Wat voeren jullie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

Re: Wat voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:08

unamie schreef:
OrissE_GipsY schreef:

heb je een arabier, zou ie het goed kunnen doen op bijv. equiral brok maar een kwpn'er zou ik er weer niet op zetten. !

Waarom zou je equiral niet aan een kwpn'er voeren????

nou wat ik ermee bedoel is, dat veel paarden nie niet erg hoog in het bloed zitten zoals bijv. arabieren het er vaak niet zo goed op doen, mits je ze zoveel ervan voert, maar dit verschilt wel per paard, mijn ondervindign is dat orisse ( kwpn merrie) er niet bepaald fit van werd, ik kon dr volgieten met dat voer en ze had nog geen looplust mer ijden, was niet vooruit te branden, nu staat ze op een simpele sportbrok en nu is ze veel fitter, in equiral zit gewoon veel minder eiwitten , en ook een stuk minder energie voor ze, waardoor het uitermate geschikt is voor paarden die snel "heet "zijn... vandaar mijn verhaaltje hierboven..

nogmaals dit geld niet voor ieder paard he, maar je moet gewoon zelf kijken wara je paard het best op reageerd, ook al beloven fabrikanten je een goud paard... je moet niet alles gloven wat ze je vertellen, en wat op de verpakkingen staat, gewoon voeren met het oog, en kijken of je paard er beter of slechter van gaat uitzien. je zal het snel genoeg merken..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:30

OrissE_GipsY schreef:
nou wat ik ermee bedoel is, dat veel paarden nie niet erg hoog in het bloed zitten zoals bijv. arabieren het er vaak niet zo goed op doen, mits je ze zoveel ervan voert, maar dit verschilt wel per paard,

een arabier is een volbloed... en deze staat volgens jou niet hoog in het bloed ..

ik voer al mijn dieren (ik heb 5 verschillende rassen) allemaal equiral stud
er bestaat trouwens ook equiral sport voor de paarden die hoger in de sport lopen

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:37

* basisbrok
*Muesli
*(in de ''koudere maanden'als het gra wegvalt) slobbermeel/mix & maismeel!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:05

-Kimberley (13jr. NRPS) Pavo Sport
-Travis (6 mns Paint ) Pavo Veulen
-Bronco en Dundee (shet) Pavo basis (heel klein beetje)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:10

nee, je las het verkeerd, ik bedoel de dieren die niet hoog in het bleod zitten, in tegenstelling tot de arabier... misschien beetje verkeerd getyped...

maar dat bedoelde ik dus.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:41

Rian kreeg altijd Subli (eerst was dat nog Rijnvallei), en toen ik ging verhuizen met haar, wilde ik eigenlijk ook over op een grotere korrel, bij Subli was dat voor Rian een 'te zware' brok, dan zou ze maar een handje per dag hoeven... Subli vond ik verder een fijne brok om te voeren, en ik heb nog steeds de slobber van hun.

Ik ben toen overgegaan op Pavo Condition brok, beviel verder wel goed, ze at het ook goed. Daarnaast voerde ik granen (van subli en later van Horsemaster).

Vorig jaar begin van de winter ben ik over gegaan op het Fyto Horse, niet zo bekend, om te kijken hoe ze er op zou reageren. Ik voer de Fyto Form o.a. voor sobere rassen. Ik merkte binnen een week al verschil, Rian had veel meer energie. Dat voer ik nu nog steeds en de granenmix van Fytohorse voer ik nu ipv Horsemaster. (alleen afgelopen zomer ben ik tussentijds gestopt en de Pavo summerfit gevoerd, want ze werd erg dik van het gras, we waren na 2 jaar namelijk weer verhuisd en op de huidige stal staat dus gras in de wei )

Dailonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:49

En wat zouden jullie een jaarlinghengst voeren?
Gaat binnenkort 's avonds op stal t/m 's ochtends....

Wopkebrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:19

een jaarling hengst zou ik niet te veel krachtvoer geven. 2 keer per dag een halve kilo basisbrok en daarnaast goed en ruim voldoende hooi of kuil moet voldoende zijn.