Weihuur: 100 euro per maand. Hooi: 5 balen a 1.30 per baal dus: 6.50 euro. Bix: zak a 10 euro, doe ik ongeveer anderhalve maand mee Kruiden reform mix zak a 12 euro, doe ik zo'n 2 maanden mee. Stro: 4 balen in de week. 1.20 t stuk, dus 4.80. Wormenkuur in x in de 6 a 8 weken ongeveer 10 - 15 euro. Hoefsmid: in x in de 8 a 10 weken, 17 euro per pony, dus maal twee = 34 euro. Jaarlijkse enting: 50 euro met z'n tweeen. Eventuele andere vee-artskosten zijn natuurlijk niet te voorzien. Ook nog andere dingen zoals tuig etc. Daar geef ik ong. 20 euro per maand aan uit.
Dit is voor twee pony's bij elkaar. Een fjord en een shetlander.
@ hannatjuh, wil je een paard kopen? Wat je aan je paard per maand kwijt bent verschilt erg. Ik woon in het noorden, daar is de stalling zo te lezen niet zo erg hoog. Maar meer naar de randstad toe is het volgens mij wel duurder. Ook hangt het er van af wat je wilt met je paard; wil je wedstrijden rijden, wil je een binnenbak, wil je alles inclusief. dan zal het wel duurder worden. Wil je geen wedstrijden rijden, hoef je niet een luxe stal, koop je niet vaak nieuwe spullen dan kan het veel minder duur.
Maar een paard hebben kost in ieder geval veel geld, en het is dat ik niet altijd even veel geld heb te besteden, anders had ik wel meer uitgegeven aan mijn paard
ik heb er ff aan zitten denken dus wou ik ff weten wat het kost ongeveer maar ik schrok echt an de prijzen en zie er toch nog maar ff van af wabt dit kan ik nooit betalen en mijn ouders doen het iet dus dat word sparen
Heb geen eigen paard, maar rij er eentje bij. Ik betaal 50 euro per maand aan de eigenaar van Armani. Verder koop ik per 10 weken een leskaart voor 86 euro.
Mijn paard,in vol pension(305 euro) Dan alles er nog bijgerekent ,hoefsmid lessen,spulletjes verzekering enzo denk dat ik 500 euro per maand kwijt ben.