Dagkaart Goois Natuurreservaat: waar te koop?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Erretje

Re: Dagkaart Goois Natuurreservaat: waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:28

Klopt, dat is ook van het GNR. Er staan niet overal hekken, maar op veel plekken moet je wel een kaart hebben, staat op van die bordjes. Bah, begin al weer boos te worden op het GNR dat ze het buitenrijden in het Gooi zo weten te vergallen! Ik heb ze al eens namens een groepje ruiters om een reactie gevraagd, maar ze mailen gewoon niet terug.
Laatst bijgewerkt door Erretje op 06-10-05 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:29

Ik heb ook heel lang zonder gereden. Ben 1 keer aangehouden, toen kreeg ik een waarschuwing, hij vroeg niet eens mijn naam.

Nu heb ik er wel een omdat ik er heel vaak rij en het wel iets lekkerder rijdt als niet niet steeds op moet passen voor boswachters
Maar voor een dag zou ik het niet doen.

En het zijn nog een stel onvriendelijk lui daar bij GNR ook

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:14

Ja het GNR wat een toestand.
Ok ik heb dus een koetsiersbewijs en wil met mijn kar de hei op.
Nog erger... ik kan dus niet door de hekjes van de ruiters en moet een sleutel kopen voor de grote hekken.
Een belachelijk bedrag... ja en dan krijg je een platte grond mee van de koetsiers routes, da's opgeteld denk ik 2 km route (nog niet eens aansluitend) wat moet je ermee?
Een koetsierskaart is ook nog veel duurder dan een ruiterkaart toe maar of dat het allemaal niet duur genoeg is.
Dan blijkt ook nog eens dat het slotje niet werkt van sommige sloten.
hahaa hier mag alleen het groene mannetje met het groene autootje naar binnen en niet een gewone koetsier......
Oke, je stapt over alles heen en besluit toch een dure kaart te kopen...
Kan je op dat kantoor niet eens pinnen, moet je half Hilversum door te pinnen.
Lekker hoor.
En de paden........... zijn zo mul dat je je paard erop kapot rijdt.
Lang leve het GNR

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:20

En daar moet je zogenaamd nou voor betalen, dat ze die ruiterpaden goed onderhouden! En dan lopen er wandelaars op..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:34

Wandelaars op het ruiterpad, voetballende kinderen, kinderen die denken dat het een zandbak is, maountainbikers... En wat doen ze daaraan... niks.
En als ik de boswachters tegen kom vertellen ze me altijd duidelijk dat ik op de ruiterpaden moet blijven (wat ik altijd netjes doe) en als ik daarvan af ga dat het me 35 euro gaat kosten.
Laten ze al die andere mensen eens van het ruiterpad sturen die er niks te zoeken hebben!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 10:55

Als ik het goed begrijp moet ik dus oppassen voor groene mannetjes in groene autootjes
Ik ga maar niet de hei op, dan val je te veel op (vooral met mijn schimmel). Tussen de bossen en goed tempo erin houden, dan kunnen ze je nooit te pakken krijgen!
Wordt lekker spannend, hahaha!

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 11:01

En dan wachten ze je op aan het einde van het bospad..

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 11:02

... dan keer ik weer om!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 11:03

Nandoman schreef:
Als ik het goed begrijp moet ik dus oppassen voor groene mannetjes in groene autootjes
Ik ga maar niet de hei op, dan val je te veel op (vooral met mijn schimmel). Tussen de bossen en goed tempo erin houden, dan kunnen ze je nooit te pakken krijgen!

Ik rij zonder boskaart liever op de hei. Dan zie je ze aankomen
In die 3 jaar dat ik zonder kaart heb gereden ben ik 1 keer aangehouden.

Als ze je aanhouden zeg je toch gewoon dat je hier nooit komt en dat je de bordjes wel hebt gelezen, maar dat je dacht dat ze met vergunning een ruiterbewijs bedoelen.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:40

Anouar15 schreef:
Nandoman schreef:

Ik rij zonder boskaart liever op de hei. Dan zie je ze aankomen
In die 3 jaar dat ik zonder kaart heb gereden ben ik 1 keer aangehouden.

Als ze je aanhouden zeg je toch gewoon dat je hier nooit komt en dat je de bordjes wel hebt gelezen, maar dat je dacht dat ze met vergunning een ruiterbewijs bedoelen.

Ja, en dan maak je een pirouette en schuur je vol gas weg! Ik zou ook een Zorro-pakkie aantrekken met een cape...Leve het recht op gratis buitenrijden!!!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 15:09

mhartog schreef:

ja, en dan maak je een pirouette en schuur je vol gas weg! Ik zou ook een Zorro-pakkie aantrekken met een cape...Leve het recht op gratis buitenrijden!!!

Hahaha, ik ga mijn paard dan maar in combat-kleuren verven, valt ie niet zo op.
Ik zeg gewoon: wist ik niet
En voor de zekerheid dan wel ruiterpaspoort mee natuurlijk!
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel belachelijk dat je eerst een kaart moet kopen voordat je in dat gebied terecht kunt. En voor die kaart moet je helemaal naar Hilversum toe..?! Als ze nou gewoon ergens een automaat hebben staan in het bos, dan kan je daar even een kaartje pinnen en klaar ben je. Dat had ik er dan nog wel voor over gehad.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:11

En laten ze die boskaarten dan meteen op een handig formaat maken. En niet op past-net-niet-in-je-zak-formaat.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 15:16

Heerlijk al die frustraties! Ik heb echt medelijden met jullie: woon je in een lekker bosrijk gebied heb je deze ellende waar je mee te maken hebt!
Het is altijd hetzelfde: degenen die de regels verzinnen hebben geen idee hoe dat praktisch op een goede manier uit te voeren.
Zijn die kaarten echt zo groot?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:18

Net zo groot als het ruiterbewijs. Niet heel groot dus, maar wel onhandig. "s Winters heb ik een jas aan, maar zomers niet en dan heb ik alleen een zak in m'n rijbroek waar hij niet in past.
Dus doe ik hem altijd in m'n sok Maar dat kan alleen als ik geen laarzen aan heb.