesmeekt. Helaas, mijn manier bleek niet zo effectief en ik heb dus ook nooit een paard van ze gehad Toen ik eenmaal volwassen was en mijn eigen geld verdiende heb ik er dus zelf een gekocht Nu begrijp ik ook maar al te goed waarom ik geen paard kreeg, een paard kost bakken met geld en voor veel gezinnen is dit waarschijnlijk gewoon niet op te brengen. Ik voel me nu zelfs lichtelijk schuldig voor alle keren dat is woedend werd op mijn ouders omdat ik dus geen paard kreeg Ik ben bang dat ze behoorlijk met me hebben afgezien

Precies dat heb ik nu ook.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:01

@MarchaL: wat weet je dat toch goed te verwoorden

Het heeft al veel moeite gekost om mijn ouders zover te krijgen dat ik op manegeles mocht... alhoewel, achteraf hadden mijn zus en ik wel een goede tactiek: gewoon verzorgpony's zoeken, en daar met al onze onervarenheid lekker mee klungelen, moederlief eens mee nemen, die daar vervolgens zulke nachtmerries van kreeg dat ze zelf op het idee kwam dat het wel veiliger zou zijn als we op les gingen

Heel veel gesmeekt om een pony, maar dat heeft nooit gewerkt. Wel heb ik mij toen prima vermaakt met verzorgpony's en later bijrijpaarden waar ik alles mee mocht doen, wanneer ik maar wilde... een voorproefje op een eigen paard. [misschien een idee als je ouders definitief nee zeggen?]

Als je ouders het niet willen, dan zul je geduld moeten hebben; net als vele van ons... Inmiddels heb ik sinds kort ook een eigen paard (en ik ben 23); ik heb eerst mijn studie afgemaakt, en een baan gezocht (nou ja, eigenlijk heb ik al een paard gekocht toen ik wist dat ik mijn diploma wel zou krijgen en uitzicht had op een baan; ik kon niet meer wachten )

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:36

Op heel veel manieren gevraagd, nooit gekregen en achteraf was dat ook heel verstandig van mijn ouders
Een eigen paard is een grote verantwoordelijkheid en een (heel) grote kostenpost. In een gezin met drie opgroeiende kinderen kun je het niet maken om dat aan één van de drie te geven. Bovendien hebben mijn ouders nooit iets gehad met paarden, dus ook geen kennis in huis.
Laten we eerlijk zijn, tienermeiden (ik toen ook) denken altijd dat ze alles al weten en dat is toch echt NIET zo, dus is een eigen paard dan volstrekt onverantwoord.
En je overleefd het heus wel als je geen paard krijgt. Zoek een leuk verzorgpaard, doe daarme lekker veel ervaring op, zodat je straks als je geld genoeg verdient je eigen paard kunt bekostigen.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:40

Mijn ouders konden geen paard bekostigen. Nu heb ik een vriend inmiddels man met eigen paard die ook nog eens zo lief is uit zijn merrie een veulentje te fokken voor mij

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:43

ik mag het jammer genoeg niet
Maar aan de ene kant ook wel beter zo. Ik heb t best druk met school en vrienden.
En ik rij 1x in de week op me manege en ga dan ook naar me verzorgpony toe..

misschien later als ik de tijd en het geld heb

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 16:49

Waratje schreef:
Op heel veel manieren gevraagd, nooit gekregen en achteraf was dat ook heel verstandig van mijn ouders
Een eigen paard is een grote verantwoordelijkheid en een (heel) grote kostenpost. In een gezin met drie opgroeiende kinderen kun je het niet maken om dat aan één van de drie te geven. Bovendien hebben mijn ouders nooit iets gehad met paarden, dus ook geen kennis in huis.
Laten we eerlijk zijn, tienermeiden (ik toen ook) denken altijd dat ze alles al weten en dat is toch echt NIET zo, dus is een eigen paard dan volstrekt onverantwoord.
En je overleefd het heus wel als je geen paard krijgt. Zoek een leuk verzorgpaard, doe daarme lekker veel ervaring op, zodat je straks als je geld genoeg verdient je eigen paard kunt bekostigen.

ik kan geen verzorgpaard vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:54

op een dag kregen wij een telefoontje van mijn oom dat hij zijn pony weg ging doen omdat hij ruimte moest maken voor zijn zelf gefokte veulen met een ander paard.
omdat ik het beestje al jaren kende (lees:9 jaar) en hun wat centjes over hielde en ik een goede stal plek had gevonden hadden hun besloten hem voor mij te kopen.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:57

ik heb het gewoon iedere week gevraagd en iedere week zei mijn vader........ volgende week jaja da werd op een gegeven moment echt grappig

maarja toen kwam toch het moment ik kon het toen niet geloven.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:01

Mijn ouders hadden eens gezegd, dat als we een goedkoop paardje konden kopen, we hiernaar eens zouden kijken.
Ik was op ponykamp en kwam daar mijn pony tegen, helemaal huilen toen ik weg ging, volgende maand voor mn verjaardag gehad
Niet echt gevraagd eigenlijk

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:10

Niet...maar wel gekregen

Vroeger reden allebei mijn ouders, m'n zus en ik, het hele gezin dus...
Op een gegeven moment vonden we het allemaal zo leuk dat we eigenlijk wel 2x per week wilde paardrijden.
Je kan je voorstellen dat als 4 personen 2x per week willen lessen het er niet goedkoper op wordt.

Daarnaast begonnen mijn zus en ik wedstrijdjes te rijden met de manegepony's (wel officiële wedstrijden) en dit ging heel leuk. Maar helaas moest je ieder jaar een andere pony, dus echt ver kon je nooit komen.

Toen heeft mijn moeder besloten om een eigen pony (D-maat zodat mijn ouders, die niet zo groot zijn, er ook op konden) te kopen. Mijn vader heeft niet veel meer op die pony gereden, kreeg andere interesses.
Maar mijn moeder, zus en ik hebben er veel plezier aan gehad en ik heb er niet 1x om gevraagd. Omdat ik toch wel wist dat ik het niet zou krijgen als ik ging zeuren.

Mijn tip: maak je ouders gek van paarden!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 17:40

ja dat is wel handig, maar ik rij als enigste van ons gezin, maar m´n moeder is wel steeds meer geintresseerd in paarden dus dat gaat wel de goede kant op en mijn vader zegt ook geen nee mer, maar hij zegt : ik weet het niet , dus het is beter dan nee

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:58

Ik heb het niet gevraagd. Mijn moeder stelde het zelf voor toen ik 6 jaar was. Het was mijn communiekado. Ik hoor ze het nog altijd vragen; Zou je graag een pony krijgen voor je communie? Welk kind antwoord daar nu nee op. Nu 20 jaar later hebben we nog altijd paarden ik denk dat ze het zich soms heeft beklaagd dat ze die vraag heeft gesteld.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:47

mijn vader heeft toen ik 4 ofzo was een oude trekker tegen een pony geruild. daar heb ik altijd wat op rond gehobbeld. toen ik daar te groot voor werd en veel les kreeg bleek dat mn astma veel beter werd door het rijden, en daar waren mn ouders zo blij om dat ik zelf een paard mocht!! ik had vroeger best erg astma, en ik heb er nu haast geen last meer van.

mieamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:11

wij hebben ook een paardje eigenlijk een jaarling.
ik wilde er één hals huwlijks kado maar dat ging niet door.
nu acht jaar later hebben wij er één.
mijn man moest niks van paarden hebben en ik was er altijd mee opgegroeid. dillema.
na dat hij bij mijn vader ging werken die ook paarden heeft is hij nu niet meer bang.
onze dochter is al lang op zoek naar een verzorg pony wat niet lukte dus ging zij sparen voor een eigen paardje en heb ik de helft bijgelegt.
nu hebben wij toch een paardje en mijn man vind het nu ook heel leuk.
ze moet er zelf wel aan mee betalen dat doet zij van haar zakgeld, en ze is op zoek naar een baantje om meer te kunnen betalen. zelf een kranten wijk wilt ze er voor doen.
dus als je iets echt wilt moet je er ook wat voor over hebben vind ik.

hopelijk krijg je je paardje het hoeft niet heel duur te zijn, je moet alleen opletten, en het belangrijkste geven wat of je paard nodig heeft.

GCH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:23

gewoon keihard werken, en nog steeds, maar ik heb er nu iets meer dan 1. Ik weet waar ik voor werk, maar mijn ouders hebben nooit een cent betaald

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:26

Mijn eerste pony trouwens, stond in de stal ineens.
ik hoorde van iemand: hey wat hoor ik nu meis, je bent bijna jarig? en je krijgt een pony?!
Wist ik dus nergens van, ik ben er heen gefietst met een vriendin en daar stond mijn veulentje in de stal, ik kreeg hem voor mijn verjaardag, omdat hij anders naar de slacht zou gaan en ik elke dag bij zijn stal stond op de manege om hem aandacht te geven. Ik was toen 8

arielh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:29

het gaat er niet om of je ouders dit kunnen betalen, het gaat om een grote verantwoordelijkheid.
een paard krijgen of kunnen kopen zijn er veel.
het er voor zorgen dat is heel belangrijk, en dat zijn er weinig als je er wat voor over hebt zal je er zelf aan mee moeten betalen, daar ligt de eerste verantwoordelijkheid. je bent veertien en moet nog veel leren school en dergelijke straks heb je geen tijd voor je paardje en dan???? je ziet dit ook bij volwassenen die het druk hebben met hun werk maar die hebben dan meestal een verzorgster voor hun paardje.
dit is heel belangrijk een paard aanschaffen is niet moeilijk maar wel zijn/haar portie aandacht en daar gaan de meeste de mist in.
het is niet zo geef maar eten en zet het op de wei er komt meer bij kijken.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:35

Ik had ook jarenlang een paard op al mn verlanglijstjes staan, maar mn ouders hebben (hadden ) niks met paarden dus dat kon echt niet, dus mn moeder dacht een geit is ook wel leuk (een geit??? jaaah een geit ), nou een geit in de achtertuin leek me ook best geinig, dus ik ging er op n verjaardag vanuit dat er een geit stond maar nee, ik kreeg een kaartje met daarop dat ik een pony mocht uitzoeken jeej dat was veel leuker dan een geit haha.

de geit is er trouwens nooit gekomen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:48

Ik heb dat ook gezegd tegen mijn ouders, dat ik dan kon gaan wanneer ik wilde, en daar waren hun het helemaal niet mee eens.
Ik moest elke dag, door weer en wind en dan ook zorgen dat mijn huiswerk in orde zou zijn, 2 daagjes bij mijn pa in de winkel helpen en thuis net zoveel mee blijven helpen.

Nadat ik dit tig keer beloofd had, niet overdreven zeurde, daar kicken ouders op af geloof ik stond er in de vakantie opeens een leasepaard voor mijn neus, voor 1 maand, door wind en weer op de fiets met een karretje er achter voor het zadel, poetsspullen, hoofdstel en water, want ze kwam tijdelijk op een landje bij onze camping te staan.

Ik heb het een maand volgehouden, vond het toen nog net zo leuk als daarvoor, en toen heeft mijn ma tegen pa gewzegd dat hij mocht gaan vertellen dat het diertje gewoon weer weg zou gaan.
Omdat mijn pa stiekum een watje is en dit dus niet kon kwam er na die maand een nieuw paard, wat wel helemaal van mij was.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:54

Ik heb het vaak genoeg gevraagd maar er uiteindelijk gewoon zelf hard voor moeten werken. Het is nie4t eenkwestie van op je ouders het willen geven of niet het is finacieel een grote last dus het kan gewoon niet altijd.

Gewoon goed blijven zoeken naar een verzorgpaard en hard sparen meid.

SoOks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:06

Gewoon zo:
Paps, Mams...mag ik asjelbieft een pony ?
Jahoor kind....

Nee, ik heb het nooit zelf gevraagd...
Op een dag zeiden m'n ouders: je verzorgpony is nu voor jou!
(Ik verzorgde die pony eerst)

Ik dacht eerst dat ze een grapje maakten maar het was dus gewoon serieus...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 08:37

Ik geloof dat ik het 3 keer ooit heb gevraagd, en toen het antwoord kreeg dat het te duur was, omdat ze dan voor mijn broer ook iets dergelijks moesten doen. Nooit meer gevraagd, ik wist ook dat het duur was, want wij hadden bij huis geen ruimte. Toen ik 29 was heb ik mijn pony gekocht, en ik ben blij dat ik nooit gezeurd heb ervoor tegen mijn ouders. Ik snap ze volkomen!
Overigens schrokken ze wel dat ik een pony gekocht had....kwam mijn moeder tegen in het trappenhuis van de flat waar ik toen woonde, ze was al heel vaak die dag langs geweest. "Waar ben je toch de hele dag geweest?" was de vraag. "Nou, in Schijndel, heb een pony gekocht....." Ze viel nog net niet steil achterover.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:35

Ik heb een veulentje gekregen toen ik 18 was van mijn ouders.

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:47

Ik heb niets hoeven vragen. Het eerste paard wat wij hadden, daarvan weet ik het eigenlijk niet. Ik was toen pas een jaar of 3 of 4 ofzo.. Toen ik 7 was moest hij verkocht worden omdat we gingen verhuizen..
In onze nieuwe buurt kwamen we mensen tegen die ook een tijdje bij de manege stonden waar (voor mij) ons eerste paard stond. Hun namen ons mee naar een pensionstal om te laten zien waar ze nu stonden. Daar stond een arabiertje "te koop". Het was niet echt officieel maar we kwamen erachter door die "oude kennissen" toen we vroegen waarom hij er zo verwaarloost uit zag. De eigenaaresse had geen tijd voor hem. Toen is mijn moeder gaan bellen en bellen en is ze uiteindelijk terecht gekomen bij de mensen waar van hij was. En met hun kwamen we er dus uit dat wij hem mochten kopen..
Dat was 2..
Ook die arabier werd verkocht.. (jammer genoeg denk ik nu)
Afgelopen zomer waren we op vakantie in Friesland op een western ranch. Daar stonden ook een aantal handelspaarden te koop. En ja hoor.. Mijn vader, die nooit echt iets met paaren heeft gehad, viel op 1 van die paarden. En natuurlijk stond ze te koop..
Mijn moeder was ook weg van haar en ik natuurlijk ook. En na een week was ze van ons

Eigelijk heb ik dus altijd mijn ouders mee gehad Misschien kan je alsnog een baantje nemen Al is het alleen maar om te laten zien dat je er voor wilt werken. Als je nou tegen je ouders zegt dat ej daarvan bijv. de hoefsmid / veeartkosten betaald. Dan zullen ze er al een stuk meer achter staan!
Als je nu alvast begint, kan je ook zelf je halster, touw, poetsspullen en dat soort dingen kopen. Dan is het zadel, hoofdstel en het paard zelf aan jouw ouders. En natuurlijk de stalling p.m..
Maar als jij al laat zien dat je er voor werkt en de kleine dingentjes zelf regelt dan heb je een kans dat je volgend jaar op je eigen arabiertje rond hobbelt

Veel succes!