kopen en verkopen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

Re: kopen en verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 13:32

Citaat:
Jeetje Het lijkt alsof je dit topic opent omdat je iedereen wilt laten zien hoe goed je bent omdat je je paard niet verkoopt

echt een hele achterlijke opmerking want de reden waarom ik het topic open staat in de eerste post mevrouw..
Ik kwam die zin ergens tegen....

Jullie antwoorden ook net alsof ik het over ALLE gevallen heb waarin een paard wordt verkocht..

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:33

Ik heb het ook vooral over meisjes die ik hier soms zie die al 6 paarden hebben gehad...

ze verandert langzaamaan toch maar van mening...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:34

HopelessGC: helemaal mee eens. Als je alles kunt voorzien in je leven...

Iedereen mag toch lekker zelf weten hoe ze hier tegenaan kijken. Ik denk dat als je het beste voor hebt met je paard of pony en je gewoon een goed adres zoekt ervoor, dat van NET ZOVEEL liefde getuigt, als wanneer je het beesie houdt!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 13:37

Citaat:
Heb je er plezier in mensen een rot gevoel te geven?

Aaah geef ik je een rotgevoel dan? Als je hiervan een rotgevoel over houd ligt dat bij jezelf hoor... je kent me niet toch dus waar maak jij je druk om dat het mijn mening is?

Citaat:
: (dacht je even een rake opmerking te hebben?)

je vind jezelf misschien erg leuk hier, maar het is toch niet aan jou om te zeggen dat je je pony moet houden, omdat het anders egoistisch is? Veroordeel een ander nou niet zomaar, misschien moet jij het later ook eens doen (dan staan wij hard te lachen...)

Het is niet aan mij nee... zeg ik dat mensen iets moeten? Ik zeg mijn mening troela!

En net zoals ik niet kan zeggen (en ook niet doe) wat een ander moet doen hoeft jij niks over mijn mening te zeggen.
In een discussie kan je je eigen mening erover naar voren laten komen en en er kunnen reacties ontstaan, maar waar het nu allemaal op uitdraait is helemaal geen discussie meer.

Mensen gaan nu zeggen dat ik even dit en dat wil laten zien... kom op zeg... kleuterklas.. Ik geef mijn mening.. ik vraag of hier meer mensen tegenaan lopen en er zijn nu welgeteld misschien 4 normale reacties geweest.

je hoeft het niet met me eens te zijn maar dat kun je ook normaal zeggen. Als je over de rooie gaat omdat je je aangesproken voelt ligt dat bij jezelf en niet het feit dat ik hier nu een topic open.
Laatst bijgewerkt door CKdamour op 10-10-05 13:38, in het totaal 2 keer bewerkt

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:37

Waarom is het slecht om je ppard te verkopen? De vorige eigenaar van onze pony had geen tijd meer voor haar. Als zij de pony in een weitje had gezet, hadden wij haar niet kunnen kopen. Doordat wij haar gekocht hebben hebben we samen een fantastisch jaar achter de rug! Dus: pony blij en wij gelukkig. En nou niet aankomen met: hoe weet je dat de pony blij is............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:38

in een discussie houd je rekening met andermans gevoelens.
je respecteert andermans mening en probeert niet iemand te overdonderen met scheldwoorden...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:38

Anoniem schreef:
je respecteert andermans mening en probeert niet iemand te overdonderen met scheldwoorden...

Amen _/-o_

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:39

Mooi gezegd, darkchrystal!

Netje

Quote: Het is niet aan mij nee... zeg ik dat mensen iets moeten? Ik zeg mijn mening troela!

En net zoals ik niet kan zeggen (en ook niet doe) wat een ander moet doen hoeft jij niks over mijn mening te zeggen. Unquote

Maar jij mag een ander wel uitmaken voor troela: grow UP!
Laatst bijgewerkt door Netje op 10-10-05 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mare

Ik heb mijn paarden gekocht en ze zullen de rest van hun leven bij mij slijten, of dat nog 20 of 30 jaar is..

Maar ik denk idd niet dat veel mensen een paard aanschaffen met de intentie om het de rest van het leven van het dier te houden. Daar zijn de meeste mensen gewoon anders in, daar verander je helaas niets aan. Maar er zijn er ook een heleboel die er net zo over denken.

Imitador

ik heb nog nooit een eigen pony gehad, omdat ik het niet eerlijk vind als ik straks ga studeren, dat ik hem dan moet verkopen of dat hij niet genoeg aandacht en beweging krijgt.Dus ik kan me niet aangevallen voelen.

Ben je misschien jaloers op de mensen die wel gewoon een paard hebben??

@darkchrystal: helemaal mee eens!!!
Laatst bijgewerkt door Imitador op 10-10-05 13:47, in het totaal 2 keer bewerkt

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 13:40

hey mensen... was weer gezellig...
zet de discussie op jullie manier lekker voort.. ik ben weg.. ga niet met mensen in discussie die niet normaal en INHOUDELIJK kunnen reageren.

Citaat:
Maar jij mag een ander wel uitmaken voor troela: grow UP!

hush

P.s. Mare... thnx voor je reactie..

Jaloers? Kijk dat bedoel ik met kinderachtige reacties.
Laatst bijgewerkt door CKdamour op 10-10-05 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:40

Maar gelukkig maar dat iemand zijn/haar paard verkocht
anders waren wij allemaal paarden loos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:41

wil jij mij dan even wijzen waar die inhoudelijke posts van jou te vinden zijn,ik denk dat ik er overheen heb gelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:42

Goed, jij gaat straks na je studie een paard kopen, hoop voor je dat dat paard ten alle tijden kan blijven. Dus huisje boompje en beestje.

Hoeveel vrouwen verkopen niet hun paard omdat ze zwanger zijn? Paard staat niet aan huis, kost bergen geld elke maand. Wie gaat het paard doen? Enig idee hoe moeilijk het is om een betrouwbare bijrijder te krijgen die je paard de komende maanden 5 keer per week rijdt en laten we zeggen 6 keer per week er naar toe gaat? Eentje die helemaal op jouw golflengte zit en net zo met je paard overweg kan als jij?

Wat als het kindje er is en je hebt gewoonweg geen tijd meer voor je paard, laat je haar dan op stal staan, hele dagen alleen maar op de wei? Of kies je er dan voor om je leven aan te passen aan je paard. Erg idealistisch hoor, maar soms kan het gewoon niet anders.

Als paarden goed verzorgd worden, richten ze zich naar de gene die hem voert, dege die hem vertroeteld, degene die hem rijdt. Je idealiseert het te veel.

Als ik kom wordt er luid naar mijn gehinnikt, als ik naar de wei kom aan het einde van de dag, alleen einde van de dag , komt hij aangehuppelt, en waarom? Omdat ik hem voer, omdat ik hem naar zijn warme stalletje breng met lekkere muesli en hooi, omdat hij mij kent, omdat ik met hem naar de bossen ga. Als ik een paar weken niet kom en iemand anders gaat hem doen en doet het consequent en vriendelijk, hinnikt hij naar haar, huppelt hij voor haar naar het hek. Ik zit dan met de herinnering en ik kan dan pijn in mijn hart hebben, maar mijn paard heeft het goed met de ander en is mij misshien al vergeten. That's life, dus je paardje is niet kieskeurig, uit het oog uit het hart. Jij als eigenaar hebt de verantwoording te zorgen dat hij goed verzorgd wordt en een goed ander tehuis krijgt. Hij als paard past zich gewoon weer aan en hecht zich aan de nieuwe brokkenpot.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 13:47

@ Russel... kijk.. je bent het niet met me eens maar je reageerd wel inhoudelijk... thnx

Citaat:
darkchrystal schreef:

Laatste voor muss darkchrystal... hou een spiegel voor je wat betreft de rekening houden met en respecteren van een mening... ik heb 1 keer een woord gezegd (ja een hele keer!!!) en juist omdat door 90% mijn mening niet gerespecteerd word.

Als iedereen nou eens gewoon erop reageerd (op de vraag) en al die overbodige dingen erbuiten laat (ben je jaloers... wil je nou dit en dat bereiken) dan was het al heel anders gelopen.

Genoeg gezegd. ciao

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:47

Daar ben ik het ook absoluut mee eens.
Je paard zal er geen traan om laten(als ie dat zou kunnen)dat hij ergens anders heen gaat,mits hij daar ook een goed plekje krijgt.
En dat goede plekje zoeken,dat vind ik wel een zaak van je paard liefhebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:48

ik doel alleen op de functie van een dicsussie,waar jij zelf mee aankomt.
Ik heb verder nergens gezegd,dat ik je niet zou respecteren of wat dan ook..

spunk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:49

ik heb idd over n meisje nagedacht om m te komen rijden, maar financieel redt ik dat niet. Ik moet oo kde huur van de stalling betalen, en het eten, en wat nou als ik 4 keer een meisje krijg dat OF niet goed kan rijden, OF na 2 maanden moet stoppen van dr ouders? Een vriendin van mij had dat, dus ik heb m tog egt verkocht. En aangespannen rijden vind ik niet leuk, en daar deed ik Valiant ook geen plezier mee. Ik heb nu inderdaad een nieuw paard, en ik wil m eigenlijk nooit meer verkopen, maar ik kan niet voorzien wat er gaat gebeuren in de toekomst.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 13:50

Anoniem schreef:
ik doel alleen op de functie van een dicsussie,waar jij zelf mee aankomt.
Ik heb verder nergens gezegd,dat ik je niet zou respecteren of wat dan ook..

nee zulke dingen zegt niemand... maar wordt wel duidelijk in heel het topic.. 9 van de 10 mensen reageren niet normaal op mijn mening maar als ik dan een keer wat zeg wordt erover heen gevallen... apart hoor

Citaat:
ik heb idd over n meisje nagedacht om m te komen rijden, maar financieel redt ik dat niet. Ik moet oo kde huur van de stalling betalen, en het eten, en wat nou als ik 4 keer een meisje krijg dat OF niet goed kan rijden, OF na 2 maanden moet stoppen van dr ouders? Een vriendin van mij had dat, dus ik heb m tog egt verkocht. En aangespannen rijden vind ik niet leuk, en daar deed ik Valiant ook geen plezier mee. Ik heb nu inderdaad een nieuw paard, en ik wil m eigenlijk nooit meer verkopen, maar ik kan niet voorzien wat er gaat gebeuren in de toekomst.

Je bent wel alle opties afgegaan, maar nogmaals.. ik heb het niet over alle gevallen. Het valt me alleen op dat het een standaard openingszin wordt om zo'n reden op te geven waarbij ik in eerste instantie vraagtekens zet.
En nee, je kan niet in de toekomst kijken maar dat je te groot wordt voor een pony, dat je nog wil gaan studeren... daar kun je zeker wel vantevoren bij stil staan.
Laatst bijgewerkt door CKdamour op 10-10-05 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:52

geef dan eens aan waarin jij je niet gerespecterd voelt,dat vraag ik mij af?
Want dat je een andere mening hebt dan bijvoorbeeld iemand anders hoeft niet te betekenen dat diegene jou niet respecteert,dat is iets anders.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 13:54

Anoniem schreef:
geef dan eens aan waarin jij je niet gerespecterd voelt,dat vraag ik mij af?
Want dat je een andere mening hebt dan bijvoorbeeld iemand anders hoeft niet te betekenen dat diegene jou niet respecteert,dat is iets anders.

ja dat snap ik en dat is wat ik dus wil zeggen... en als ik dan iets bijstel omdat ik merk dat mensen het net iets zwaarder oppakken wordt er gezegd: oooh kijk nu gaat ze terugkrabbelen.. waarom zo'n negatieve benadering dan?

Ik ga echt niet in al die posts terug zoeken maar er waren genoeg posts zoals bovenstaande waarin mensen zo opgefokt reageren. En dan is het voor mij gewoon einde discussie.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:55

Volgens mij probeerde juist iedereen - vanuit zijn of haar mening - serieus te reageren ! Misschien is het ook beter om dan niet steeds te reageren, maar eerst eens een aantal mensen erover aan het woord te laten ...

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 13:56

Er zijn wel 100 voorbeelden die te maken hebben met kopen en verkopen waar ik over val... zie een bericht op marktplaats staan... "ik ga een paard kopen en ik zoek een vaste bijrijder voor 4 dagen in de week"

Je hebt het paard niet eens en er blijkbaar ook geen tijd voor maar je koop zo'n beest toch.

zijn zoveel dingen...

maar goed.. nogmaals.. discussie is voor mij gewoon afgelopen.

Citaat:
serieus te reageren

Dingen als: Moet jij bewijzen dat je beter bent? Ben je jaloers? enz enz vind ik niet bepaald serieus
Laatst bijgewerkt door CKdamour op 10-10-05 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:58

Je hebt al een aantal keer gezegt dat je stopt met discussie voeren en toch blijf je doorgaan?
Wacht eerst eens een paar reacties af en bekijk ook en hoe die anderen mensen het zien
Niet iedereen hoeft hetzelfde te denken als jou.