Red ik het met me geld?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

o0PaRiS0o

Re: Red ik het met me geld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 20:30

Ik ben er uit!!! Ik neeem er me ouders willen mee betalen =D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:33

ik sluit me helemaal aan bij Twister, eerst even kijken wat de toekomst brengt. Ik heb me daar zelf ooit in verslikt en geloof me het is he-le-maal niet leuk om je paard wegens financiele problemen weer te moeten verkopen. Ik zou in eerste instantie zoeken naar een bijrijdpaard of evt. een leasepaard als je dat liever hebt waarmee je kunt omgaan alsof het je eigen paard is.
Als je dan eenmaal een eigen stek hebt, vast werk, rijbewijs, auto etc. kun je dan alsnog op zoek naar een eigen paard.

EDIT - ik zie dat je je besluit al hebt genomen maar denk svp na: een paard heb je voor als het goed is de komende 20-30 jaar....

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 23:08

Twister, Saskia en Urielle jullie hebben gelijk.

Wanneer TS zelfstandig gaat wonen kan je van haar salaris geen paard onderhouden.
maar misschien wil TS wel tot haar 22 thuis blijven wonen. Dat is niet extreem lang. Dan bestaat er een mogelijkheid dat ze het paard zal moeten verkopen als ze op zich zelf gaat wonen maar dan heeft ze ondertussen wel 6 jaar plezier gehad van een eigen paard.
Dan heeft ze ondertussen ook al haar diploma en kan het zijn dat ze een behoorlijke salarisverhoging heeft gehad zodat ze het paard wel kan houden.

Niemand weet hoe hij er over 6 jaar aan toe is. Er zijn ook genoeg mensen die wel een goede baan hebben en die over 6 werkloos geraakt zijn, relatie uit, zodat ze kosten alleen moeten opbrengen en dan hun paard ook moeten verkopen.

Tip koop niet meteen in de eerst maand van je BBL contract een paard. Wacht eerst tot je de proeftijd door bent.

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:20

Mag ik je een tip geven? Laat je paard verzekeren tegen veearts kosten. Dat hebben wij ook, dat kost je ong. 300 400 euro per jaar... dus ong 35 euro per maand. .... dan kan je echt een hoop kosten schelen als je paard ziek wordt!!!!!!!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:00

gianlucka schreef:
Mag ik je een tip geven? Laat je paard verzekeren tegen veearts kosten. Dat hebben wij ook, dat kost je ong. 300 400 euro per jaar... dus ong 35 euro per maand. .... dan kan je echt een hoop kosten schelen als je paard ziek wordt!!!!!!!

Pony heeft bronchitis dus dat kan ze wel vergeten, geen enkele verzekering gaat een ongezond paard verzekeren..

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:15

Als je het nu kunt betalen moet je het doen en niet bedenken over hoe het over 5 jaar wel niet kan zijn. Dan zou je nooit iets kunnen doen. Er kan in een paar jaar zoveel veranderen dat dat nu niet in te schatten is. En als je uit huis gaat, komt er ook een salaris bij (ga ik ff van uit). Hou inderdaad wel rekening met een x bedrag aan dierenartskosten, maar ook dat moet je niet te zwartgallig zien!
Kortom realistisch blijven en het is onzin om te zeggen je gaat over 5 jaar uit huis en hoe ga je dat dan betalen. Ja als we zo redeneren durf je nooit een beslissing te nemen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:40

Alani schreef:
Als je het nu kunt betalen moet je het doen en niet bedenken over hoe het over 5 jaar wel niet kan zijn. Dan zou je nooit iets kunnen doen. Er kan in een paar jaar zoveel veranderen dat dat nu niet in te schatten is. En als je uit huis gaat, komt er ook een salaris bij (ga ik ff van uit). Hou inderdaad wel rekening met een x bedrag aan dierenartskosten, maar ook dat moet je niet te zwartgallig zien!
Kortom realistisch blijven en het is onzin om te zeggen je gaat over 5 jaar uit huis en hoe ga je dat dan betalen. Ja als we zo redeneren durf je nooit een beslissing te nemen.

Dat heet gewoon vooruit denken en toekomstplannen maken.
Het is maar net waar je prioriteiten liggen natuurlijk.

Maar als je je keuze al gemaakt hebt wil ik je heel veel succes wensen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:53

Ik denk dat je beter nog even kan wachten. Kun je nog even verder sparen en heb je ook eebn potje voor als er een keer wat met het paard gebeurd. Het is altijd fijn dat je je paard kan helpen wanneer deze ziek is of een blessure heeft. Dan hoef je niet na te denken over geld en kun je gewoon met de behandeling verder gaan.