Speciale beugels.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Re: Speciale beugels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 15:52

Ik heb ze van harrys horse gevonden voor 18,95 maarja, dan praat je vast over per stuk.. En ik vind het zo overdreven als het met die beugelriemen ook gewoon goed werkt.. Maar blijkbaar gaat dat vaak fout want anders zou er niet zoveel vraag naar zijn. Maar ik vind het toch veel geld als ik er net zo over ga denken als kitjuh

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:02

De haken aan een Wintec zijn anders dan die van veel andere zadels.
Bij andere zadels zit er vaak een scharnierend deel aan wat hoort open te klappen, maar wat vaak helemaal vast zit door vuil.
Bij andere zadels zet ik dat stukje altijd open, dan glijden de riemen er sneller af als het mis gaat.

anjo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:18

hoihoi
die beugels zijn wel veel veiliger jah maar ook wel wat duurder hoor!! ik heb genoeg aan die gewone beugels maar ze zijn inderdaar wel gevaarlijker maar op rustige ponys maakt het echt niet uit hoor!!!

xx Nel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:56

Dat duurder is ook maar eenmalig
En ook een rustige pony kan schrikken of vallen.

En die veiligheids ding aan het zadel heb ik ook altijd open staan.
Maar als je nu met je linker voet blijft hangen, maar er rechts afvalt. trekt het niet meteen naar achter en trek je de riem er niet zomaar af.

Dit heb ik eens gehad, gelukkig was ik de beugel nog op tijd kwijt
Maar ik zie die val nog steeds voor ogen en zie me nog steeds in de lucht die beugel proberen kwijt te raken.
In gedachte lijkt dat echt heel lang, die seconde vallen

En ja, helaas zat ik toen op een paard van een ander, zonder veiligheidsbeugels..brr