Is er vraag naar een paarden binnen/buiten zetter

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Is er vraag naar een paarden binnen/buiten zetter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 16:55

Margreet schreef:
Niet voor iedere dag, meestal is het vrij simpel onderling te regelen, maar het zou wel lekker zijn om een achtervang te hebben als er iemand uit het schema op vakantie is ofzo. En voor die enkele keer zou ik daar dan best wat voor over hebben.

Mijn ervaring is echter dat mensen erg makkelijk gebruik van je maken ("Je bent er toch, dus dan kun je dat ook wel "even" doen), maar op het moment dat je er een bijdrage voor gaat vragen hoeft het ineens niet meer.

Dat heb ik ook wel eens gemerkt. Jammer voor de paarden.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:20

Vaak is het ook gewoon gemakzucht. Waarom zou ik moeilijk doen als zij het toch wel doet? Idem met dekens. Flikker maar voor de box, het komt wel goed.
Nou zij doet het dus niet meer, iig niet voor niks. Moet je eens opletten hoe goed mensen dan ineens hun zaken kunnen regelen!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:40

Bij ons op stal worden ze dagelijks buiten gezet door de staleigenaar. Ze staan dan de hele dag buiten, en deze mensen halen de paarden ook weer naar binnen. Ze doen hun eigen paarden én die van de pensionklanten. Dit om onrust op stal te voorkomen. Zo komt elk paard even lang en op hetzelfde tijdstip naar buiten, dus voorkom je jaloesie. En je hoeft er ook niet extra voor te betalen, het is een stukje service.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 12:24

In de ochtend doet de staleigenaar het hier zelf. 's Avonds kom ik vaak helpen en anders lukt het de staleigenaar het zelf ook wel. Is alleen soms wel een gedoe met al die veulens die op het erf gaan lopen spelen

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:56

Op mijn oude stal had ik iemand die de paarden buiten en binnen zetten. Zij had daar zelf paarden staan en zij werkt niet, dus deed zij dat tegen de vergoeding. Ik moest 15 euro per maand betalen en zij haalde zelf de deken af als buiten te warm is voor de deken.

Ik vind dat niet duur en vond heel fijn dat zij elke dag de paarden binnen en buiten zette.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:05

Bij mijn eerste pensionstal zat het binnen en buiten zetten bij de prijs, echt ideaal.
Bij de 2e stal moest het onderling geregeld worden. Zeer vervelend als je iets met mensen afspreekt en ze doen het dan vervolgens niet (bijvoorbeeld omdat er iets tussen komt, kan altijd) waardoor paardlief een hele dag op stal staat. (want ik ging er in mijn naiviteit van uit dat ze de hele dag in het weiland zou staan )

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:10

pff veel te duur!
stel ik betaal 1 euro per keer heen en terug ( dus 2 euro per dag) dan ben ik 4 paarden X 2 euro= 8 euro per dag kwijt. is op jaarbasis 8 X 365 =2920 euro

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:08

Ben ik even blij met mijn stal
Paard wordt buiten gezet bij toestemming van de eigenaar(als het paard in staat is dus niet ziek is of mank is oid)en wordt door een aantal personen 's avonds eraf gehaald.
Die personen(waaronder ikzelf)staan op 1 lijst.Soms doen we het met twee,soms zijn er personen die het 2dagen in de week doen maar we hebben een vaste dag.Die lijst hangt ook op zodat de andere stalgenoten er vanop de hoogte zijn,ook onze telefoonnummers staan erbij in geval van....
Alleen wij mogen de paddocks betreden en de paarden eraf halen,ook de eigenaars van de paarden en de rest moet eruit blijven...En dit is allemaal in de prijs inbegrepen
Ze gaan ELKE dag buiten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 21:33

Blue_Star schreef:
ook de eigenaars van de paarden en de rest moet eruit blijven...

Pardon?! Meen je dat nou? Mag je als eigenaar niet je eigen paard pakken? Belachelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 06:54

Margreet schreef:
Mijn ervaring is echter dat mensen erg makkelijk gebruik van je maken ("Je bent er toch, dus dan kun je dat ook wel "even" doen), maar op het moment dat je er een bijdrage voor gaat vragen hoeft het ineens niet meer.

Hoe zou dat toch komen