Instructrice die op jou paard rijdt.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: Instructrice die op jou paard rijdt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:26

Mijn instructrice heeft in 6 jaar 2x op mijn pony gezeten... De ene keer omdat hij met mij (toen 9 jaar) compleet aan de haal ging... heb alle kanten van de bak, inclusief het plafond van dichtbij mogen aanschouwen... en de tweede keer, omdat ik ziek was en ze toch bij ons op stal stond en ze tijd over had...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 23:19

mijn instructrice gaat af en toe op mijn Tinker als ik iets niet snap en bang ben dat ik het haar verkeerd aanleer, of als mijn Tinker loopt te etteren en ik er echt niets mee gedaan krijg.
na 10 minuutjes Sandra komt het altijd weer goed
Het leuke is, dat ik ook op haar wedstrijd paard mag lessen af en toe, dus zij weet precies hoe mijn paard aanvoelt, en ik weet waar zij het over heeft met bepaalde gevoelsmatige dingen! echt een perfecte combi.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 07:28

Mijn instructrice gaat er heel af en toe eens op, als mijn pony kliert en ik het even niet meer zie zitten. Of soms als ik iets niet snap om het voor te doen.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 07:32

Mijn instructrice heeft op mijn paard gereden toen ik op vakantie was. Verder stapt ze er af en toe op om me te helpen.
Soms is het ook heel prettig om net even dat stukje meer te voelen als ze er op geweest is.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 07:35

Velvet wordt 1x per week gereden door remi omdat die haar meer kan leren dan ik. Tijdens de les stapt ze er meestal niet op.

Met Vicky les ik bij iemand anders en die stapt regelmatig in de les even op om haar aan te voelen zodat ze me beter verder kan helpen (Vicky is af en toe nogal een ui en ze is een beetje verreden). Nu zal dat in de loop van de tijd wel minder worden, maar momenteel stap ik met plezier af als ze even aanbiedt om erop te stappen en haar aan te voelen. Ik heb er alleen maar profijt van.

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:22

Mijn Instructrice rijd een vaste dag per week mijn pony, om haar dingen te leren. Dat gaat erg goed en in de les gaat ze er alleen op als het mij echt niet lukt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:47

Mijn instructrice heeft 1x op een van mijn pony's gezeten. Op Dennis omdat zijn verzorgmeisje naar de WC was en de les afgelopen was en ze door de prut terug moest . Geen zin in vieze voeten, dus maar even op Denis gaan zitten. Op Angel of Roos heeft ze nog nooit gezeten, we redden het met wat hulp vanaf de grond.

Op Nicky van mijn zusje heeft ze wel een aantal keer gezeten. M'n zusje is vorig jaar met een groene pony begonnen terwijl ze zelf nog niet eens kon galoperen. Omdat ik het onder het zadel niet zo erg met Nicky kan vinden kan ik haar er vaak ook niet goed eventjes door heen rijden en heeft mijn instructrice er een paar keer op gezeten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:23

mijn instructrice heeft er nog nooit op gezeten, en ze helpt me echt fantastisch. mijn pony loopt beter als ooit tevoren!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:33

In de 3 jaar dat mijn instructrice de clublessen verzorgt, heeft ze 1 keer op mijn paard gezeten. Maar verder komt ze er nooit op. Het heeft geen zin als zij erop gaat om haar goed te laten lopen want bij mij loopt mijn paard toch meteen weer anders. Ik moet het zelf allemaal doen. Bovendien vind ik dat ook het leukste - zelf alles doen.

Ik ben 't wel eens met de opvatting dat een instructeur/-ice eens op het paard mag gaan zitten om het probleem aan te voelen maar om er bepaalde knopjes op te zetten zodat je zelf als ruiter daarmee verder kan, vind ik persoonlijk voor mezelf onzin. Maar er zullen ongetwijfeld combinaties zijn die er baat bij hebben.

Met springles hebben we een tijdje een invaller gehad. Hij stapte op bijna ieder paard om het te laten lopen zoals hij het wilde en om 't aan de ruiter de visualiseren. Hij heeft niet op mijn paard gezeten. Weet nu nog steeds niet of ik daar trots op moet zijn of juist niet - wie weet heeft ie 't bij mij wel niet nodig gevonden - kansloos geval.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:03

ik ga dalijk opmijn nieuwe stal een nieuwe instructrice krijgen. ik zou het wel fijn vinden als ze er even op stapt om te voelen.

dat heeft verders nix te maken met dat ik hem alles zelf wil leren.. ik vraag niet of ze hethele uur de oefeningen er in wil stampen.. ik heb altijd alles zelf er in gereden, dus dat wordt nu niet anders.

het gaat alleen om ff aan te voelen met wat voor eenpaard je te maken hebt, als ze voor de eerste keer les gaat geven.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:54

Ik heb er in principe totaal geen problemen mee als mijn instructrice eens op mijn paard rijd maar het moet niet te worden zeg maar. Ik zie de voordelen er zeker wel van in, het is goed als je instructrice je paard eens aan wil voelen om de problemen echt effectief aan te pakken of als de ruiter/paard iets niet begrijpt. Ik heb het echter ook weleens te extreem mee gemaakt, die instructrice reed meer op mijn paard als ik zelf... Als iets niet lukte ging het direct van ''laat mij maar even, kijk nu doet ze het wel'' Ja, hartstikke fijn maar als ik het dan nog niet begrijpt heeft het natuurlijk totaal geen nut. Dat het probleem bij mij ligt begrijp ik maar daar is mijn instructrice toch ook voor? Uiteindelijk ben ik ook met haar gestopt om dat dit probleem echt tussen ons in stond.