Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
snoeske schreef:het heeft niks te maken met een goede instructeur dat is echt bull-oliebol mijn paard vertikt het vaak om in de krul te lopen als ik les heb, terwijl als ik alleen aan het rijden ben hij het juist wel doet, en ik heb een super instructrice nou we krijgen hem niet hoor! kijk mijn paard is super eigenwijs, en geen goeie instructeur die het bij hem anders krijgt!!!!! dus dan is ene slof erg handig om te hebben( al gebruik ik hem met rijden niet) nee ik vind dat zon bull,alsof een goeie instructeur die ernaaast staat even met zn babbels je paard naar beneden krijgt????????? als je paard niet wil, wil die niet, en dan kan je even op iets anders overgaan
Urielle schreef:snoeske schreef:het heeft niks te maken met een goede instructeur dat is echt bull-oliebol mijn paard vertikt het vaak om in de krul te lopen als ik les heb, terwijl als ik alleen aan het rijden ben hij het juist wel doet, en ik heb een super instructrice nou we krijgen hem niet hoor! kijk mijn paard is super eigenwijs, en geen goeie instructeur die het bij hem anders krijgt!!!!! dus dan is ene slof erg handig om te hebben( al gebruik ik hem met rijden niet) nee ik vind dat zon bull,alsof een goeie instructeur die ernaaast staat even met zn babbels je paard naar beneden krijgt????????? als je paard niet wil, wil die niet, en dan kan je even op iets anders overgaan
OFFTOPIC
Ik zou dan in jouw plaats eens nadenken waarom een paard in de les niet nageeflijk wordt, rij jij minder ontspannen, voelt je paard zich overvraagd, wil je er tijdens de les om het extra goed te doen teveel aan frutselen van voren, rijdt je hem met de les actiever van achteren en kan hij het allemaal even niet verwerken? etc. etc.
Een paard is best een keer eigenwijs, maar als hij lekker loopt in de training en als je les hebt standaard anders loopt, zou ik het probleem toch niet in eigenwijzigheid zoeken.
Als goede ruiter die met slof rijdt, kun jij trouwens je paard toch wel even door die eigenwijzigheid heen rijden? Dan moet de nageeflijkheid allang geen probleem meer zijn
snoeske schreef:en waar slaat het op om te zeggen van jij als goede ruiter die met slof rijd PADON ER STAAT GELOOF IK DAT IK ZOWAT NOOIT MET SLOF RIJ??? ben je blind?? jeetje dat gemekker hier.
Urielle schreef:snoeske schreef:en waar slaat het op om te zeggen van jij als goede ruiter die met slof rijd PADON ER STAAT GELOOF IK DAT IK ZOWAT NOOIT MET SLOF RIJ??? ben je blind?? jeetje dat gemekker hier.
Kan het ook even wat rustiger???!!!

annegti schreef:Ligt eraan wie ermee rijdt. Mijn zul je met geen van twee snel zien. Thiedemann kan ik helemaal niks mee.
snoeske schreef:Urielle schreef:Kan het ook even wat rustiger???!!!
nee niet rustiger jullie moeten is gaan leren lezen voor jullie zulke opmerkingen gaan bombarderen!!!!!!!!!!!!
Bonny4life schreef:weet je wat ik best gek vind, er zijn altijd veel mensen op de slof tegen en velen vinden een thiedemann meestal beter maar als ik zo de meningen lees lijkt de slof te winnen...! ikzelf ben er nog niet helemaal uit wat ik fijner vind...ga beetje experimenteren met les en kijken wat mijn instructrice ervan vind, ik vind allebei wel fijne hulpmiddelen.
Urielle schreef:Bonny4life schreef:weet je wat ik best gek vind, er zijn altijd veel mensen op de slof tegen en velen vinden een thiedemann meestal beter maar als ik zo de meningen lees lijkt de slof te winnen...! ikzelf ben er nog niet helemaal uit wat ik fijner vind...ga beetje experimenteren met les en kijken wat mijn instructrice ervan vind, ik vind allebei wel fijne hulpmiddelen.
Is bij de keuze van de twee he Bonny
runningkawa schreef:mensen denken n een half jaar Anky te zijn.

runningkawa schreef:nu zeg je het, juiste handen
dan heb ik ook niks tegen een slof
maar teveel mensen denken er mee om te kunnen gaan
denken dat ze best wel al redelijk kunnen rijden
maar dan ga eens kijken
paarden sloffend op de voorhand
paarden in de krul getrokken
paarden totaal niet ontspannen
en hup, die slof eraan, want dat helpt...
maar als je die motor van achter niet aan de gang hebt
het paard onvoldoende aan het been is, maak je het alleen maar slechter
maar dat willen mensen niet toegeven..ten koste van uiteindelijk het paard.