Scheuren in hoeven,hoe te verhelpen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Agnes75

Re: Scheuren in hoeven,hoe te verhelpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:31

Grandmommy: , nou dit lijkt me inderdaad wel een soort van bewijs dat witte hoeven zachter zijn dan zwarte. Jouw paard heeft beide soorten ! De laatste tijd heb ik met mijn merrie eigenlijk weinig problemen. Ze staat voor op ijzers en dat is toch echt wel nodig anders slijten de hoeven erg hard. Achter slijten ze goed af.

Saskia9: Ik raad je aan om ook naar de vacht van je paard te kijken. Als ie slechte hoeven heeft door bv. vitaminen of mineralengebrek, dan zie je dat vaak ook al aan de vacht (dof, vaal, plukkerig, droog). Verder de hoeven goed nat houden, gewoon in droge periodes elke dag of om de dag even afspuiten, en ca. 1x per week olie of vet er op. Ook niet teveel op droog zand zetten, dus liefst in de wei en niet in de zandbak.

Anoniem

Re: Scheuren in hoeven,hoe te verhelpen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:37

witte hoeven schijnen zachter te zijn, ik merk dat ook met uitkrabben, ik heb een pension pony op mijn stal staan die had ook een grote scheur en die heeft nu 6 mnd op voorijzers gestaan, en zo groeide de scheur er sneller uit, anders blijft de hoef scheuren dor de druk, die wordt dan tegen gehouden door het ijzer.