Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
, mijn kwpn-er heb ik gekocht van de erfenis van mn opa (dat was ook met hem afgsproken).
), nu duurt het ietswat langer voordat we op enig nivo zitten, maar de weg eraartoe is ook erg leuk.
ik mocht mijn verozorgpony gratis hebben
om dat de vorige eigenaar haar ook gratis kreeg en de eigenaar daar voor ook

Kanzi schreef:Ik heb mijn pony als veulen gekocht, scheelt weer een hoop in de aanschaf.
Dit is me zo goed bevallen, dat ik volgend jaar weer hetzelfde ga doen zodat ik Kanzi's opvolger klaar heb staan als hij met pensioen gaat.
Als ik zou kiezen om een volwassen paard aan te schaffen zou ik er persoonlijk niet zo'n moeite mee hebben om er een (kortlopende) lening voor af te sluiten.
Ik vind dat eigenlijk achterstevoren sparen.
Al de jaren dat je anders aan het sparen bent kan je zo al plezier hebben van je eigen paard (het leven is al zo kort...).
Wel zou ik dan een budget vaststellen voor ik op zoek zou gaan, anders is de kans wel groot dat je je laat verleiden tot een duurdere aankoop dan je eigenlijk van plan was.
Overigens kan ik me ook heel goed voorstellen dat mensen er juist niet voor kiezen om te lenen voor hun hobby hoor.
Succes met je keuze, en veel plezier met uitzoeken!
IlsjePilsje schreef:Maar je weet wat ze zeggen....een paard kopen kan bijna iedereen, een paard onderhouden is een heel ander verhaal.

Shire_Lover schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een beetje een brutale vraag voor diegene die een eigen paard hebben. Hoe hebben jullie zijn of haar aankoop gefinancieerd? Hebben jullie jaren gespaard of bijvoorbeeld een lening afgesloten?
En als ik dan toch brutaal bezig ben, waarom heb je voor deze manier gekozen?
Ik zou heel graag binnen nu en een jaar een eigen paard aanschaffen, maar heb niet zomaar een hoop geld liggen..
Ben benieuwd en alvast bedankt!
Ben mijn ouders ontzettend dankbaar door hun steun kan ik mijn dromen waar maken. CKdamour schreef:
Ik wilde eerst ook een veulen aanschaffen maar mij werd verteld dat dat niet slim was omdat je in de tijd dat het veulen opgroeit en wat je eraan kwijt bent aan inspanning met inrijden je veel meer betaalt.

Maar ik ben misschien ook wat jonger, ik wordt binnenkort 15. Lenen zou ik, zoals veel mensen al hebben gezegd, niet snel doen voor een paard. Huis of misschien een auto oké, maar met een paard lijkt me dat om eerder genoemde redenen niet verstandig. Idd elke maand een paar honderd euro (of gewoon alles dat je kan missen) op een spaarrekening zetten, met 300 euro per maand heb je na een jaar al €3600,-. Lijkt me veel fijner!