wat vinden jullie fijner,thiedemann of slof?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

snoeske

Re: wat vinden jullie fijner,thiedemann of slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:25

ik bedoel ik gebruik hem met les niet...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:21

snoeske schreef:
het heeft niks te maken met een goede instructeur dat is echt bull-oliebol mijn paard vertikt het vaak om in de krul te lopen als ik les heb, terwijl als ik alleen aan het rijden ben hij het juist wel doet, en ik heb een super instructrice nou we krijgen hem niet hoor! kijk mijn paard is super eigenwijs, en geen goeie instructeur die het bij hem anders krijgt!!!!! dus dan is ene slof erg handig om te hebben( al gebruik ik hem met rijden niet) nee ik vind dat zon bull,alsof een goeie instructeur die ernaaast staat even met zn babbels je paard naar beneden krijgt????????? als je paard niet wil, wil die niet, en dan kan je even op iets anders overgaan

OFFTOPIC
Ik zou dan in jouw plaats eens nadenken waarom een paard in de les niet nageeflijk wordt, rij jij minder ontspannen, voelt je paard zich overvraagd, wil je er tijdens de les om het extra goed te doen teveel aan frutselen van voren, rijdt je hem met de les actiever van achteren en kan hij het allemaal even niet verwerken? etc. etc.

Een paard is best een keer eigenwijs, maar als hij lekker loopt in de training en als je les hebt standaard anders loopt, zou ik het probleem toch niet in eigenwijzigheid zoeken.
Als goede ruiter die met slof rijdt, kun jij trouwens je paard toch wel even door die eigenwijzigheid heen rijden? Dan moet de nageeflijkheid allang geen probleem meer zijn

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 17:06

Urielle schreef:
snoeske schreef:
het heeft niks te maken met een goede instructeur dat is echt bull-oliebol mijn paard vertikt het vaak om in de krul te lopen als ik les heb, terwijl als ik alleen aan het rijden ben hij het juist wel doet, en ik heb een super instructrice nou we krijgen hem niet hoor! kijk mijn paard is super eigenwijs, en geen goeie instructeur die het bij hem anders krijgt!!!!! dus dan is ene slof erg handig om te hebben( al gebruik ik hem met rijden niet) nee ik vind dat zon bull,alsof een goeie instructeur die ernaaast staat even met zn babbels je paard naar beneden krijgt????????? als je paard niet wil, wil die niet, en dan kan je even op iets anders overgaan

OFFTOPIC
Ik zou dan in jouw plaats eens nadenken waarom een paard in de les niet nageeflijk wordt, rij jij minder ontspannen, voelt je paard zich overvraagd, wil je er tijdens de les om het extra goed te doen teveel aan frutselen van voren, rijdt je hem met de les actiever van achteren en kan hij het allemaal even niet verwerken? etc. etc.

Een paard is best een keer eigenwijs, maar als hij lekker loopt in de training en als je les hebt standaard anders loopt, zou ik het probleem toch niet in eigenwijzigheid zoeken.
Als goede ruiter die met slof rijdt, kun jij trouwens je paard toch wel even door die eigenwijzigheid heen rijden? Dan moet de nageeflijkheid allang geen probleem meer zijn

ik gebruik hem ook alleen met les (slof of thiedemann) om net iets meer te kunnen doen, ik vind dat iedereeen zijn eigen mening mag hebben over niet en wel gebruiken, elk paard is ook anders dus.
en ik vind ook dat een instructrice je best hulpteugels mag laten gebruiken maar niet om naar beneden te trekken maar gewoon als extra hulpmiddel zeg maar, ik houd er ook van om er onder begeleiding mee te rijden, maar mijn specifieke vraag is meer,

wat vinden jullie voor en nadelen van de slof/thiedemann?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:16

Sorry ik ga ook off topic.Urielle mooi gezegd.Probeer idd om er achter te komen waardoor je in de les anders rijdt als dat je voor jezelf rijdt.Meestal komt het door spanning je wilt graag laten zien wat je kan en gaat daardoor mss wat gespannen rijden en vergeet je mss om af en toe even te ontspannen.

Ik vind wel dat een goede instructrice dit moet kunnen oplossen die moet jou en je paard kunnen laten ontspannen.Soms heb ik ook wel eens dat ik gespannen raak en dan ga ik te veel vast houden en blokkeer ik mijn pony maar mijn instructrice wijst me daar meteen op en dan legt ze nogmaals uit en geeft goed advies en laat het me nogmaals proberen en dan lukt het wel.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:30

ach mensen hij reed altijd super lekker met les, maar de laatste 2x niet, en nee komt niet door mij, ik rij gewoon net als anders, want op wedstrijden ben ik gespannen met rijden en loopt hij ok goed dus............. nou mn paard wil gewoon onder het werk uitkomen en verzint iedere keer wat anders, het is net of dat hij wanneer mn instructrice er is zoiets heeft van nu pak ik je is even, en zoals ik al zei het is iets van de laatste 2x en heb al 2 jaar van haar les, en de laatste 2x zat ie alleen maar te bokken als ik aarspoorde bokte die en dan is het tochh vreemd als ik de dag erna rijd, en hij doet het wel? en waarom zou ik gespannen zijn als mn instructrice eris???

en waar slaat het op om te zeggen van jij als goede ruiter die met slof rijd PADON ER STAAT GELOOF IK DAT IK ZOWAT NOOIT MET SLOF RIJ??? ben je blind?? jeetje dat gemekker hier.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:38

ik zou voor slof kiezen
Zelf rij ik er niet zo vaak mee alleen als ik hem er net iets meer door wil hebben omdat ze nogal moeilijk naar beneden te rijden is
Bij een ander paard heb ik met thiedeman gereden wat ik heb gekweekt is een paard dat op die thiedeman ging hangen en zich net zo ver gaf als de thiedeman toestond
Dat heb je met een slof niet daar gaan ze niet op hangen want daar kunnen ze geen steun in vinden

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 18:04

snoeske schreef:
en waar slaat het op om te zeggen van jij als goede ruiter die met slof rijd PADON ER STAAT GELOOF IK DAT IK ZOWAT NOOIT MET SLOF RIJ??? ben je blind?? jeetje dat gemekker hier.

Kan het ook even wat rustiger???!!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 19:33

weet je wat ik best gek vind, er zijn altijd veel mensen op de slof tegen en velen vinden een thiedemann meestal beter maar als ik zo de meningen lees lijkt de slof te winnen...! ikzelf ben er nog niet helemaal uit wat ik fijner vind...ga beetje experimenteren met les en kijken wat mijn instructrice ervan vind, ik vind allebei wel fijne hulpmiddelen.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:38

Urielle schreef:
snoeske schreef:

nee niet rustiger jullie moeten is gaan leren lezen voor jullie zulke opmerkingen gaan bombarderen!!!!!!!!!!!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:44

Ligt eraan wie ermee rijdt. Mijn zul je met geen van twee snel zien. Thiedemann kan ik helemaal niks mee.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 19:48

annegti schreef:
Ligt eraan wie ermee rijdt. Mijn zul je met geen van twee snel zien. Thiedemann kan ik helemaal niks mee.

hoezo kan je niks met thiedemann dan? lijkt me makkelijker mee te rijden dan met slof..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:53

snoeske schreef:
Urielle schreef:

nee niet rustiger jullie moeten is gaan leren lezen voor jullie zulke opmerkingen gaan bombarderen!!!!!!!!!!!!

a) ik heb je stuk gelezen
b) hoef je in geen enkel geval zo idioot te reageren
maarre..... ik reageer niet meer op jou, je bent tamelijk kansloos met zulke omgangsvormen. Dus trek je plan met je knol en leg vooral alle schuld bij je paard, zal hij vast op vooruit gaan...
[/quote]
[/quote]

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:54

Bonny4life schreef:
weet je wat ik best gek vind, er zijn altijd veel mensen op de slof tegen en velen vinden een thiedemann meestal beter maar als ik zo de meningen lees lijkt de slof te winnen...! ikzelf ben er nog niet helemaal uit wat ik fijner vind...ga beetje experimenteren met les en kijken wat mijn instructrice ervan vind, ik vind allebei wel fijne hulpmiddelen.

Is bij de keuze van de twee he Bonny

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 19:56

Urielle schreef:
Bonny4life schreef:

Is bij de keuze van de twee he Bonny

ja ok!maar toch

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 20:14

Ik rijd vrij regelmatig met de slof en vindt het een fijn hulpmiddel en het is zeker geen schande hem te gebruiken mits hem deskundig te gebruiken. Je kunt hem er dan even wat beter bijhalen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:15

Ik heb even een aantal niet zo vriendelijke reacties verwijderd.
Het negatief uitlaten over een ander is nergens voor nodig...!

Beperk het gewoon tot de discussie thiedemann/slof.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:24

sorry Sjoert, zal me gedragen verder.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:20

Geen van beide als ik eerlijk mag zijn, maar als je dan toch echt een keuze moet maken een thiedeman. Die kan je goed verstellen namelijk

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:38

ach ja je hebt van die mensen!

maar goed thiedemann of slof? slof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:40

geen van beide
Alles is op te lossen met been, zit, rustige hand en een gewone trens
Goede les.
Lukt dat niet is er aan 1 van deze dingen niet voldaan
ow ja, tijd en geduld vergeet ik ook nog.
mensen denken n een half jaar Anky te zijn.
helaas pindakaas, zo werkt de paardensport niet.

Maar goed, dat willen vele niet horen en geloven dus
in onervaren hand (en die zijn er veel meer dan toegeven) zal ik dan voor een netjes afgestelde tiedeman gaan.
want in de praktijk zie je de slof steeds korter gaan.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:43

runningkawa schreef:
mensen denken n een half jaar Anky te zijn.

ik ben het met je eens verder Kawa

maar hierop wil ik dan wel reageren: slecht voorbeeld, Anky gebruikt namelijk ook een slof
dus of Anky kan niet rijden, of die slof is (in de juiste handen) helemaal nog niet zo vreselijk als men zegt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:46

nu zeg je het, juiste handen

dan heb ik ook niks tegen een slof
maar teveel mensen denken er mee om te kunnen gaan
denken dat ze best wel al redelijk kunnen rijden

maar dan ga eens kijken
paarden sloffend op de voorhand
paarden in de krul getrokken
paarden totaal niet ontspannen

en hup, die slof eraan, want dat helpt...
maar als je die motor van achter niet aan de gang hebt
het paard onvoldoende aan het been is, maak je het alleen maar slechter
maar dat willen mensen niet toegeven..ten koste van uiteindelijk het paard.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:51

runningkawa schreef:
nu zeg je het, juiste handen

dan heb ik ook niks tegen een slof
maar teveel mensen denken er mee om te kunnen gaan
denken dat ze best wel al redelijk kunnen rijden

maar dan ga eens kijken
paarden sloffend op de voorhand
paarden in de krul getrokken
paarden totaal niet ontspannen

en hup, die slof eraan, want dat helpt...
maar als je die motor van achter niet aan de gang hebt
het paard onvoldoende aan het been is, maak je het alleen maar slechter
maar dat willen mensen niet toegeven..ten koste van uiteindelijk het paard.

amen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 09:54

geen van beide, ik houd niet van hulpteugels

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:02

allebei