voor het eerst ijzers eronderheen en bekapt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Angelique_

Re: voor het eerst ijzers eronderheen en bekapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:57

Mijn merrie is laatst van haar ijzers afgehaald.
Aangezien ze brokkelhoeven had en de ijzers zo geen grip zouden hebben. De eerste paar dagen was het alleen op een harde ondergrond dat ze er erg last van had, maar later begon het ook op de zachte bodem dat ze onregelmatig liep. Dus zij heeft heeft er erg last van als ze zonder ijzers staat. Nu kwam afgelopen maandag de hoefsmit om ijzers erop te zetten, maar der hoeven waren nog niet voldoende gegroeid om de izjers grip te geven. Maar tot die tijd blijft ze waarschijnlijk onregelmatig lopen.

Dus die van mij heeft nu helaas lange tijd rust Omdat ze niet zuiver loopt.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 17:15

het is nou precies een week geleden dat way de ijzers eronder heen heeft..en merkte vandaag dat die in de wei wat kreupelt en nog gevoelig loopt..ik maar even aan de vorige eigenaar gevraagd of hij altijd voorijzers had.en ja dat was zo..dus dat zal het probleem zijn denk ik (weet ik wel zekers dus hij adviseerde om nog even aan te zien( meestal duurt het een maand) dat de gevoeligheid verminderd..(maar kans klein lijkt mij.naar zoveel jaren op ijzers te staan)..of anders hoefschoenen proberen.,zou dat wat zijn?.of toch maar voorijzers het hele jaar door(wordt een dure boel)..wat moet ik doen..

gr emaartje

tips welkom.nou wel of niet rijden..wat ik wel gewoon gedaan heb wat dus ook goed ging in de bak..

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 22:07

niemand een idee wat jullie mij nou zouden adviseren??