na overlijden van je paard. Een ander?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pantharei7

Re: na overlijden van je paard. Een ander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 12:21

Bedankt voor alle reacties.
Het is inderdaad voor iedereen anders. Toen mijn vorige pony overleed had ik mijn pony nog en dan is niet in een keer alles weg. Nu heb ik dadelijk helemaal niks meer. Aan de ene kant vind ik dat egoistisch van mezelf dat ik niet zonder paard kan en dat ik bang ben om in zo'n groot gat te vallen. Aan de andere kant denk ik dat ik die paarden maar even helemaal moet laten voor wat het is. Ik heb er zoveel verdriet en ellende van gehad dat ik er misschien voor een paar jaar mee moet stoppen.. Zo moeilijk allemaal!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:56

Ik zou direct op zoek gaan naar een andere denk ik. Ik heb er twee rondlopen dus als er 1 dood gaat komt ie alleen te staan.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:27

April dit jaar heb ik mijn eerste paard in moeten laten slapen aan de gevolgen van koliek en ik was daar helemaal stuk van.
Ik viel echt in een diep gat van gemis heel je ritme is doorbroken voelde me echt rusteloos daaronder.
Ik heb via bokt toen een verzorgpaardje gevonden, waar ik mijn ei bij kwijt kon en van een vriendin van mij mocht ik haar paard ook verzorgen.

Wat wel het gekke was was dat ik na het overlijden van joy ging kijken naar advertentie's van paarden, zo vaak dat mijn vriend er gek van werd, maar al die paarden deden me niets todat ik Noah tegen kwam en veulen van toen 4 maanden.
Drie maanden na het overlijden van joy zijn we daar wezen kijken en we hebben hem toen gekocht hij brengt vreugde en rust in mijn leven, maar Joy vergeet ik nooit meer.
Het was gisteren een half jaar geleden dat ik afscheid van haar heb moeten nemen!

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:51

Toen mijn vorige paard dood was ben ik direkt op zoek gegaan naar een nieuwe. Vooral omdat ik heel precies wist wat ik zocht en ik had verwacht dat ik daar niet zo snel tegenaan zou lopen. Echter binnen een maand stond hij er...En daarnaast werd ik ook een beetje gek van het thuiszitten, zelfs al na een paar dagen, was het naar de manege gaan zo gewend

Het duurde echter wel bijna 2 jaar voordat het gevoel een beetje hetzelfde was. Nu heb ik net een nieuw paardje erbij, en daar ben ik dus anderhalf jaar naar op zoek geweest. Zo zie je maar....

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:27

Het was van de week een jaar geleden dat ik Javayo in moest laten slapen. Omdat ik toen net in mijn laatste jaar van mijn studie zat heb ik niet meteen een nieuw paard gekocht. Maar jeetje wat viel ik in een gat! Het is al moeilijk om het verdriet om je paard te verwerken, maar ik wist ook werkelijk niet wat ik met m’n tijd moest. Natuurlijk was er m’n studie waar ik me opgestort heb, maar daar kreeg ik ook steeds minder plezier in.

Zo’n 2 maanden na de dood van mijn paard belde een kennis op met de vraag of ik wellicht zin had om haar paard 2 dagen in de week te gaan rijden. Nou met plezier!! Dit heeft me echt doen beseffen dat er veel meer leuke paarden zijn, en dat ik ook best wel weer een super paard kan treffen.

In mei, dus zo’n 8 maanden na het inslapen van mijn eerste paard, heb ik mijn nieuwe paard gekocht. Ik was toen al een paar maanden rustig rond aan het kijken, maar het was de eerste dag dat ik echt ging kijken. Toen Volumia uit zijn box werd gehaald was ik al verkocht, en inmiddels hou ik al ontzettend veel van mijn nieuwe paard, en zou hem niet meer willen missen!!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:22

3 jaar geleden heb ik ook een paard laten inslapen, ben vrij snel daarna rustig aan gaan rondkijken, en kwam na een maand per toeval echt alles behalve watik zocht tegen, maar wel een geweldig paard... nu 3 jaar later absoluut geen minuut spijt gehad van mn beslissing. ik had gewoon zeeen van tijd over, en aangezien mn paard thuis staat en dr een lege stal was... ok aan t begin was t moeilijk, van jij hoort hier niet.. maar hij heeft me wel heel erg over die periode heen geholpen.

je moet denk ik voor jezelf kijken wat voor jouw het beste is, en heel veel sterkte ermee

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:22

na gamble zijn we gelijk op zoek gegaan naar een ander paard. voor mij was uithuilen op de bank geen oplossing, uithuilen bij een ander paard wel. na vier weken stond fitza op stal en tot op de dag van vandaag heb ik daar geen spijt van. ja ik jank nog steeds om mijn gamble maar fitz vangt me op in die emoties. ik vind het heerlijk om weer bezig te zijn ookal is het op een andere manier. gamble was 18 fitza 4/ gamble was een kwpner fitza een fries verschillen zat dus ik hoef ze niet te vergelijken. maar iedereen is anders en luister goed naar je eigen gevoel en niet naar een ander. ik kreeg soms te horen dat het te snel was alsof het me niets deed dat gamble er niet meer was. niets is minder waar maar ben niet het type dat snel openbaar huilt.

gr desiree

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:52

Ik heb een dikke maand nadat ik Amulet in heb laten slapen Stupa gekocht. Ben vrijwel direct toen Amulet dood was opnieuw opzoek gegaan. Alleen in mijn geval was het zo dat Amulet een jaar voor dat hij dood ging al 3 keer geopereerd was (hij had een oogtumor en na de 3e operatie ging hij -aan een kant- oogloos door het leven) dus ergens hou je er dan toch wel rekening mee, hoevaak ze in Utrecht ook zeiden dat de snijvlakken schoon waren. Ook in Utrecht kan men niks garanderen natuurlijk. Amulet z'n tumor kwam terug (ditmaal in zijn hersenen) dus die heb ik af laten maken. Via via werd ik op Stupa gewezen en dat is/was zo'n leuke knol dat ik meteen maar besloten heb om die kans met beide handen aan te pakken en heb er nog altijd géén spijt van. Zo werkt dat voor mij, als je dieren hebt wéét je dat ze op een gegeven moment dood gaan, soms is dat vroeg en soms is dat laat. Dat is sneu en heel vervelend, maar ik kan en wil er nooit (te) lang bij stilstaan.

twipsy25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:24

Mijn paard heb ik in laten slapen op 17 februari 2005 na haar maar 2 maand te hebben gehad en heb me toen ook een tijdje niet meer met paarden bezig gehouden.. Maar na een tijdje begon het toch echt wel weer te kriebelen!
Toen ben ik begonnen met af en toe op het paard van een vriendin te rijden, maar dat is toch anders dan je eigen paard.
Bij toeval kwam ik toen iemand tegen die wel een leuk beestje voor mij dacht te hebben, daar wezen kijken en het klikte gewoon meteen!
Begin juni heb ik haar toen gekocht na een aantal dagen te hebben proef gereden met haar...
Ben er nog steeds heel blij mee, en zo vergeet ik het verdriet over mijn andere paard ook steeds meer!!
Ik denk dat het inderdaad per persoon verschilt of je meteen weer een nieuwe neemt of toch even wacht.
In ieder geval sterkte ermee!!!

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:50

Nadat ik vrij snel achter elkaar mijn twee verzorg pony's was kwijt geraakt (1 overleden en 1 via een handelaar de wijde wereld in verdwenen) wilde ik me niet meer bezighouden met paardjes.
Ik was gestopt met rijden en ik wilde ook niet meer mee naar de paardjes van mijn vriendinnen. Ik was ontzettend verdrietig en boos.
Toen ik na een paar maanden werd gebeld door een oude instructeur met de vraag of ik een paardje van een klant van hem wilde rijden zei ik meteen dat ik dat niet wilde.
Hij bleef bellen en uiteindelijk stemde ik in om langs te komen om te kijken. Het klikte meteen en zodoende ben ik rustig aan weer begonnen met rijden en heb hierdoor ook weer het plezier in het rijden terug gevonden.
Ik vond het in het begin wel erg moeilijk, vooral omdat ik me schuldig voelde tegenover mijn oude verzorg pony's.
Uiteindelijk ben ik over mijn verdriet heen gegroeid, maar ik weet wel dat ik twee keer nadenk voordat ik mij weer hecht aan een pony die niet van mij is.

sterkte met je verlies, en ik zou zeggen ga op je gevoel af, je merkt vanzelf wanneer je toe bent aan een ander paardje.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:14

Ik heb dit pas meegemaakt 21-09-05. Ik heb het er nog steeds erg moeilijk mee, en was niet te troosten, huilde erg veel en nog steeds.

Mijn oma en ik hebben een sterke band, en ik met mijn ouders ook, zei konden het niet aanzien mij zo te zien, en mijn oma en me ouders gingen opzoek naar een nieuwe pony. Voor de afleiding, om het lege plekje op te vullen, en Teun een goed plekje in mijn hard te geven, en het zo te verwerken. Teuntje was heel bijzonder en die zal ik nooit vergeten, denk nog iedere dag aan mijn kanjer. Jack is tenslotte 3 dagen later gekomen, wel vroeg, maar het is erg lief bedoeld vna mijn oma, en ik moet zeggen, het helpt echt. Teun ziet mij liever ook gelukkiger als dat ik weken/maanden/jaren ga treuren, of zelfs nooit meer een pony neem. De mooie momenten van hem herinder ik nog iedere dag.