Waarom wel/geen Mexicaanse neusriem?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

snoopy19

Re: Waarom wel/geen Mexicaanse neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 12:58

ik heb dus gisteren mn eerste springles weer gehad met dus de mexicaanse neusriem erom. En mijn instructrice die zei van wat heb je mat dat paard gedaan, hij loopt zo mooi, en zo constant. Ik zei alleen ene andere neusriem, zei zegt noud atwe rkt wel want ze loopt er heele rg fijn op, ze knabbelde de hele tijd lekker op het bitje ook. ( nee niet knagen op het bit door spanning o.i.d, gewoon lekker ontspannen)
Volgens haarw as er ook niets verkeerd met die neusriem, en hij loopt er fijn op dat blijkt nu.
ik rijd er ook niet elke dag mee, normaal heb ik gewoon zo'n gecombineerde neusriem...

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:08

Met een mexicaan is niks mee als je hem juiste bevestigt maar geldt dat niet voor elke nesuriem!!!Ik heb een heel sterk paard wat veel beter te rijden is met een mexicaan dan met een gewone neusriem. Dat voorkomt veel stress dus is in mijn ogen niks mis mee. Als het paard er ontspannen oploopt

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:14

Ben het eens met Sherwood, kom op, 't is maar een neusriem, en ja hij werkt bij paarden die de mond openen sterker in, maar een paard dat normaal lekker loopt heeft er heus geen last van dat de normale neusriem voor een mexicaanse verwisseld wordt. En als iemand dat toch mooi vindt en het paard heeft er geen last van, waarom niet. Mits inderdaad niet te hard aangesnoerd, maar dat geldt ook voor elke neusriem.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:46

kijk als je met een zweep rijd dan is dat "normaal" en niemand zegt er wat van. Sporen ook geen probleem is ook normaal. En hoe vaak je wel niet mensen tegen komt die het paard geen aanwijzing geven met de zweep, maar gewoon een klap, dat is echt heel erg veel voorkomend. Nee dat doen ze dan omdat het paard vervelend is... maar owee als je er een neusriem om heen hangt waar een mindere reputatie aan zit, dan krijg je te horen "waarom in godsnaam zo'n neusriem bij dat paard". Gewoon omdat ie mooi is. Een zweep kan ook mooi zijn, maar bij verkeerd gebruik niet meer.... sporen, sommige zijn echt heel mooi, maar bij verkeerd gebruik vind ik ze lelijk!!!