Lastige stalhouder

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Re: Lastige stalhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:28

Oh wat een vervelende situatie ik zou nog harder gaan zoeken naar een andere pensionplaats voor mijn paardje en wilde daar geen dag langer meer blijven.ik zou niet ergens op de wachtlijst willen staan ik zou vandaag nog weg willen ongevraagd op je paard gaan zitten vreselijk gewoon en de deken afhalen ooohh niet te geloven gewoon ik zou woedend zijn.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:53

Neonlight schreef:
Hmmm, dan lijkt het me dat ze alleen voeren en verder niks, dus ook niet dekens op en afhalen (hoewel ze dat laatste dus wel weer ongevraagd doen) en ook geen halsters af doen.

Als het naar de wei brengen er bij zit, zou halsters eraf halen er ook bij kunnen zitten, volpension of niet.
Het is 1 klein handelingetje meer dan het halstertouw er af halen (nu moet je nl naast de sluiting losmaken, ook nog het halster af doen, en dat is veel werk zeg :N ).
Het ligt er alleen aan of het daar de gewoonte is en dat is het helaas dus niet.
Als de afspraak is dat ze bij jouw paard het halster wel af halen, zitten zij fout als ze dat niet doen.
Is die afspraak er niet, maar zou jij dat wel graag willen, maar weigeren ze dat, heb je 2 keuzes, je er bij neerleggen of maatregelen nemen (welke dat ook mogen zijn).
Neem trouwens aan dat het over op de wei gaat, op stal met een halster vind ik helemaal absurd.

Dekens niet willen wisselen kan ik inkomen, daarom is mijn motto, eenmaal erop blijft ie er ook op (behalve in uitzonderlijke gevallen, zoals ineens heel erg mooi weer ed).
Maar dekens eraf halen terwijl jij expliciet hebt gezegd de dekens erop te laten, is gewoon stompzinnig.
Zij hoeven het er niet mee eens te zijn, het is jouw keuze, jouw paard.
Vooral als zij er niet extra moeite voor hoeven te doen.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:12

Lijkt een beetje op ons geval, ons enige pensionpaard staat ook halfpension en krijgt in de winter (nu nog niet met dit weer) ook altijd een deken op als hij naar buiten gaat en 's nachts moet hij altijd weer af. We hebben afgesproken dat de een de deken op doet en de andere er weer af. Ik zou wel willen dat hij altijd op mocht blijven, dan ging ik ze niet opbellen dat de deken er af moet, ik liet hem wel liggen.
Ze wil hem ook elke dag buiten hebben, weer of geen weer.
Ze wil hem ook niet met halster buiten hebben, maar dat is geen probleem, want hij loopt zelf naar buiten en naar binnen.
Het hooi moet ook nat, maar dat doet ze zelf en zet het netjes in tonnen klaar, zodat ik ze maar om hoef te kiepen 3x per dag.
Stal uitmesten doet ze ook altijd zelf. Enten en wormkuur houd ze natuurlijk ook allemaal zelf bij.
Wij hebben ook wel eens onze onenigheden, maar ze staat er al ong. 12 jaar, dus het zal toch wel meevallen.

Hopelijk gaat het bij de volgende stal beter naar wens voor je en luisteren ze wel, maar ik denk dat een ideale stal zoeken niet makkelijk zal zijn, het is overal wel wat.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:31

Even off topic sokkebok dat is ook vreemd...overdag als het warmer is een deken op en dan snachts als het kouder is eraf.
Ik heb het juist andersom, tot het ook overdag te koud is naar mijn idee.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:03

Sily, in de stal kan het warmer zijn dan buiten.
Ligt er maar net aan hoe warm het is in de stal he?!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:08

Ja dat wel....maar bij ons is het nu vannacht 8 graden zeiden ze op het weer, terwijl het overdag tegen de 20 was.
Maar wij hebben dan ook lekker buitenboxen, dat scheelt denk ook wel.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:13

Mijn paard deelt de stal met kalveren, waardoor het savonds daar warmer is dan buiten (ok, dat is logisch, maar meer dan gemiddeld bij een paardenstal zeg maar).
Maargoed, zij heeft dag en nacht dezelfde deken op, dus houd ik mij daar niet zo mee bezig (behalve dus bij extreme situaties).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:26

Die halsiers aan kan ik best begrijpen.wij staan ook bij een boer eigen verzorging.Nu iedereen neemt eigen verzorging maar vergeet dan dat er s 'morgens iemand moet zijn om de paarden buiten te zetten.
Nu ben ik er s'morgens en meestal s'avonds en zet de paarden binnen en buiten.Maar ik heb wel gezegd met halster.Ik vertik het om s'avonds 8 paarden te gaan lopen vangen om dan hun halster aan te doen.De gene die commentaar hadden heb ik dan ook liefjes mee gedeeld dat ze het zelf s'morgens mochten komen doen.

En wat nu het gekke is,ik heb nog niemand s'morgens gezien

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 10:57

silvana schreef:
Die halsiers aan kan ik best begrijpen.wij staan ook bij een boer eigen verzorging.Nu iedereen neemt eigen verzorging maar vergeet dan dat er s 'morgens iemand moet zijn om de paarden buiten te zetten.
Nu ben ik er s'morgens en meestal s'avonds en zet de paarden binnen en buiten.Maar ik heb wel gezegd met halster.Ik vertik het om s'avonds 8 paarden te gaan lopen vangen om dan hun halster aan te doen.De gene die commentaar hadden heb ik dan ook liefjes mee gedeeld dat ze het zelf s'morgens mochten komen doen.

En wat nu het gekke is,ik heb nog niemand s'morgens gezien

Hai,

Waar ik sta laten ze de paarden zelf terug naar stal lopen. Dan zie ik het nut van een halster niet in, plus dat ik het nogal gevaarlijk vind.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 10:58

Heel erg bedankt voor al jullie reacties.. ik heb er zeker wat aan !

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 12:02

Sily schreef:
Even off topic sokkebok dat is ook vreemd...overdag als het warmer is een deken op en dan snachts als het kouder is eraf.
Ik heb het juist andersom, tot het ook overdag te koud is naar mijn idee.

Ja, maar dat is ook tegen de regen en de wind buiten. De stal is trouwens wel een open stal dus daar is het ook wel eens echt koud.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 13:09

wat vreemd eigelijk niet, ze wil geen extra moeite doen om het halster er even af te halen, maar doet uit zich zelf extra moeite om de deken er af te halen. wat jij vraagt doet ze niet, maar wat jij niet wilt doet ze uit zichzelf. volgens mij zit ze gewoon te stoken?! zo komt het op mij over... hoop dat je er snel weg kan en dat het op je nieuwe stal wel goed gaat!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:34

Afschuwlijk,

Zo snel mogelijk je paard weg halen. Als het je een slecht gevoel geeft wat er gebeurd.
Ik heb op een pension stal gestaan en ook daar gebeurde dingen die niet bij mij pastte. Ik ben toch nog gebleven met de vreselijkste gevolgen. Heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik niet eerder weg ben gegaan.