waarom geld vragen voor bijrijdpaard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

oxer

Re: waarom geld vragen voor bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:15

Bij mij hangt het ervan af of iemand toegevoegde waarde heeft als ruiter, een ruiter die beter rijdt dan ik en het paard naar een hoger wedstrijdniveau kan brengen krijgt geld, een ruiter die op een lager niveau rijdt en waarvoor jij je paard beschikbaar stelt moet geld betalen. Lijkt me zo logisch als wat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:22

sannaa schreef:
Bij mij is het trouwens zo dat ik het financieel niet zonder kan redden, anders moet ik mijn paard verkopen. Zou het zo zijn dat ik geen tijd heb en blij ben met alle hulp wordt het misschien anders maar dan nog denk ik: ik alle lasten en bijrijdsters alleen de lusten....... nou nee, echt niet!

Zo werkt het dus niet. Als jij je geen paard kan veroorloven moet je gewoon geen paard kopen. Heel simpel.

Verder heeft een bijrijder 0.0 inspraak. Jij kiest de stalling, jij kiest dat voer etc. Jij bepaalt dus hoe duur het is om het paard te houden,. niet de bijrijder.

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:22

Nog even een aanvulling op mijn vorige berichtje, stel ik rij mijn paard niet, dan:
- Kan ik hem de hele dag op de wei laten lopen.
- Hoef ik geen tuig aan te schaffen.
- Hoef ik hem minder vaak te enten.
- Hoef ik hem geen krachtvoer te voeren.
- Hoeft hij niet op hoefijzers. enz enz

Dat is voor mij dus een hele grote besparing. Geen hooi, geen stro, geen zaagsel, geen mais, geen kuilvoer, geen dekens, geen zadel, geen hoofdstel, geen brok, geen ijzers, geen trailer enz enz.
Wil iemand mijn paard gaan rijden dan moeten de voordelen voor mij opwegen tegen de extra kosten dus als zo'n ruiter het paard op kan leiden (= meerwaarde geven) is het me die extra onkosten wel waard maar kan een ruiter dat niet dan zal diegene minimaal de extra kosten moeten betalen om het voor mij aantrekkelijk te maken.

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:25

soms is het zo dat LATER een situatie ontstaat dat je hulp nodig hebt qua geld van een bijrijdster die er dan leuk 2 dagen op rijdt en die mag op die dagen alles voor het paard beslissen! En of ze nou 1 uur of 3 uur rijdt, maakt me ook niet uit. Ik doe mijn paard niet weg omdat ik het financieel niet op zou kunnen lossen terwijl de mogelijkheid van een betalende bijrijdster voor de hand ligt.

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:26

wendytjeG schreef:
sannaa schreef:
Bij mij is het trouwens zo dat ik het financieel niet zonder kan redden, anders moet ik mijn paard verkopen. Zou het zo zijn dat ik geen tijd heb en blij ben met alle hulp wordt het misschien anders maar dan nog denk ik: ik alle lasten en bijrijdsters alleen de lusten....... nou nee, echt niet!

Zo werkt het dus niet. Als jij je geen paard kan veroorloven moet je gewoon geen paard kopen. Heel simpel.

Rare opmerking hoor, als Sanna er nou voor kiest om het zo te doen en ze vindt een bijrijder die daar aan mee wil werken, wie ben jij dan om te zeggen dat het zo niet werkt?

Verder heeft een bijrijder 0.0 inspraak. Jij kiest de stalling, jij kiest dat voer etc. Jij bepaalt dus hoe duur het is om het paard te houden,. niet de bijrijder.
De bijrijder is vrij om te doen wat hij of zij wil dus als diegene vind dat je teveel geld vraagt kan hij of zij altijd op zoek gaan naar een andere paardeneigenaar die minder geld vraagt dus wat is nou het probleem?

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:27

Super dat je het zo op kunt lossen sannaa en ga je nou niet lopen verdedigen meid als de oplossing voor jou werkt is het toch prima.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:30

Ik vind het niet gek hoor, Je hebt toch een "eigen" paard....... enuh ga eens 3 dagen in de week op een manege rijden kijken wat dat kost

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:31

Hangt wellicht ook af van de omgeving waar je woont. In de Randstad is het helemaal niet vreemd om een bijdrage te vragen aan je verzorger .

Vinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:36

Ik vroeg ook nooit geld aan mijn bijrijdster. Maar na de zoveelste teleurstellende ervaring ben ik dat wel gaan doen. Mijn ervaring is dat als mensen ervoor moeten betalen ze vaak toch wat serieuzer zijn. Ze bellen niet zo snel af omdat het toevallig al twee dagen geregend heeft of omdat ze een koutje hebben gevat. Wel heb ik na een aantal maanden, toen bleek dat mijn bijrijdster echt gemotiveerd was, gezegd dat ze vanaf toen niets meer hoefde te betalen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:36

Bijvoorbeeld

lindsey

Re: wie kan mij helpen?!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:38

x_spekkie_x schreef:
Dat is nou economie

De vraag is groter dan het aanbod, wat betekent dat er meer mensen zijn die een verzorgpaard willen, dan mensen die een paard hebben en een verzorger zoeken. Kortom, dan kunnen ze er geld voor vragen, want er zijn toch mensen die dat er voor over hebben

Zouden er nou maar weinig verzorgers zijn en heel veel paarden die een verzorgster nodig hebben (meer aanbod dan vraag), dan zouden wij als verzorgers er zelfs geld op toe kunnen krijgen (Dat was 10 jaar geleden het geval voor mij )

Ik denk dat dit inderdaad klopt.

Je ziet bijvoorbeeld ook dat de hondenuitlaat services als paddestoelen uit de grond schieten. Vroeger vroeg je gewoon of je buurvrouw die toch thuis was de hond even wilde uitlaten. Nu met al die tweeverdieners kan dit niet meer en is hier blijkbaar een markt voor.
Zouden alle mensen die nu een paard zouden verzorgen er voor kiezen om een hond te gaan verzorgen dan zou je dus ook al gauw geld toe moeten betalen om met een hond te mogen wandelen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:39

Ik moet wel zeggen dat ik financieel nooit afhankelijk zou willen zijn van een bijrijder, stel je voor ze kapt ermee en jij kunt je paard dan verkopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:42

Ik wil gewoon eenheel betrouwbaar iemand, door er geld voor te vragen krijg je in iedergeval niet de jonkies op je af, weet je dat je iemand hebt die ook bereid is om er wat op in te leveren

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:47

Waar ik vooral bezwaar tegen heb is dat sommige eigenaren een luxe stalling willen, en het gat wat ze daarmee in hun portemonnaie creeeren willen dichten door een bijrijder te nemen die de hoofdprijs betaalt.
De meeste bijrijders rijden niet bij omdat ze geld teveel hebben.

Als ze in staat zijn om 150 euro voor een bijrijdpaard (per maand te betalen) kunnen ze ook wel zelf een paard onderhouden (mij lukt dat iig wel).

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:47

Das inderdaad wel weer zo.

(wat heb ik toch geluk met een paardrijdende zus die bijrijdster wil worden)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:48

maarja, dan heb je als bijrijder wel OOK een accomodatie waarschijnlijk een binnenbaan, spuitplaats, poetsplaats en wellicht hoef je niet te voeren, uitmesten en wat dien nog meer........

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:51

komt wel weer een volgend probleem. Ik kon zelf geen paard meer betalen.. En dus ook geen bijdrage van 100 euro in de maand (want geen vreemd bedrag is hier) Zoek dan maar een leuk paard..

Aangezien ik zelf een paard heb gehad snap ik het zeker dat je er geld voor vraagt.. Maar ik krijg nu dus ook te maken met de andere kant, als bijrijder dus.. Ik ben heus niet te beroerd om wat te betalen.. maar 100 euro in de maand is gewoon een flinke hap geld..

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:52

sannaa schreef:

Met alle risico's van dien hè? Want als jouw paard kreupel wordt omdat zij erop rijdt en met paard gestruikeld is of het krijgt koliek omdat ze drie liter water heeft laten drinken of wat ook... wie betaalt dan de rekening????? Juist ...... JIJ, als eigenaar.
!

Dan zou ik zeggen dan neem je toch gewoon geen bijrijder loop je ook geen risico's. Als je zelf geen paard kan betalen moet je gewoon zelf een bijrijdpaard gaan zoeken.

[quote="oxer"]Nog even een aanvulling op mijn vorige berichtje, stel ik rij mijn paard niet, dan:
- Kan ik hem de hele dag op de wei laten lopen.
- Hoef ik geen tuig aan te schaffen.
- Hoef ik hem minder vaak te enten.
- Hoef ik hem geen krachtvoer te voeren.
- Hoeft hij niet op hoefijzers. enz enz

Dat is voor mij dus een hele grote besparing. Geen hooi, geen stro, geen zaagsel, geen mais, geen kuilvoer, geen dekens, geen zadel, geen hoofdstel, geen brok, geen ijzers, geen trailer enz enz.

[/b]een bijrijder is niet verplicht dan laat je hem toch liever de hele dag op wei staan als je dat liever doet[b]

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:52

Oke, ik kom wel uit een omgeving waar betalen niet normaal was. De enigen die ik kende destijds die betaalden waren de verwende kinders waarvan de ouders het allemaal wel wilden betalen maar die verder niemand op hun paarden wilde hebben

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:53