tent als stalling?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sherwood

Re: tent als stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:53

och ja vergeten, das ook stom.....
maar kan best zijn dat ik het ook daar heb gezien hoor. Super toch? Je zou er zowat over gaan denken om daarvan een rijhal te plaatsen. Hmmmmm de mogelijkheden laten me nu niet meer met rust

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:56

Hahaha... ja goed idee, zal het eens opperen aan de buurman.. die wil graag een binnenbak... Maar de spanten zullen wel duur zijn denk ik zo. Zeker als je bak 50 bij 30 is ......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:02

Ik heb wel eens zitten denken om een hoge heg in u vorm neer te zetten en aan de binnenkant zeil spannen tegen het doortochten. Er boven een soort prieel en daar ook struiken over te laten groeien en eventueel zo laten voor de frisse lucht. Een van de zijkanten open laten maar een stalen balk ervoor dicht kunnen maken. De zijkanten van de stalenbalk vallen in de heg weg,dus niet te zien. Dus je kunt je paard er in zetten en dichtmaken dmv van die balk, maar ook open laten zodat hij kan schuilen voor de zon en eventueel slecht weer. Op de grond kun je eventueel stro leggen zodat hij droog kan liggen.

Wie gaat de gemeente vertellen dat het een stal is en geen struik die creatief wordt gebruikt?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:05

Mja, en hoe kom je aan een hoge heg, van zo'n 2 meter?
Bovendien is zo'n stal nou ook niet echt waterdicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:08

geweldige ideen allemaal, zet mij ook aan het denken voor mn shetje....

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 13:13

die ideeen had ik ook, met heggen enzo, maar het meeste spul is giftig, en wat niet giftig is wordt dus door die vreetzakjes van mij opgekaand.
Bovendien duurt het zo vreselijk lang eer dat allemaal op hoogte is en goed dichtgegroeid.
Wij hebben ook zo'n mierenneukerige gemeente die stalling niet toestaat omdat onze weide in het bestemmingsplan een schape-weide is......tuurlijk, alsof schapen zonder stalling kunnen.

Hmmm, creatief stapelen met stro, en dan zo dat je vanaf de weg denkt dat het een hooiberg is met zeil erover.....

Die grote balen zijn idd erg stevig, maar niet met de hand te verzetten.
Maar als je dubbele baaltjes stapelt, 2 in de lengte, en dan 2 in de breedte erbovenop, dan weer 2 in de lengte.....dan moet dat toch ook behoorlijk stevig zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:20

een keer een schurende paardenkont tegen je stro stal en alles dendert om.

Stal op wielen is de beste uitkomst.
Veel koeienboeren gebruiken z'n ding om op de wei te melken.
En aan gezien dat tegenwoordig veel minder word kun je soms nog wel eens geluk hebben dat je z'n ding over kan kopen.
Je kunt hem dan ombouwen tot paardenstal.
Een vriendin van mij heeft dat ook.
Het ziet er erg mooi uit echt een stal.
Het is stevig.
Je hebt niet snel ongelukjes.

Ik vind iets zelf profesories in elkaar zetten ook nog al link.
En daarbij als een stro stal mag mag een gewone stal ook!
Het is niet verrijdbaar dus ik denk dat de gemeente dan nog moeilijk kan doen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:54

Ja maar een gewone stal kan je niet even snel afbreken, een strostal wel.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:57

ik weet niet of het genoemd is (heb niet alles gelezen ) maar bij ons in de buurt wordt een trailer als "schuilstal" gebruikt. Zo kan het paard in iedergeval een schuilplaats zoeken mocht het echt noodweer zijn. Het wordt hier wel gewoon getolereerd...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:58

Ja want dat is op wielen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:59

maar een trailer zonder auto wil niet altijd even stevig staan....

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:10

een caravan zonder auto blijft toch ook staan? is vast wel wat op te verzinnen toch? Ik weet niet hoe ze het hier in de buurt hebben gedaan, ik kan eens gaan kijken. Ik vermoed dat ze iets van stoeptegels onder de voorkant hebben liggen...

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:15

ik ken mensen en die hadden van die caravanpootjes onder de trailer voor als de auto er niet voor stond.

als ik op wedstrijd ben overnachten mijn pony's in een tent. zo voor op wedstrijd gaat het goed maar voor permanent heb ik mijn twijfels.
hier een foto.
Afbeelding

succes verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 07:28

Ziet er super uit, maar als de wind erin slaat, gaat hij aan flarden.

Mijn idee kan je ook aan de binnenkant bekleden met sterk zijl/plastic en een heg zetten met bv populieren of andere struiken die snel groeien, maar je zult waarschijnlijk wel 2 jaar verder zijn eer ze hoog genoeg zijn.

Binnen in de heg zou je ook gewoon een houten stal kunnen zetten, ken er nl eentje zo, maar dat is voor een shetje, die zet je snel neer, lekker klein.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 08:31

maar iets op wielen is toch te doen?
om de 3 maand verrijd je de stal 20 meter, et voila

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 08:32

ben ik helemaal met je eens, maar ik kijk op de verkeerde plekken denk ik, want is het verrekte moeilijk om aan een mobiele stal te komen die je zelf kan verplaatsen....zonder dat daar een enorme truck voor nodig is.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 09:27

Zou een pipowagen wat zijn? Je weet wel zo'n ouderwetse schaftkeet met halfrond dak?
Zoiets? (pluk ik even van internet) Afbeelding

Makkelijk achter de auto te hangen en te verplaatsen. En redelijk groot.
Enige nadeel is dat ze best hoog zijn dus dat je een oploopplank oid moet maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:43

Rhiannon schreef:
ik weet niet of het genoemd is (heb niet alles gelezen ) maar bij ons in de buurt wordt een trailer als "schuilstal" gebruikt. Zo kan het paard in iedergeval een schuilplaats zoeken mocht het echt noodweer zijn. Het wordt hier wel gewoon getolereerd...

ik had afgelopen zomer een oude 2-paards trailer in onze wei staan voor de shet en de geit.....brief van de gemeente!! mocht niet! belachelijk, hij staat toch op wielen? nu was het eind van het jaar en ik heb m weggehaald, maar toch, daar kunnen ze toch niets van zeggen??

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 14:14

zulke miererds zijn het bij ons ook.........het is moeilijk om dan creatief iets te vinden dat ook nog een beetje werkt.
Bij wijze van hoge uitzondering mocht ik een schutting plaatsen van wel 1 meter hoog.......
Daar hebben de shetjes iets aan, maar de rest niet natuurlijk.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:35

Ik heb eens een wei gezien met een dijkje er in. Op het hoogste punt van het dijkje hadden ze platen neergelegd die naar een stapel balen stro die 2m van het dijkje afstond toeliepen. Nog een stro muurtje en je bent klaar. Je kan ook een paar vrachtwagens zand laten storten zodat er een hoge berg in u-vorm ontstaat. Aan de binnenkant platen tegen de muur dakje er op. Zeil er over, want dan waait het zand niet weg. En klaar.

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:41

Ik heb op deze site www.patura.de tentstalletjes gezien, dat lijkt mij wel iets voor je.....

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:10

ik zou gewoon zoeken naar zo'n oude bouwkeet, ze zijn wel hoog, maar daar kun je wel weer wat op verzinne, je kan er eventueel kleine wielen onder plaatsen... Dan staat ie alweer een stuk lager.. En een loopplank daar wennen ze wel aan... Dat is legaal, want het is verijdbaar!!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:21

Mooie spullen, zal wel een leuk prijskaartje aan hangen.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:13

Super zo een uitvinding, maar als je ziet wat dat kost, hoef je niet meer.

Kun je beter een partytent neerzetten, goed de grond in raggen die palen en aan die zijden een windscherm plaatsen, stukje goedkoper