Petri Laarzen ervaringen, leer laat los?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Re: Petri Laarzen ervaringen, leer laat los?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 02:05

Needje schreef:
Als je met de standaards gewoon rijdt, loopt, uitmest, door de modder enzo banjert, er op loopt met de sporen eraan enz. enz. doe je er zowiezo 4 jaar mee! Wel op tijd laten verzolen. Dus als je er alleen mee rijdt, kun je er volgens mij echt jaaaren mee doen!

Yep heb ze nu 5 of 6 jaar.. Alleen waar ze inzakken begint het nu te bladeren en ik denk op den duur ook scheuren.. Maar ja dat mag ook wel als je ziet wat ik er allemaal mee doe!!!! Heb geen klachten..

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 08:00

heb ik ook gehad met mijn laarzen, had ze pas 3!!weken, ben terug gegaan naar de winkel, die hebben ze teruggestuurd naar petrie, na 3 weken had ik nieuwe laarzen, alleen wel andere want deze hadden ze niet op vooraad liggen. Misschien kan je met de winkel regelen dat ze ze opsturen naar petrie, waarschijnlijk krijg je dan nieuw, dezelfde, als je dan de rest bij kan betalen dat je dan de standaard krijgt ofzo gewoon proberen.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 08:36

Ik heb ook Petries, 2e hands gekocht. En nu na 4 jaar beginnen ze pas aan de binnenkant te slijten. Ik ben dan ook wel erg zuinig op mijn laarzen, als ze nat worden gelijk afdrogen en ik rijd er ook echt alleen maar mee. Verder maak ik ze vaak schoon met water en poets ze dan met kiwi. Als ik wedstrijd heb doe ik er glimspul op (palc volgens mij) dat weert ook gelijk het vuil

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:36

ik heb de petrie anky's..erg fijne laars, heb ze nu een maand, en nog geen spatje aan. Een vriendin van mij had ook de perfects, die heeft ze na 3 maanden weg kunnen gooien,.. ik raad je af om nog eens deze laarzen te kopen, gewoon de standaards kiezen.. (of de elite, ook erg fijne laars, maar daar betaal je nog meer voor..)

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:27

Ik heb ook de standaard, dus zonder coating.
Nu 2 jaar, en ik heb nog niet eens de zool hoeven vervangen. Terwijl ik er toch drie dagen per week meer door stal banjer... Ik hou ze ook gewoon aan met alles!

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:38

Heb zelf nu alweer jaren de Petrie Elite en mijn eerste paar had ik behandeld met leervet, dacht dat ze daarmee heel mooi zou houden.

Niet dus, de lijnmlaag liet los door het vet. Ondanks dat het mijn eigen schuld was hebben ze mijn laarzen toen voor niets helemaal opnieuw gelijmd. Daarnaast mocht ik voor inkoopsprijs een paar nieuwe uitzoeken. Kan niet anders zeggen dan super service. Dit is al wel tig jaar geleden maar ik blijf fan van Petrie.

Zou dus gewoon even overleggen met de winkel en gezien de ervaringen van alle anderen misschien toch gaan voor een ander type.

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:53

ik heb ook petrie standaard. heb ze inmiddels al 5 jaar en loop er elke dag op. Loop er mee door de modder, uitmesten, rijden, wandelen, alles doe ik ermee. Heb al wel 3 keer een nieuwe hak eronder gezet maar ze zijn verde nog als nieuw.
Mijn geheim is dat ik 1 keer per week een speciale petrie boot cleaner gebruik. en als ik wedstrijd heb ze schoonmaak en daarna schoensmeer op het voet gedeelte.
ze blijven super mooi. En mocht ik ergens een losdraadje ofzo hebben dan breng ik ze even naar de schoenmaker.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:58

Het prijsverschil tussen de Perfect en de Standard zit 'm onder andere in de gebruikte leersoort. In een goede winkel zullen ze je vragen op welke manier je de laarzen wilt gebruiken en je voor- en nadelen kunnen noemen van alle modellen ten opzichte van elkaar.

Een nadeel van de Perfect is inderdaad de coatinglaag. Dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de zwarte verf o.i.d.. Nadeel van coating is dat het kan beschadigen en dat je daarna een soort "vervel-effect" krijgt. Bij de een gebeurt dat al snel, terwijl anderen misschien jaren zonder problemen rondlopen en rijden met hun Pefects.

Gewoon teruggaan naar de winkel en je probleem voorleggen. Dat je nieuwe laarzen "eist" vind ik heel wat. Normaal gesproken is dat namelijk geen enkel probleem, zeker niet als je ze nog maar zo kort hebt. Vanzelfsprekend zal meespelen hoe de rest van de laars er uit ziet. Als je na drie maanden een stel afgetrapte vodjes zou laten zien, denk ik dat je de garantie wel kunt vergeten.

Maar goed, je schrijft dat je er altijd goed op hebt gepast: gewoon garantie dus!

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 21:33

Ik weet dat eisen wat sterk uitgedrukt is, maar in die winkel waar ik ze gekocht heb willen ze nog wel eens moeilijk doen. Wilde alleen kenbaar maken dat ik niet van plan ben om me weg te laten sturen.

Mijn laarzen zien er prima uit in principe. Nog niet eens volledig ingezakt, goed bijgehouden en gepoetst. Schoonmaken en poetsen doe ik ook altijd met dat spul van petri zelf, dus daar kan het niet aanliggen. Lopen doe ik alleen van stal naar de bak en terug. Uitmesten en door de blubber lopen daar heb ik stalschoenen voor en ze staan keurig in spanners en worden aan en uitgetrokken met de juiste hulpmiddelen. Al met al zorg ik goed voor ze, tenminste vind ik zelf. Het enige is dat ik er een keer mee gevallen ben (houtsnippers) en er dus op de ene laars daar wat beschadigingen van opzitten en op de andere laars een plek zit van een rendez-vous met het hek. Tsja kan gebeuren het is immers een gebruiksvoorwerp en ik vind dus niet dat dat mee zou moeten spelen in het feit dat mijn drie maanden oude laars kapot gaat... wel dan?

Ik ga er dinsdag mee terug, en hoop dan wel nieuwe te krijgen. Dus duimen maar....

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:16

Ik heb zelf nu de Anky Petries besteld & ben benieuwd hoe die me gaan bevallen.

Geen idee welk soort petrie laars ik hiervoor heb gehad, gewoon de standard volgens mij.

Ik blijf in ieder geval voorlopig nog heel lang bij rundleer.
Dan maar wat meer pijn met het 'inrijden' van de laars, ze kunnen in ieder geval meer hebben dan de laarzen waar ook kalfsleer in zit verwerkt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 15:19

Ik heb sinds gister de Anky's. Ze zijn zo mooi! Heb alleen het idee dat ze rechts iets te krap hebben gemaakt. Daar heb ik echt veel meer last van dan van de linker laars. Maar ze zijn poepie chique!