Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Sugarmiss schreef:Aan huis is voordeliger als je alleen naar het geld voor onderhoud kijkt. Ga je er echter ook je investering en tijd bij betrekken dan kon daar wel eens een heel andere prijskaartje uitkomen.
Natuurlijk zit er een groot verschil in pensionprijzen; ik ken ze van Euro 175 tot 400 per maand ! Al zit daar dan ook het verschil in luxe (binnenbak, solarium etc bij).
Ik kan nu 2 paarden aan huis houden voor de prijs van 1 in pension.
Ik heb geen luxe nodig, want ik rij alleen maar buiten.
Voor mij is het dus goedkoper.
Maar je moet er idd wel altijd rekening mee houden als je eens weg gaat; iemand anders zoeken voor het voeren e.d.
En als je eens niet lekker bent moeten er toch wel stallen schoongemaakt worden.
Dus het heeft ook zijn schaduwkant, al zou ik hiervoor zeker niet terug willen naar een pension

.
Of laatst hebben we een stuk van 40 cm aan mn paard zn stal gezet omdat 3 bij 3 te klein was, zo'n pielstukje kostte al boven de 100 euro, dat soort dingen. En telkens de mest uit de wei scheppen want je hebt maar zo'n klein weitje.. en altijd maar in je eentje rijden.. Ik heb het nooit anders gehad, dus zou best wel eens een pensionstal willen ervaren. Maar van de andere kant vind ik het toch nooit goed genoeg hoe anderen het doen
En inderdaad dat dekens op/afleggen, wisselen, vraag me af hoe mensen op een pensionstal dat moeten doen?

(grapje)

Je hebt wel mooie stallen zeg! En een mooie paddock...