Wat is je droomstal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

menollyke

Re: Wat is je droomstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:31

De stal waar mijn paarden gestaan hebben. Het was er geen luxe, maar de paarden kwamen niets te kort. We hebben er op zijn hoogst twee tegelijk gehad, deze hadden alle twee een stal van 2,5 bij 2,5. Daarnaast open voorkant. Aan de achterkant hadden zat een deur in de stal. Deze kon half open of helemaal open en kwam uit in een weitje van 15 bij 30 meter. (of althans na elke dag buiten staan was het geen weitje meer) Hier konden ze 24 uur per dag heen en hadden ze ook contact met elkaar. (uitzondering: als het heel erg stevig vroor hielden we ze 's nachts binnen zodat de waterbakken niet zouden bevriezen) Ze gingen elke dag een aantal uur en zomers eigenlijk bijna de hele dag, naar een weitje met gras.

Het zag er allemaal niet zo luxe uit, het was gewoon zelfgemaakt door mijn pa van hout, maar het had wel alles wat een paard maar kon wensen. Vooral veel bewegingsvrijheid en veel ruimte. Dit is dan ook een stal die ik zou willen hebben voor eventuele toekomstige paarden.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:37

ik sta nu al op mijn perfecte stal . Lekker ons eigen stekje . overdag kunnen ze zo in hun paddock lopen vanuit hun stal . als ze in de paddock staan zien ze vanalles dus ze houden zichzelf bezig . snachts gaan ze in hun stalletjes .dan blijft het bovenluik open dat ze nog wat kunnen zien . In de zomer staan ze zo vaak mogelijk buiten . eigenlijk de hele zomer periode staan ze dan op de wei . zodra het weer het toelaat . We hebben een plekje om lekker te schuilen en een terras . Het enige nadeel is de hoeveelheid weide . Dat is niet zo heel veel . Maar voor de rest hebben ze een beter leven dan een paard zich kan wensen ..

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:04

Ik sta op dit moment op een heerlijke stal. Ruime boxen en over alles is er na gedacht. Er is een speciale luchtcirculatie, speciale verlichting, de schotten bij de voerbakken zijn dicht verder tralies, altijd schoon, hoge plafonds, ze kunnen met hun hoofdje naar buiten...IDEAAL!

Afbeelding

ps. kijk hier maar http://www.hcgroenraven.nl

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:16

mijn droomstal qua uiterlijk (luxe) heb ik nog niet op foto`s gezien thuis staan de paarden in ruime open boxen, ze kunnen naar buiten kijken en elkaar besnuffelen, weidegang is nabij en ze staan maar weinig uurtjes op stal...dus waarom investeren in dikke dure boxen als het ook praktisch kan...als de paarden veel buiten lopen heb ik weinig aan zo`n droomstal, dan ben ik er zelf ook maar weinig

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:29

ik ben een keer bij mij tante op bezoek geweest die op dat moment bij een vriendin oppaste.
die mensen hadde een nieuw huis laten bouwen in de oude boeren stijl met een riete dak.
die mensen hadde een woon kamer met laagje met een hele grote open haard met een super grote muurs schildering er boven.
er was een duur in de kamer en dan stond je in kantoor en als je die wie door ging kwam je in de stallen.

de stallen waren ook van buiten bereik baar door twee grote schruif deuren, de grond was betegeld met een soort klinkers maar dan groter van natuur steen.
aan je rechter kant had je twee boxen die bestonden uit baksteen onder en tralies boven maar wel kon het open boven de stal duur.
verder was er ook nog een uitkijk naar buiten met mooi luiken.
aan de linker kant liep een stenen muur meg boog raampjes daar achter was het kantoor dan kreeg je een inham waar een poets/spuitplek bevond met solarium en daar zat ook de duur naar het kantoor.
daar na was er weer een ruimte net zo als het kantoor maar daar was de zadel kamer, waar het verwarmt was een mooie leren stoel stond en in het midden een grote bok met het zadel er op. aan de muur hingen de hoofdtellen tussen de schilderijien en foto`s. tegen over deze kamer ( naast de tweede stal was nog zo`n kamer hier stond het voer, tussen die twee kamer tegen over de grote schuifdeuren waren weer twee groten scheufdeuren waar alle overige spullen zoals dekens, sjabrakken enz in hingen.

het huis + stal lag in hoek vorm daar in was een mooie tuin aangelecht.
de buiten bak was bereikbaar door pad te volgen dat aan weer kanten was omheind door een heg.

verder was het geheel omringt door prachtige houte omheining en in de schuur stonden nog wat mooie auto`s met een trailer van hier tot tokyio.

verder had de eigennaar een dure hengst en ree alleen voor de hobby begrijpen jullie het.
maar dit is toch echt wel de mooiste stal die ik ooit gezien heb.
( sorry voor het lange verhaal)

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:54

Aline4 schreef:
Mijn droomstal:

Grote overkapping met 1 zijde open. Goede ligboden met uiloop naar ruime goedgedraineerde paddock van waaruit weer het hek open gezet kan worden naar verschillende weilanden zodat er vanuit de paddock een perceel gekozen kan worden. En dan lekker alles bij elkaar in. Als ik dat ooit zo voor elkaar kan krijgen, ben ik de koning te rijk.

Ja dit is ook mijn ideale stal wel...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:05

@Rhythm: klopt het dat deze stallen nog niet zo lang geleden gebouwd is?? ik had m volgensmij wel eens eerder op i-net gezien, maar kon de pagina niet meer vinden..... dit vond ik ook erg mooie stallen, en er waren nog meer dingen dat ik dacht, zo wil ikhet ook.....

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:51

Mijn droomstal is nog altijd dat ik een mooie boerderij heb, met een bijkeuken vanwaaruit ik zo mijn knusse warme paardenstal inloop, zes of acht boxen met een breed gangpad, een handige mestkuil en een overkapping voor het hooi en het stro. Dan zou ik graag een 20x60 bak hebben, buiten, met mooi licht zand, spiegels en licht. En een wasplaats met warm water en een solarium. Zo kan ik wanneer ik maar wil zonder weer en wind mijn paardjes bezoeken!

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:02

wouw!! wat zijn die stallen die de topic starter laat zien mooi zeg en al die mooie arabiertjes.
dat is nou ook echt mijn droomstal... maar het zal dan denk ik ook wel bij DROOM stal blijven want het is echt onbetaalbaar.
*gaat weer verder dromen*

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:06

En tij geleden zag ik op de tv een programma dat over arabieren ging.
Echt heel mooi met super stallen en een rijhal waar je u tegen zegt en dn niet 1 maar een stuk of 4.
En wat helemaal super was een echt zwembad voor de paarden.
En dan heb ik het niet over een moederpoel naast de deur maar een echt zwembad overdekt van marmer en al dat moois.
Echt geweldig.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:20

ik vind dat ik op een zeer ideale stal sta

mijn pony staat in een stal, een soort van twee onder een kap. daar tegenover staan ook nog twee pony's in een twee onder een kap. mooie dubbele deuren waarvan de bovenste helft tralies is en de onderste helft deur.. ik laat altijd de bovendeur open. we hebben een goede paddock die eigenlijk altijd droog is. een buitenbak een overdekte rijbak. de rijvereniging op 100 meter. en de stalling is direct aan het bos gelegen. elke dag wordt er gemest. als je een dag niet kunt geen ramp, ze zetten je paard/pony buiten en binnen, wisselen de dekens en geven het voer. ideaal in mijn ogen. mijn 24 jarige pony is daar in 7 maanden tijd zo enorm opgeknapt. mede door het groepsverband overdag (weide)en het alleen staan snachts(stal) de hele dag bij andere paarden was niet bevordelijk voor haar, denk dat dat komt omdat ze al zo oud is en er niet meer aan kon wennen.
verder bezit ik over een kist voor mijn stal en een kast op minder dan 10 meter lopen. dus alles binnen handbereik
en het grootste voordeel: ze staan open voor alles, je eigen instructie, eigen hoefsmid, eigen dierenarts allemaal geen probleem, en de mensen helpen je overal mee. allerlei voordelen die een kleine pensionstalling heeft boven een grootschalig complex. wij hebben geen ventilatie nodig, paardjes staan mooi uit de tocht met het hoofdje naar buiten te turen!!! heerlijk!!!!
voor altijd op die stalling... en niet eens duur

groetjes keshia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:23

Grote stallen, goed opengaande deuren en om de stallen veel ruimte, binnenbak en goed gedrainageerde buitenbak, longeerbak, paddock, stapmolen en solarium

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 16:30

Wat lollig, ik had helemaal niet meer door dat nog zoveel mensen reageerden op mijn topic
Onze eigen stalletjes zijn toch ook wel een beetje droom; buitenstallen, alle paarden kunnen elkaar zien, lekker ruim, hoog plafond, licht en luchtig - kortom, ben best tevreden hoor....

Afbeelding

Aan de overkant van het platje (dit is een oudere foto, inmiddels zijn stallen geverfd + opnieuw bestrating, zie bovenste foto )
Afbeelding

En thanks Isabel, het ETC is inderdaad Machtig Mooi! Leuke foto van Aicha, lekker lui en gapend..

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:45

Hé Fenna, dat ziet er niet verkeerd uit Heel netjes.....

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 17:36

Het heeft ook heel wat zwoeg en zweetwerk gekost (kan écht geen verf meer zien)! We zijn nog niet helemaal klaar met het tegelen, maar we zijn trots op het resultaat

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:01

saffier schreef:
@Rhythm: klopt het dat deze stallen nog niet zo lang geleden gebouwd is?? ik had m volgensmij wel eens eerder op i-net gezien, maar kon de pagina niet meer vinden..... dit vond ik ook erg mooie stallen, en er waren nog meer dingen dat ik dacht, zo wil ikhet ook.....

Deze stallen zijn nu bijna een jaar open. En inderdaad er is een hele waslijst met grote pluspunten aan deze stal

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:04

Mijn favoriete stalling is Stal de Witte Hoeve in Siebengewald (zie: www.staldewittehoeve.nl)

Hele ruime en lichte stallen, contact met de andere paarden is mogelijk en een open voorkant. En natuurlijk niet te vergeten... een hele goede verzorging

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 21:37

Zijn mooie stallen inderdaad! Lekker ruim en fris voor de paarden en het ziet er ook luxe uit.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:19

Jou stallen zien er super uit hoor!

Mijn IDEALE stal?

Als ik daar alles over moet vertellen gaat het heeeeel lang duren denk ik

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:31

nou die van jou komen aardig in de richting...maar de mijne zijn uitloop en dat is voor mij én de paarden het ideaalste!
Maarre, wat dacht je van deze rijbaan?
Afbeelding
Ook wel leuk toch, zo achter het huis? :
En dit zijn onze stallen....
Afbeelding

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:38

heee dat is de hollandse manege toch

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:43

ha mijn droomstal... als ik een eigen stal heb ben ik al blij
Haha waar ik nu sta... nou je wil het niet weten
Zoals net;
Het begon vet hard te regenen, dus ik zet mijn fiets binnen. Zet ik hem tegen de kant aan(binnen dus) ga ik er dwars doorheen dus bij ons is het niet zo luxe hahaha
Maar ze staan er droog(het lekt wel een beetje hoor maarja )

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:47

hahaaha, jah dat is niet zo luxe , maare als het maar gezellig is

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:10

Ik ben blij met onze stal www.veraunica.nl alleen toch mis ik een achterberg bodem!! Daar stel ik in de toekomst wel prioriteit aan.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:19

ziet er mooi uit!

wel donker in de stallen, of lijkt dat maar zo