voor 95% met leren laarzen. soms als ik een blokje buiten om ga stap ik erop met mijn stalschoenen of sportschoenen net wat ik aan heb ik heb gewone beugels
Ineke2
Geplaatst: 18-03-02 13:47
Meestal met aigel rijlaarzen, zomers met leren jophurs en chaps dat zit iig veel beter dan die rubberen rijlaarzen.
en beugels...gewoon de beugels die aan het manegezadel vastzitten haha
Lielle
Geplaatst: 18-03-02 14:07
trainen: rijbroek, chaps en stalschoenen.
wedstrijd leren Konigs, rijbroek.
Ik wil nog veiligheidsbeugels kopen (van die buigbare) voor mijn vzh zadel, maar dan moet ik even zijn bijgekomen van de aanschaf van mijn dressuur zadel.
Anoniem
Geplaatst: 18-03-02 15:01
Blackstone schoenen met chaps. op wedstrijd uiteraard laarzen. En van die quick-out veiligheids beugels. Zowel aan men spring als aan mijn dresuurzadel. En die veiligheids palletjes heb ik ook nooit dicht, ook al gaan ze soepel open.
Dennis
Geplaatst: 18-03-02 16:17
Thermo laarzen, jodhpurlaarsjes of stalschoenen met hak. En met rubbertjes in de beugels.
Cowgirl
Geplaatst: 18-03-02 18:08
westernlaarzen en aan mijn zadel hangen brede beugels met leer omgewonden.
¡!Ellen!¡
Geplaatst: 19-03-02 20:27
Ik rij altijd met mijn leren rijlaarzen. Gewone beugels met (anti-slip) beugelblokjes.
pmarena
Geplaatst: 19-03-02 20:57
Ik rij nooit met laarzen , heb het pas nog eens geprobeerd maar wordt er helemaal eng van , net of m'n benen dood zijn ik voel nauwelijks paard door die laars heen .
Ik rij dus met alles behalve laars :
sportschoenen , enkellaarsjes , bergschoenen ..... En dan wel met minichaps of soms met lange chaps .
Altijd in m'n spijkerbroekkie , ben al lang geleden afgeknapt op die strakke paardrijbroeken !!!
Het lekkerst zit ik in een redelijk strakke elastische jeans met stevige sportschoenen en m'n minichaps .
Ik heb een tijdje geleden van die flexibele Sprenger-beugels gekocht en daar rij ik altijd mee . Even wennen , maar zit dan wel lekker ! Heb niet het idee dat het echt bijzonder is verder hoor , beetje een dooie mus volgens mij .
Ik overweeg om GPG - beugels te gaan proberen , maar ben benieuwd of dat spectaculair beter zit .
Eigenlijk zijn de normale beugels prima hoor , maar ik heb vrij snel last van afgeknelde voeten bij het rijden , gaan dan slapen zeg maar .
Dus ben wat aan het experimenteren om daar verbetering in te krijgen , is namelijk best wel vervelend onder het rijden ....
Reem
Geplaatst: 19-03-02 22:10
Eerst reed ik gewoon met rubberen rijlaarzen, maar sinds ik die overleden zijn heb ik voor mijn verjaardag leren rijlaarzen gekregen!!! Het duurde wel even voor de laarzen klaar en rijbaar waren tot die tijd het ik met timberlands en chaps gereden. Een enekel keer of in het bos op niekje reed ik alleen met timberlands. Het rijd lekker met chaps maar de rijlaarzen beginnen nu toch ook wel relaxt te zitten..!
carlijn83
Geplaatst: 19-03-02 22:15
Ik rij altijd met mn (leren) rijlaarzen. Puur omdat ik t niet fijn vind om met schoen oid te rijden. Vroeger (t klint errug verweg maar ik spreek over 4 jaar terug) reed ik nog wel eens met sportschoenen (fout natuurlijk) en chaps op de pony. Als iemand dus met chaps wil rijden vindt ik t wel verstandiger omdat met speciale rij/stalschoenen te doen. Is gewoon veiliger.
Hoi! Ik rijd 99,99% van de tijd in leren rijlaarzen (Van Huet) met een spoortje en veiligheidsbeugels met een elastiekje aan de zijkant. Maar, als het zomers eens heel erg warm is , dan wil ik wel een zonder zadel, met korte broek en gympen (ja, zelfs zonder cap: doe ik anders noooooit ) wat rondrijden, wel in de bak hoor!