hoeveel paarden hebben jullie verkocht en reden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Re: hoeveel paarden hebben jullie verkocht en reden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:06

2 shetlanders verkocht wegens chronisch tijdgebrek.
Ze staan nu bij iemand die er elke dag wat mee doet. Ze zien er super uit daar.

De D-pony van de kinderen moet misschien op termijn weg als ze er te groot voor zijn.
Maar andere optie is om hem in het tuig te beleren.

De 2 paarden gaan ook niet weg. Hopelijk nooit.

Het is mijn wens om over een jaar of 5 a 10 een huis met wat grond te kopen zodat de paarden thuis oud kunnen worden.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:55

Eentje. Ze had zware arthrose en is naar een handelaar gegaan en daarna waarschijnlijk naar de slacht..

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:20

1e pony haf X KWPN gekocht van 2 jaar toen die nog hengst was, heeft nooit manieren geleerd en wist dat die 600 kilo woog, doods combi dus. Is geruint maar is nooit meer geworden zoals verwacht, bleef waanzinnig hengst. Is om veiligheidsredenen voor mezelf en voor andere verkocht.
2e pony NRPS was heel erg druk, was in het begin nog wel mee te leven maar na een tijd begon het niet leuk meer te worden, kon niet serieus gereden mee worden zodra hij niet buiten was geweest of aan longeerlijn voordat je ging rijden.
3e pony Fjord, na mijn avonturen met de NRPS wou ik een pony waarmee ik lekker rustig naar buiten kon, heb ik in deze gevonden.
Helaas is na een paar jaar het intensiefe wedstrijd rijden toch beginnen te kriebelen en heb ik de fjord ingeruild voor een KWPN.(dom, dom, dom, dom achteraf!!)
4e paard KWPN, erg goed in de sport zowel dressuur als springen. Heb op concour een bod op hem gehad die ik nooit had durven dromen en heb hem verkocht(had in die tijd ook de nodige financiele problemen)
Toen een tijd niets(jaartje) en daarna een andere fjord genomen, deze is nooit gekocht maar geleast. Heel veel problemen mee gehad, is daardoor ook terug gegaan naar off. eigenaar.
Nu weer een pony gekocht Fjord, deze is nu een half jaar en gaat nog een hele tijd mee.
Dit ook omdat ie helemaal ingereden gaat worden naar mijn behoefdes aangezien ik een spierziekte heb.
Waarschijnlijk komt er volgend jaar nog een veulen bij ook fjord zodat deze later bereden kunnen worden door mij en mijn man en in 2 span kunnen gaan lopen.

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:00

Bess --> Kreeg ik voor mijn 10e verjaardag van mn ouders. Is helaas verkocht omdat ze kreupel was en nooit meer te rijden zou zijn en mijn ouders wilde dat ik toch kon rijden....
Moonlight --> Die kreeg ik ipv Bess, heb ik zelf ingereden en 2,5 jaar gehad. Maar het klikte niet en we kwamen niet verder, daarbij werd ik ook wel groot voor dr dus is zij ook weggegaan.
Amber --> Kreeg ik daarna, een E-pony en super lief en haar heb ik nog steeds en het is een schatje Ben heel blij met haar.
Mabel --> Heb ik er zelf bij gekocht omdat ik het zielig vond dat Amber zo alleen stond steeds (daar kan ze niet geod tegen). En die 2 gaat lekker samen

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 13:24

Ik heb er 3 gekocht en heb ze nu al een tijdje en wil ze niet meer kwijt of ze nou zomerexeem hebben of wat dan ook.
En 1 verkoxht maar het was een e-pony en mijn moeder wou ook weer paardrijden en Flower was niet goed voor haar

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:38

1 gekocht en nog nooit iets verkocht en deze gaat ook nooit weg ik zou dat echt niet kunnen..

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:41

Ik heb mijn vorige paard verkocht.
Het klikte niet.
We verdienden allebei iets anders.

GCH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 16:52

Ik heb er 3 verkocht
Mijn eerste pony, werd steeds banger tijdens buitenritten, waardoor mijn zelfvertrouwen weg was. Staat nu als fokmerrie in Noorwegen.
1 Verkocht omdatr het niet klikte, jaar mee bezig geweest, maar we gingen alleen maar slechter rijden ipv beter
1 omdat mijn vriend vanaf dag 1 bang voor haar was en hij haar zou gaan rijden, na het beleren.
Ik heb er nu 6 staan en 1 op komst, waarvan er 2 zeker nooit meer weggaan

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:26

Mijn 3 paarden gaan nooit weg. De enige die ik ooit verkocht heb was de pony van mijn zus (na er zelf 2 jaar voor gezorgd en bereden te hebben) een C-pony, sowieso te klein voor mij (ben 1.78cm!) bovendien klikte het totaal niet met die pony.

@Lisa_Melody: een paard met arthrose in het handelscirquit brengen vind ik een heel slechte zaak, en verdomd zielig voor het paard (en ja, ik weet het e.e.a. van arthrose)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:05

1 gekocht en na 6 jaar nog steeds in mijn bezit
Hopelijk mag ik nog vele jaartjes van haar genieten.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:07

1 een D pony waar ik te groot voor werd.
ben nu bezig met het verkopen van een E pony omdat ik hoger wil komen in de sport, en aangezien de e pony niet met zijn 2en in de trailer kan, komen wij nauwelijks op concours.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:16

het paard wat ik nu ga kopen(na 5 jaar verzorgd te hebben)
gaat nooit of te nimmer weg.
blijft tot zijn laatste dag bij mij..
ik zou dat nooit kunnen een paard verkopen!!!