Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

nielsd schreef:ja maar ik vind het toch wel een beetje bot ik zou mijn plaats ook laten afmaken maar dan door de DA. gewoon in de vertrouwde omgeving het is niet echt dankbaar van een paard een frikandel te maken. je neemt lekker een frikadel en met het gevoel oh dat kan best mijn paard zijn.

nielsd schreef:ja maar ik vind het toch wel een beetje bot ik zou mijn plaats ook laten afmaken maar dan door de DA. gewoon in de vertrouwde omgeving het is niet echt dankbaar...........
Alane schreef:@TS: Zorg er voor dat je alle feiten eer je dit soort verhalen openbaar maakt..
het rammelt gewoon aan alle kanten...

knipperrdeknipCitaat:paard beter niet meer te berijden is
Citaat:paard naar de slager te doen om er zeker van te zijn dat er niemand mee verongelukt.
Citaat:twee weken later op internet staan, waar het dier verkocht wordt als springpaard..
sandradeboer schreef:Jaren geleden had ik opnieuw een paard wat afgekeurd werd voor de sport. Gelukkig een merrie, want dan hoeven ze in principe niet voor de dood weg. Veulens fokken kan immers nog.
Ik neem aan dat je alleen díe merries bedoelt die een mechanische blessure zonder aanleg daarvoor oplopen. De merrie is nl. nog véél belangrijker dan de hengst. Die laatste levert nl. alleen maar een blauwdruk, de merrie de rest t/m het mitochondriaal-DNA aan toe.
Ik neem aan dat je alleen díe merries bedoelt die een mechanische blessure zonder aanleg daarvoor oplopen. De merrie is nl. nog véél belangrijker dan de hengst. Die laatste levert nl. alleen maar een blauwdruk, de merrie de rest t/m het mitochondriaal-DNA aan toe.
Alane schreef:
Wat mankeerde het paard dat er ruiters mee zouden kunnen verongelukken?
en dan is err niemand met het dier verongelukt in die 2 weken... keuren kun je altijd én voor laaten rijden ook
sandradeboer schreef:Als je mijn verhaal goed gelezen hebt; er staat dat de merrie afgekeurd is voor de sport, hetgeen inhoud dat het paard verder geen beperkingen heeft voor de fokkerij of recreatief gebruik.