Sporthorses verkoopdag, interessant?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

maverick

Re: Sporthorses verkoopdag, interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:24

het idee is goed. Maar hoe zit het als je een paard wil proberen of onder het zadel wil zien? Is er dan een algemene presentatie of hoe moet ik me dat voor stellen?
Stel er is veel animo en zijn 50 geinterseerde in een paard,dan kun je toch moeilijk 20 x je paard van stal halen om een voor te rijden.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:31

interessant ja!!
als ik nog geen eentje heb, dan ga ik misschien wel heen! alhoewel ik nu zie dat de meeste toch dressuur zijn!, dan ga ik hopen dat de gereserveerde springstallen zijn
maar dat komt er morgen op te staan geloof ik!
ik zou het paard graag klinisch en rontgen laten keuren

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:34

gereserveerde zijn voornamelijk handels en spring stallen reddy

maar als je echt op zoek bent weet ik nog wel iemand die altijd leuke paardjes weet te vinden voor mensen

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:35

Misschien dat ze het op 4 plekken in Nederland moeten doen, denk dat er dan meer animo voor is

De mensen die een recreatief paard zoeken uit het noorden gaan denk ik niet naar Buntschoten?

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:37

ik denk ook niet dat het echt bedoeld is voor mensen die een recreatie paard zoeken of willen verkopen

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:57

dat houd ik in me hoofd Nelis!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 07:43

Pipo schreef:
De betere paarden zullen niet aangeboden worden op zo'n dag, want die zijn op de "normale" manier al verkocht. Ik verwachte een hoop "troep" waar je als koper niet op zit te wachten. Tijdens een veiling brengen paarden altijd meer op, dan in de normale handel en dat kan wel interessant zijn voor een verkoper.

Persoonlijk ga ik liever de fokkers langs

Ik denk ook dat vooral paarden met een verhaal er verkocht worden, waar misschien zo op het eerste oog niet direkt iets aan te zien is.
Voorzichtigheid blijft geboden lijkt me.

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:06

is er nog iemand geweest eigenlijk?

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:39

vraag ik mij ook af, jammer genoeg zie ik het net pas..

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:01

Ik ben er met 2 andere stalgenoten geweest. Een stalgenoot is op zoek naar een ander paard.
Maar het was heel erg teleurstellend. Veel paarden, en niet altijd even mooi en ruim in gang werk maar toch stevige prijzen.

Voorbeeld. Er stond een zwarte merrie met leuk "papiertje". Was op zich wel grappig dier qua bouw maar had hele korte gangwerk. Toch moest dat dier nog 9000 euro opleveren. Terwijl die ochtend waren we bij een fokker en voor helft van dat geld konden we een mooie 4 jarige kopen met mooi gangwerk.
Dus voor ons was het niet interresant.
Er liep ook een vos die echt niet oke was. Hij liep heel raar met zijn achterbenen. En hij was niet de enige die er niet altijd even goed bij liep.

Vedetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:12

Ik ben ook heel even geweest. Maar er waren geen paarden bij waarvan ik dacht: dit is 'm!
Jammer want ik had er meer van voorgesteld.
Ook ik heb een paardje zien lopen dat niet goed liep. Maar dat was net die dag gebeurd hoorde ik zeggen!! Yeah right!!!!! En dan willen ze dat beestje nog voor veel geld verkopen.