Wat heb jij over voor een uur instructie??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Re: Wat heb jij over voor een uur instructie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:16

ik krijg les van officeel jury en is zelf Z2 dressuur met winstpunten bij de paarden.
betaal 10,- voor 1 uur les
krijg 1 keer per week les

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:25

Urielle schreef:
Ik zou betalen tot 50 Euro per uur, maar die prijzen liggen zo voor een instructeur die op GP-niveau rijdt. Voor een Z-ruiter betaal ik dat niet. In de yoga, freestyle etc. ben ik verder niet geinteresseerd dus dit geeft voor mij geen meerwaarde. Ik zou voor een Z-ruiter ong. 20 Euro per uur betalen max.

dit vind ik een rare reactie
als een Z-ruiter nou 30 euro per uur vraagt en het klikt helemaal super en het gaat ook lekker.. dan zou ik 100x liever die 30 euro aan een Z ruiter betalen dan 20 euro aan een GP ruiter waar het niet mee klikt bij wijze van

*ik betaal zelf €35,- per uur *

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:32

Eens...

Tien keer liever een instructrix die goed lesgeeft dan iemand
die zelf briljant rijdt maar het niet over kan brengen.

Kan me wel voorstellen dat je voor meer ervaring (lees hoger niveau)
ook meer moet betalen. Maar 40 euri maal 2,20371 is nog steeds een hoop geld...

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:38

Ik betaal per half uur 10 euro.. (loopt meestal wel uit tot een 3kwartier..
Zij heeft zelf Prix st george gereden..
Het klikt super met haar en mijn paardje en ook tussen ons..
Ze is heel rustig in het les geven en dat staat mij dan ook zo aan..

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:23

lindsey schreef:
Vergis ik mij heel erg als ik denk dat je dit topic hebt geplaatst omdat je zelf deze lessen wil gaan geven?

Voila, ik wilde hetzelfde zeggen. Dat ligt er wel een beetje erg bovenop.

Het is zo lastig om een bedragte noemen he. Iedereen betaalt toch wat hij of zij ervoor over heeft en een instructeur vraagt wat ze waard denkt te zijn. Voor iemand die de diploma`s op zak heeft en zich heeft bewezen in de basissport vind ik persoonlijk een bedrag tussen de 20 en 3o euro vrij reëel.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:26

Ik denk ook tot max. € 40,00 per uur.
En dan een priveles voor mij en mijn moeder samen.

Ben alleen nog steeds opzoek naar een goede instructrice die aan huis wil komen maar heb geen idee hoe ik er eentje vind.
(kan iemand mij helpen?PB maar even)

een vrouw bij ons uit de buurt vraag € 45,00 per half uur.
Dat vind ik dus echt te veel.
Wil wel graag een uur les dus dat is dan € 90,00 voor een uur.
Poeh!!!

Yoga daar sta ik wel open voor.
Lijkt me wel leuk eigenlijk!!!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:36

steffie4ever schreef:
Urielle schreef:
Ik zou betalen tot 50 Euro per uur, maar die prijzen liggen zo voor een instructeur die op GP-niveau rijdt. Voor een Z-ruiter betaal ik dat niet. In de yoga, freestyle etc. ben ik verder niet geinteresseerd dus dit geeft voor mij geen meerwaarde. Ik zou voor een Z-ruiter ong. 20 Euro per uur betalen max.

als een Z-ruiter nou 30 euro per uur vraagt en het klikt helemaal super en het gaat ook lekker.. dan zou ik 100x liever die 30 euro aan een Z ruiter betalen dan 20 euro aan een GP ruiter waar het niet mee klikt bij wijze van

inderdaad, je hebt veel meer mensen die misschien GP rijden maar totaal niet kunnen uitleggen wat ze doen dan Z ruiters die het wel weten
Mijn instructrice vraagt €22,50 en is meervoudig ZZ L en ZZ Z, en heeft eigen dressuurstal

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:41

Toch wel opvallend dat er zoveel verschil tussen de prijzen zit.
Dribbelkont krijgt een uur les voor 10 euro van iemand die zo te lezen zelf op behoorlijk hoog niveau rijd en jurylid is.

Anderen betalen wel 40 euro voor een half uur.
Zouden die dure lessen nou kwalitatief zo veel beter zijn??

Dribbelkont heb je het nu wel over priveles of over een groepsles?
Anders is het natuurlijk niet eerlijk vergelijken.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:57

jeetje wat betalen jullie een hoop geld!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:00

ik heb het over priveles en ze komt bij mij maar ja ze woont naast mijn pension stalling

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:03

Ik zou zo geen bedrag kunnen noemen eigenlijk. Ligt eraan.

Ik krijg zelf prive les met me verzorgpaard voor 12,50 per uur, 1,5 uur (loopt vaak uit). En dan les ik gewoon aan huis .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 19:16

Hoeveel ik over heb voor een uur les ligt idd aan de ervaring wat die persoon heeft en de manier waarop die lesgeeft. Ik begrijp best dat je als instructeur (soms) streng moet zijn maar ik hoef niet afgebekt te worden bijvoorbeeld. Het moet wel klikken tussen de instructeur en mijzelf en het paard. Verder moet hij of zij veel om paarden geven en niet alleen maar wil zorgen dat het naar de Z komt...dus het paard de tijd geven om alles te leren op zijn eigen tijd...een bedrag kan ik dus niet noemen..gelukkig krijg ik les van mensen die ik fijn vind...al is het wel wennen om na 11 jaar van 3 zussen les gekregen te hebben nu ook van een man les te krijgen...hahaha....

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:11

Ik betaal 5 euro per uur.
Ze komt aan huis en geeft goed les. Ze is zelf Z-dressuur geweest. Ze kan me in ieder geval goed vooruit helpen.

Ik geloof wel dat ik geluk heb gehad, dat ik het zo goedkoop kan krijgen.

Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 21:00

Dit is idd een soorte van marktonderzoekje. Ik merk wel dat er zeer veel verschillen liggen tussen de bedragen die een instructreur vraagt.

Ik ben aan het bekijken of het haalbaar is om in de loop der jaren volledig zelfstandig te gaan werken, met als hoofdinkomen het lesgeven.

Natuurlijk realiseer ik me dat het de kunst is van het goed over kunnen brengen van het gevoel dat je zou moeten krijgen op je paard en ook de technische dingen die daarbij komen kijken.

De tijd zal leren of dat goed genoeg is. Is dat niet het geval lopen de leerlingen vanzelf weg. Is dat wel het geval zal de prijs vanzelf stijgen naarmate er meer vraag is.

Ik les bij een olympische ruiter en betaal beduidend meer dan wat hier (op 1 na) genoemd is.

Er zit natuurlijk wel verschil in of je voor de leut af en toe een lesje geeft (zwart betaald), of het is je dagelijkse werk en je moet er 1/3 van naar de belasting brengen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:06

steffie4ever schreef:
Urielle schreef:

Voor 20 Euro heb ik hier aan huis een ruiter die Inter rijdt en het ook goed uit kan leggen PLUS voordoen. Sorry maar, ik betaal echt niet zoveel voor iemand die pas Z rijdt, wat stelt dat nou voor? Bovendien zal ik daar bepaald niet lang mee vooruit kunnen. Het verschil tussen iemand die Z rijdt of GP merk je echt wel hoor

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:29

Ik betaal 25 euro voor 45 min. Ik vind het elke cent waard. Mijn instructrice reed GP tot ze een ongeluk kreeg. Ze zal vast wel weer gaan starten, maar voor mij is het belangrijkte dat ze mij weet te motiveren en erg goed uit kan leggen waar ik op moet letten en aan moet werken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:38

Het lesgeven wordt 6% belast dus op zich valt dat best mee

voor mij is het niveau van zelf rijden niet belangrijk, ik heb zelfs een tijd les gehad van iemand die zelf helemaal niet reed......... maar echt heel fijn lesgaf

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 08:44

als het echt goede les is, en je kan er veel van opsteken en als het dan ook klikt tussen paard en instructeur/trice dan wil ik er best wat voor uitgeven.

ik krijg nu 2 keer in de week les van een PSG amazone, daar sta ik bij op stal dus hoef ook niet eerst ergens anders heen, dat kost me 50 euro per uur. dan heb ik ook nog 1 keer in de 2 weken les van hans peter minderhoud, die is duurder. en binnenkort heb ik les van edward gal, ook een uur daar hebben we 450 euro voor moeten betalen

ik vind die les voor edward gal dan wel weer erg duur voor een uurtje rond hobbelen, dat blijft dus ook maar bij 1 keer want tijd heeft die man toch niet en bij wie ik nu les is gewoon super hoe dat op elkaar aan sluit

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:17

Ik betaal nu 20 euro voor een half uur. Ik vind het eigenlijk te veel, omdat ik nog niet het niveau rijd waarop zij het beste les kan geven. Niet dat ze niet goed les geeft, maar ik ben nog zo bezig met de basis.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:24

rockey schreef:
. dan heb ik ook nog 1 keer in de 2 weken les van hans peter minderhoud, die is duurder. en binnenkort heb ik les van edward gal, ook een uur daar hebben we 450 euro voor moeten betalen

ik vind die les voor edward gal dan wel weer erg duur voor een uurtje rond hobbelen, dat blijft dus ook maar bij 1 keer want tijd heeft die man toch niet en bij wie ik nu les is gewoon super hoe dat op elkaar aan sluit

450 euro voor een eenmalige les!! beetje erg prijzig, vind je niet?
Kun je niet beter een keer meerijden met een clinic ofzo, is een stuk goedkoper...
Ik betaal trouwens 30 euro per uur. (allround instructrice,springen en dressuur Z-niveau)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:36

Ik betaal bij de een 30 euro per uur en bij de ander 40 euro. Bevalt goed en als die van 40 euro me 60 gekost had, had ik het ook gedaan. Zelf ben ik een stuk goedkoper

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:39

Pascha schreef:
rockey schreef:
. dan heb ik ook nog 1 keer in de 2 weken les van hans peter minderhoud, die is duurder. en binnenkort heb ik les van edward gal, ook een uur daar hebben we 450 euro voor moeten betalen

450 euro voor een eenmalige les!! beetje erg prijzig, vind je niet?
Kun je niet beter een keer meerijden met een clinic ofzo, is een stuk goedkoper...
Ik betaal trouwens 30 euro per uur. (allround instructrice,springen en dressuur Z-niveau)

ja klopt, het is belachelijk veel geld...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:42

Ik betaal voor mijn les helemaal niks.
Dat komt omdat het de eigenaressen van de pony zijn waar ik op rijd.
Hun weten precies hoe de pony in elkaar zit en weten dus ook het beste hoe ik op hem moet rijden.
Meestal krijg ik 45minuten les, maar als hij na een uur pas loopt zoals we willen rijd ik een uur.

Mijn moeder krijgt 1 keer per 2 weken 45minuten priveles.
Die mevrouw geeft echt les op het niveau dat je zelf rijd en houd heel erg rekening met wat jij dus wel en niet kan.
En met wat je paard wel en niet kan.
Mijn moeder betaalt 15euro voor 3 kwartier.

En wat rockey betaalt voor die les van edward gal, dat zou ik er persoonlijk niet aan uitgeven.
Ook al is het edward gal.....
Van 450euro kan je een hoop andere leuke dingen doen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:55

Ik heb met een clinic van Edward Gal meegereden, kostte me 50 euro voor een uur, die 450 zou ik dus ook echt niet eens in overweging nemen.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:49

25 euro per uur bij een voormalig lichte tour amazone en nu 145 nationaal springen.

Bij haar op de stoeterij

Zij geeft niet iedereen les en doet het puur voor de hobbie, vandaar de lage prijs