mhartog schreef:Citaat:Dit lijkt me een hele goede! Echter mijn 3 jarige doet zijn hoofd zo laag bij de grond hangen (wel heel goed voor de spieren in de bovenlijn). Ik ben bang dat hij met zijn voorbenen in de bijzetteugels komt. Hoe en op welke hoogte zet jij hem bij?
Ik heb deze methode deels van Dr. R. Klimke, welbekend (Olympisch) dressuurruiter en eventing geloof ik ook. Zijn boek vind ik echt prima aansluiten bij mijn ideeen over jonge paarden beleren. Hij zet nog 4 pionnetjes in elke hoek, kan ook nog. Gewoon bijzetten dat hij nog gewoon met de neus voor de loodlijn kan, maar niet te los. En dan aan de singel halverwege de buik zeg maar.
Ik heb het gistermiddag geprobeerd en het werkt echt supper!!Hij loopt lekker in balans mooi langs de bakrand. Ik stoor hem zo niet in de mond en hij blijft mooi afgebogen in 1 tempo doorlopen. Bedankt voor de tip, dit blijf ik zeker doen!!

ik ken een 3 jarige hengst die elke ochtend los komt of even aan het halster gelongeerd wordt, en bijna elke dag gereden wordt, en flink!! dinsdag gaat hij zijn eerste oefenparcours lopen, dus gesprongen wordt er ook in de training....