Hoe vaak rijden jullie zonder zadel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Hoe vaak rijden jullie zonder zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:21

hey
ik rij eigenlijk bijna nooit zonder zadel. Toch zeker niet met mijn eigen paard. Ik kan er wel mee rondstappen zonder zadel, maar zodra ik mijn benen tegen zijn buik leg, panikeert hij en gaat dan bokken en rondspringen. Da's geen goeie combinatie
Wel rij ik geregeld zonder beugels rond voor mijn zit.
Vroeger (een paar jaar geleden) reed ik zelfs manegelessen zonder zadel. Ik heb dat vele uren gedaan en dat was echt heel leuk. Een uur rijden zonder zadel Je leert er heel wat van. Als ik nu op een bokkend paard zit, krijgen ze me er echt niet snel vanaf.
xxx

lumikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:24

Ik ga regelmatig zonder zadel een stuk stappen met de paarden van mijn baas,vooral als het koud is. Veel dekens op,dan zit je ook nog zacht....Gezellig een frisse neus halen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:25

Ik heb een periode gehad dat ik meer zonder dan met zadel reed. Nu doe ik het weleens voor de afwisseling en soms als ik gewoon even snel een stkje buiten ga hobbelen.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 13:44

1x in de maand ofzo .

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 19:53

Bedankt voor jullie leuke reacties

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:57

Ik reed op mijn vorige paard vaker zonder zadel, maar die was rustig en lekker rond . Bij Randeux doe ik het welleens maar leuk vind hij het niet. Stappen vind hij oke, maar ga ik draven dan verdwijnen die oren al in zn nek, zet hij zn rug vvast waardoor ik dus ga stuiteren en hij nog kwaaier word, tot tegen het bokken aan. Als ik de draf heb overleeft en ik ben in galop gaat het wel maar niet echt van harte, dus vandaar omdat hij het niet echt leuk vind (en voor mijn eigen veiligheid ) stap ik hem alleen uit zonder zadel

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 22:43

Bedankt!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:46

Ik rijd bijna altijd zonder zadel, heb helaas geen bak, dus het is een beetje buiten rond crossen. Nee hoor, dat valt wel mee, maar ik vind mijn paardje echt heerlijk zitten zonder zadel. Misschien komt het doordat ik me een beetje aan het verdiepen ben in nh...

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:47

Ik rijd heel veel verschillende paarden en dus eigenlijk nooit zonder zadel.De paarden die ik rij zijn ook voornamelijk hengsten en dressuurpaarden die op wedstrijd uitgebracht worden..dus die moeten als ze gereden worden goed doorgereden =)

Het paard dat'k in half pension heb is een volbloed..die's te hevig om zonder zadel op te stappen.Een rondje stappen gaat mss nog..maar het blijft riskant.

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 23:02

Wij halen onze pony's altijd zonder zadel uit de wei en soms ga ik zelfs zonder zadel (en alleen met touwhalster) een buitenrit maken, maar eigenlijk ben ik niet zo'n voorstander van zonder zadel rijden, omdat de rug dan op één plaats erg onder druk staat. Maar voor je zit is zonder zadel rijden echt een wonder!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:58

Hoe bedoel je dat mariekje, met zadel is dat dan toch veel erger(vooral met engelse zadels)?

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:07

op mijn vorige pony moest ik een jaar lang zonder zadel i.v.m bulten bij de singel. ook springen deden we gewoon zonder zadel en we hebben een keer mee gedaan met een onderlingen springen wedstrijd zonder zadel. 1 keer ook een oxer van 90cm gesprongen. daarna is mijn zit veel beter geworden.

liekjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:23

ik rij eigenlijk meer zonder als met zadel
maar soms ook met als ik springe bijvoorbeeld.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:37

Af en toe als ik even lekker een dag na het trainen wil ontspannen met mijn paard

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:42

Ik reed doordeweeks bijna altijd zonder zadel, behalve met de lessen dan
Gewoon te lui om helemaal op te zadelen en ik zit ook veel fijner zonder zadel.

Maar nu moet ik even oefenen voor m'n M1 wedstrijd, dus nu rijd ik vaker mét zadel. Maar nog steeds rijd ik minstends 1 keer in de week zonder

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:19

Is bij mij heel verschillend, 's zomers in iedergeval vaker dan 's winters, dan verharen ze zo en is je hele kont vies
Maar heb een paar weken geleden 1,5 week alleen maar zonder zadel gereden omdat hij een drukking van de singel had.,

marquez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:28

In de zomer rij ik veel vaker zonder zadel dan in de winter. Dit omdat als het heel warm is we (ik en mijn paard) niet zoveel zin hebben om echt te werken, dus dan wordt het een beetje rondhobbelen, dit is dan ook vaak met halster of gewoon helemaal zonder . Als het wat kouder is ga ik wel eens zonder zadel op hem zitten, maar rijden doe ik gewoon met zadel.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:29

Nooit, maar 1 keertje gedaan, maar toen zat ik wel bij iemand achterop.
Lijkt me niet echt fijn rijden.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:33

ik rijdt vaker zonder zadel dan met zadel. mijn pony vindt het zadel niet prettig dus ik moet een boomloze zadel hebben maar die is nog effe te duur dus rijdt ik vaker zonder zadel maar naar buiten wel met zadel meestal en ik rijdt ook niet met hoofdstel maar met een touwhalster daar rijdt ie veel lekkerder op en aan de teugel en met een gewoon hoofdstel niet hij is nu 3,5 jaar.
www.boomloosrijden.nl daar wordt wel uitgelegd wat het is tenminste ik zag iemand die vroeg wat het was

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:13

Op de manege rij ik heel wat lessen zonder zadel, vooral op de fjorden en haflingers
Ook op m'n verzorgshet heb ik bijna altijd zonder zadel gereden en dat heeft echt geholpen. Ik merk dat ik daardoor een veel stevigere zit heb gekregen!
Nu op m'n haflinger ga ik ook graag een rondje zonder zadel, vooral als ik alleen ben en niet zo ver ga ben ik te lui om op te zadelen (heb geen bak, dus rij alleen buiten)

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:22

Ik rijd nooit zonder zadel

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:31

Met Genderose deed ik eht heel vaak... Die zat dan ook heerlijk zonder zadel... Zadel vond ik altijd zo'n gedoe, zonder zat veel fijner en was veel leuker... Waarom dan een zadel opgooien, aangezien ze ook wat singeldwang had...

Zonder zadel hobbelen, heerlijk op haar...

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:14

nooit,Maverick lijd het niet
En de handelspaarden doe ik het nie mee,omdat ik het nie nutttig vind voor die beesten.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:29

Jaar geleden deed ik niet anders als zonder zadel en hoofdstel rijden. Nu wat minder eigenlijk aangezien ik dat paard niet meer zo heel vaak doe. Soms stap ga ik wel eens met Clip zonder zadel even naar buiten maar aangezien ie soms best een gevoelige rug heeft moet je hem wel continu nageeflijk rijden aangezien ie dan z'n rug gebruikt en er geen last van heeft.
Maar normaal was ik altijd uren in het bos te vinden zonder zadel op een fjord die als een stoel zat en in de bak op een quarter waar ik echt m'n evenwicht heb op leren bewaren

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:31

ik rijd ook veel zonder zadel, meer zonder als met eigenlijk.
heb een boomlooszadel, maar inderdaad voor normale ritjes van een uur tot 2 uur waarin ik niks bijzonders doet, gewoon zonder zadel. wel een dekje met dekensingel, omdat ik dan meer houvast heb.
en als hij een stukje voluit mag of we gaan wat nuttigs doen tijdens het buitenrijden gaat het zadel erop.