Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Citaat:volgens mij één of andere pendelaarster die bij ons op stal wat paarden pendelde (smurf, mocht je dit lezen, ver voor jouw tijd!).
Want het gaat maar om 1 paardje en dan een paar wortelen per dag.. stuk of 4 ofzo
Steph__ schreef:Weet iemand waar je die penen kan krijgen, en dan niet per zak.. Maar gewoon een stuk minderWant het gaat maar om 1 paardje en dan een paar wortelen per dag.. stuk of 4 ofzo
Citaat:waratje schreef
Daar zijn twee varianten op. De eerste is dat er vrij veel suikers inzitten en dat niet alle paarden daar goed mee uit de voeten kunnen (hoefbevangen paarden mogen ze echt niet). De tweede heeft met leverbelasting te maken, maar daarvan heb ik dus niet het fijne onthouden. Het kwam er geloof ik op neer dat een paard dat een leverprobleem had liever ook geen wortels moest krijgen. Maar hoe dat ook weer in elkaar stak, ben ik kwijt
Fitzroy schreef:Was er ook niet een verhaal dat paarden drukker konden worden van penen?
Ook zijn ze veel natter in hun stal als ze penen eten omdat er veel vocht in zit. Dus een grotere puinzooi dan het al is

Superninus schreef:Hier heb ik nooit iets van gemerkt. En mijn paard maakt er toch altijd een puinzooi van, dus een worteltje meer of minder maakt dan ook niets uit

crazycactus schreef:Het kan wel kwaad om veel wortelen te voeren, maar dan bedoel ik ook wel héél erg veel!!! Namelijk zo'n 2 wasmanden per dag. Ik heb dat ooit eens gelezen in een amerikaans tijdschrift. Dat paard had dus wel een caroteenvergiftiging. Maar zeg nou zelf 2 wasmanden......