wat is dat geluidje bij hengsten/ruinen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 19:36

hee joh rustig....straks zit hier ook een slotje op!!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 20:29

Nou nou, ik ben geeen watje die er niet tegen kan als iemand zijn mening tegen me zegt? Verward

Ik heb dus idd de vraag verkeerde gelezen, ipv wat heb ik waarom gelezen en dus de vraag verkeerd beantwoord.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 20:58

IIG, het is dus kokeren, en vor zover bij mij bekend, komt het alleen bij ruinen en hengsten voor. Het is de penis die in de koker schuift, en of dat nu met spanning en ontspanning te maken heeft weet ik niet.
Ik hoor het af en toe ook als de paarde gewoon in de bak los lopen, dus of het te maken heeft met spanning en de achterhand er flink onder zetten enz... weet ik niet, denk het niet.

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 21:28

oke bedankt Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 22:51

Steef schreef:
Nou nou, ik ben geeen watje die er niet tegen kan als iemand zijn mening tegen me zegt? Verward

Lovers

Je bent toch niet boos op me he Steef? Knipoog

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 23:19

vanda's schreef:
ja joh margreet! ga ff lekker dit topic verzieken! steef geeft ook alleen maar zn mening en verteld zn ervaringen, dat jij nou denkt dat je het beter weet dan de dierenartsen das mooi voor jou, maar daar hoef je niet zo'n probleem van te maken! Okay... dat je trots bent dat je meer weet dat snap ik... Misselijk Maar dat vind ik niet zo boeiend

Je bent gewoon jaloers op margreet!!

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:25

Ik dacht eerst dat dit topic een grap was, maar blijkbaar dus niet. Was ook niet bekend met het onderwerp en heb toch 7 hengsten op stal, waarbij ik maar bij één bij draf een bepaald geluid hoor. Ik maakte me hier dus zorgen over, en heb het al eens aan de hoefsmid laten horen met de vraag wat het zou kunnen zijn. Hij wist het overigens niet.

Op dat moment dacht ik zelf aan iets van een niet goed gesmeerd gewricht.. tenminste zo klinkt dat. En wel in een tempo van .. uhhh.. zeg maar licht rijden.

Hebben we het dan over hetzelfde geluid ? (moeilijk te omschrijven natuurlijk) en ik heb nog niemand het geluid horen beschrijven.

Eigenlijk hoop ik van wel... heb ik n.l. weer iets minder om me zorgen over te maken. Knipoog

Bertus.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 21:38

Het klinkt een beetje als kwakende eend Haha! *LOL*
Jaaaa, hier word je vast een stuk wijzer van Haha!
Lastig hoor, om een geluid te beschrijven.
Mijn paard heeft het trouwens ook (ruin), ik weet ook niet waar het door komt.
Het was trouwens wel een leuk geluid in combinatie met m'n nieuwe zadel (piep - kraak), geen wonder dat ik altijd de hele bak voor mezelf had in die tijd Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 21:56

Ik hoor het ook vaak als ik op ruinen/hengst rijd.. FunnyBoy had het heel veel en toen ik klein was d8 ik ook altijd dat het geluid van het zadel komt Haha!
mijn instructeur heeft me verteld dat het inderdaad komt door lucht in de koker en Funnyboy heeft het geluid juist als hij ontspannen loopt (alleen bij draven overigens)

Bij merries heb ik het trouwens nog nooit gehoord..