Ben ik te groot?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

Re: Ben ik te groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:41

voor een karretje is idd een goed idee denk ik Sultan!

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:13

Te groot voor een pony/paard bestaat in mijn ogen niet. Wel te zwaar.
Ik rijd alleen maar "ponys" van 1.25 tot 1.40 (ijslanders) en met mij ook hele grote lange mannen. Of je die lange stelten onder zo'n betrekkelijk klein paard nou mooi vind is een 2e, bij recreatief rijden wat het meisje van die welsh/arabier aangeeft is de vraag "ziet het er wel mooi uit" mijn inziens absoluut niet van belang. HEt gaat erom of jij en je pony samen veel plezier hebben en of je pony de arbeid aan kan, niet of jullie samen een fotogeniek koppel zijn.
Ik kan t uit ervaring vertellen: ik heb ook een tijdje het type "die past perfect bij jou" pony gehad. Ze was mooi, perfect gebouwd, getalenteerd, had een goede afstamming, en was precies mijn maat. Wat alleen een beetje jammer was, was dat ze compleet gestoord was en ik er helemaal niks mee kon. Zat ik daar elke dag 1 tot 2 uur te vechten met mijn o zo perfecte, een godsvermogen kostende, paardje. Echt uiterlijk is alleen belangrijk als alle andere eigenschappen ( kunnen jullie het goed vinden, is de ponys karakter ok, kun jij je pony genoeg bieden, gaat het rijden goed) in orde zijn.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:16

Maat is niet zo zeer het probleem als wel het gewicht van een ruiter. Probleem is dat je, als groter bent, problemen gaat krijgen met het correct geven van aanwijzingen, dat je neigt je hakken op te trekken om het paard te kunnen raken, niet mooi rechtop blijft zitten.

Als het een paard is waar je af en toe op rijdt, en je niet echt zorgen maakt over je rijstijl zou ik het gewoon doen. Maar om zo'n dier te kopen om erop te kunnen rijden...nee, ik zou door blijven zoeken.
Als het om een dier gaat dat je al in je bezit hebt, zou ik kijken naar een andere discipline, zoals bijvoorbeeld mennen.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:18

Op foto's kun je meer zien.
Misschien is het idd beter om een grotere te zoeken!