Kan je vrijstelling aanvragen voor het rijden met cap?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: Kan je vrijstelling aanvragen voor het rijden met cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:52

ik krijg ook last van mn nek(heb nekletsel dankzij ongeluk) en flinke spanningshoofdpijn, veroorzaakt door die nekpijn, van een cap, maar nu met mn nieuwe IRH cap(lijkt veel op de Pikeur GPA) heb ik nergens last van, zeke rnie tomdat ie vrij ruim is en dus nergens drukt of knelt

no way dat ik nml zonder cap ga rijden heb al een x met mn blote hoofd op de bakrand gelegen en veel geluk gehad(en ben ook een Z ruiter dus welk niveau je rijd zegt niet veel )

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:52

Fleurtje100 schreef:
Ik begrijp dat als je migraine krijg van met een cap rijden het vrijwel onmogelijk is om die op te zetten. Denk niet dat je erg veel kans maakt bij de KNHS voorlopig, maar nee heb je, ja kun je krijgen!
Er stond wel in de krant dat er in belgie een opblaasvest te verkrijgen valt. Veel veiliger dan een cap want bescherm nek en rug ook. Misschien dat de KNHS zo'n ding gaat erkennen en de caps niet meer hoeven voor zulke gevallen.

Een cap blijft toch wel denk ik. Om hoofdletsel enigsinds te verminderen/voorkomen.

Maar wat ik eigenlijk niet weet WIE verplicht een cap ?

Op wedstrijd natuurlijk de organisatie die al die wedstrijden moet coordineren. Maar op een amnege of zo ? De manege zelf of de wet ?
Maar bij ons op wedstrijd ben je verplicht een hoed te dragen.
En op stal is niks verplicht eerst reed ik altijd met cap maar nu eigenlijk alleen nog maar als ik buiten ga rijden.

En effe michien een heel dom vraagje:
Wat is het verband tussen een cap en het KNHS.
Het enige wat ik weet is dat mijn paard daar ingeschreven is.

Spirit

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:02

Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om ontheffing te krijgen. Vooral als je op veel verschillende stallen gaat starten. De rijvereniging is namelijk verantwoordelijk.

Als je niet met cap kunt starten zal je op zoek moeten naar een helm.