voerbal snack a ball

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

droebel

Re: voerbal snack a ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:59

Ik heb geen voerbal maar een voertonnetje. Zo'n soort die ze bij de paardendrogist verkopen en verhuren. Ik heb hem eerst daar gehuurt om te kijken of hij er wel wat mee deed. hij vondt het helemaal geweldig. ik vond hem alleen erg duur en heb er dus zelf 1 gemaakt. ik heb bij de groenteboer om een zuurkooltonnetje gevraagd. dit was 5 euro. 2 gaten in gebrand, randen glad gevijlt en klaar was tie.
bij de welkoop/boerenbond verkopen ze ook tonnetjes in verschillende maten. die kan je hier ook goed voor gebruiken.

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 05:21

ik weet het nu zeker ik wil er ook 1 mijn paard heb z'n eten ook altijd zo op hoeveel kilo gaat er eigenlijk in z;n bal niet veel he in z'n ton gaat 2 kilo dacht ik maar al zou ik er een halfe kilo in kunnen doen krijgt ze de rest gewoon zo en het is ook leuk om andere lekkere dingen er in te doen zo als kleine brokjes enzo dat pas toch gewoon

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:13

droebel schreef:
Ik heb geen voerbal maar een voertonnetje. Zo'n soort die ze bij de paardendrogist verkopen en verhuren. Ik heb hem eerst daar gehuurt om te kijken of hij er wel wat mee deed. hij vondt het helemaal geweldig. ik vond hem alleen erg duur en heb er dus zelf 1 gemaakt. ik heb bij de groenteboer om een zuurkooltonnetje gevraagd. dit was 5 euro. 2 gaten in gebrand, randen glad gevijlt en klaar was tie.
bij de welkoop/boerenbond verkopen ze ook tonnetjes in verschillende maten. die kan je hier ook goed voor gebruiken.

Ik heb ook zo'n tonnetje met de bedoeling er een voerbal van te maken. Maar ik ben niet zo handig Mag ik vragen hoe groot die gaten zijn en hoe (met welk voorwerp) je best die gaten maakt?

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:56

Ik heb aan beide kanten van de ton een gat gemaakt van zo'n 2/3 cm doorsnee. je moet gewoon zelf even kijken wat je het beste vindt. niet te klein want dan blijft alles steken en als het te lang duurt vinden ze het vaak niets meer aan. ook weer niet te groot want dan valt alles er in een paar x rollen uit en dan zijn ze er zo mee klaar.
ik heb de gaten er met een schroevedraaier in gebrand. een rondje op je tonnetje tekenen, schroevendraaier even in het vuur houden zodat hij heet wordt. dan zet je de schroevendraaier op de getekende randen van je cirkel. zo ga je de hele rand af tot dat je een gat hebt.
randen bijvijlen en klaar.