Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
sannaa schreef:Bij mij is het trouwens zo dat ik het financieel niet zonder kan redden, anders moet ik mijn paard verkopen. Zou het zo zijn dat ik geen tijd heb en blij ben met alle hulp wordt het misschien anders maar dan nog denk ik: ik alle lasten en bijrijdsters alleen de lusten....... nou nee, echt niet!
wendytjeG schreef:sannaa schreef:Bij mij is het trouwens zo dat ik het financieel niet zonder kan redden, anders moet ik mijn paard verkopen. Zou het zo zijn dat ik geen tijd heb en blij ben met alle hulp wordt het misschien anders maar dan nog denk ik: ik alle lasten en bijrijdsters alleen de lusten....... nou nee, echt niet!
Zo werkt het dus niet. Als jij je geen paard kan veroorloven moet je gewoon geen paard kopen. Heel simpel.
Rare opmerking hoor, als Sanna er nou voor kiest om het zo te doen en ze vindt een bijrijder die daar aan mee wil werken, wie ben jij dan om te zeggen dat het zo niet werkt?
Verder heeft een bijrijder 0.0 inspraak. Jij kiest de stalling, jij kiest dat voer etc. Jij bepaalt dus hoe duur het is om het paard te houden,. niet de bijrijder.
De bijrijder is vrij om te doen wat hij of zij wil dus als diegene vind dat je teveel geld vraagt kan hij of zij altijd op zoek gaan naar een andere paardeneigenaar die minder geld vraagt dus wat is nou het probleem?
kijken wat dat kost
.
x_spekkie_x schreef:Dat is nou economie
De vraag is groter dan het aanbod, wat betekent dat er meer mensen zijn die een verzorgpaard willen, dan mensen die een paard hebben en een verzorger zoeken. Kortom, dan kunnen ze er geld voor vragen, want er zijn toch mensen die dat er voor over hebben
Zouden er nou maar weinig verzorgers zijn en heel veel paarden die een verzorgster nodig hebben (meer aanbod dan vraag), dan zouden wij als verzorgers er zelfs geld op toe kunnen krijgen(Dat was 10 jaar geleden het geval voor mij
)
waarschijnlijk een binnenbaan, spuitplaats, poetsplaats en wellicht hoef je niet te voeren, uitmesten en wat dien nog meer........ sannaa schreef:
Met alle risico's van dien hè? Want als jouw paard kreupel wordt omdat zij erop rijdt en met paard gestruikeld is of het krijgt koliek omdat ze drie liter water heeft laten drinken of wat ook... wie betaalt dan de rekening????? Juist ...... JIJ, als eigenaar.
!