wat voor paard past bij ons?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: wat voor paard past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:38

Koop een quarter !! Heel Cool en mooie paarden. Erg sterk. Ga lekker western rijden, vinden de meeste mannen ook erg stoer. Voor ieder een onderdeel wat leuk is, hij bv de reining of koeienwerk en jij pleasure, trail of hunter (klassiek op quarters). Superleuke combinatie lijkt me...hihi

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:43

Zeker geen Welsh Cob, die zijn echt voor gevorderden.

Leuke New Forest (kruising) kun je goed mee voor de dag komen op wedstrijd en zijn degelijk genoeg om ook een volwassen vent te dragen. Zoek wel bij het "ouderwetse" type en niet bij de "sportpony's", die willen nog wel eens wat heet uitvallen.
Connamara kan ook heel leuk zijn, maar ook daar zitten hete exemplaren tussen, dus voorzichtig aan.

Of gewoon kijken bij E-pony's, kruisingen zijn er zat en er zit ongetwijfeld eentje bij die voor jullie past. Wel zorgen dat je goed weet wat je wilt en wat je kunt (en dan vooral je vriend).

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 19:29

Op mijn fjord stapte hij zo op en reed hij weg. Daar durfde hij ook al op te draven en dat ging heel goed.
Mijn vriend heeft ook hoogte vrees. En vind het daarom maar niks zo'n groot paard. En mijn paard is wel braaf maar het is toch een paard. hij wil nog weleens schrikken en dat vind hij dan eng als hij zo groot is.
Maar ik heb hem nu zover dat hij zondag op mijn paard stapt.
Maar ik moest he dan wel vasthouden.
Is ook alweer een tijd geleden dat hij gereden heeft.

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:08

Connemara's staan zeker NIET bekend als 'hete exemplaren'! Dat is dan een uitzonderingsgeval zoals je bij elk ras tegen komt of misschien de kruisingen met volbloeden... Connemara's worden gefokt als allround familie pony's. Om even te quoten van een Engelse Connemara fokkerij: "It is a very versatile breed that crosses extremely well with Thoroughbreds to produce top class hunters, eventers and jumpers. As a pure breed, it has an ability to jump, combined with stamina and a calm temperament, which make it an ideal riding pony for older children or adults."

Toevallig heeft de manege waar ik rijd zelf ook 2 Connemara pony's die door beginner of gevorderde prima te rijden zijn en hun gedrag ook aanpassen aan degene die op hun rug zit. En ze zijn inderdaad super springers!

Groetjes Lot

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:19

En zoals ElCamino al zei: Quarters zijn ook verschrikkelijk fijne paardjes met een cool karakter.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:40

Een leuke fjord, van een iets luxer type met goede gangen Die kunnen ook prima mee op wedstrijden hoor!!