Staan jullie paarden ook wel eens in de sloot?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Staan jullie paarden ook wel eens in de sloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 17:33

Mijn veulen was toen hij 2 dagen oud was onder het draad door gerold en zo in de sloot beland het arme dier!
Echt heel sneu.
Mijn moeder belde me dat ie in de sloot lag, mijn vader en ik waren net 5 minuten van huis af.
We zijn meteen rechtsom keert gegaan en met een noodgang terug gescheurt!
Stond hij daar helemsaal nat en zielig.
De merrie stond bij het draad te hinnkiken.
Mijn moeder is geen held dus die stond op een afstand.
Ik ben de sloot in gesprongen en mijn vader hield de merrie rustig.
Maar ik kreeg m echt niet alleen uit de sloot.
Dus de buurman erbij en toen hebben we hem met z'n 2en eruit geduwd..
Pfff, wat zwaar zeg.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 17:37

Mijn vroegere pony is verdronken in een sloot niet door zijn eigen fout maar van omstanders Hij was 3 jaar oud

Lauga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:29

Wat vervelend zeg... Ik heb juist een wel grappig slootverhaal. Op de stal van een goede kennis van ons waren 2 veulentjes geboren, en ik ging er regelmatig naar toe omdat ik enige "ervaring" met veulentjes had, om ze te helpen. Toen ze net aan het halster gewend waren zouden we deze twee bandieten uit de wei halen, de wei ligt naast de stal, maar er ligt een greppel/sloot tussen. We konden ze echter niet vinden... Nou bleek dat ze op een of andere manier onder het draad door gekropen waren, dat we zelfs al extra hadden gespannen zodat de veulens er niet uit zouden komen. Hoe het kon weet ik nog niet, ze hebben zich haast plat moeten hebben gemaakt. Maar toen stonden ze dus met zijn tweeen in de gelukkig vrij droge sloot, heel rustig, ook al konden ze er niet zelf meer uit. Blijkbaar wouden ze dichter bij de stal staan ofzo, ik weet het niet!

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 19:58

Haha nog even en ze staat er helemaal in:P

Grapje..

De mijne staat erin tot dr knieen..
Deze winter ga ik zoeken voor een andere plek bij ons op stal. Want ze krijgt nu een onderdeken onder haar deken.. En het is niet zo fijn te bedenken dat die dan ook in de sloot komt..
Mijn bucasdeken heeft namelijk een soort van 'anti-mijn-paard-staat-in-de-sloot-rand' Dus daar wordt de vulling niet nat:P

Slim knol heb ik hoor:P

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 20:23

Ik ken een pony die zooo´n dorst had dat ie in de sloot ging staan drinken. Hij bleek suikerziekte te hebben door de ziekte van Cushing.

Als de jouwe veel drinkt zou dat misschien ook aan de hand kunnen zijn.

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 20:46

mijn pony kan niet in de wei bij de sloot, maar, als we aan het rijden zijn en hij vind iets 'eng' dan banjert hij zo achteruit een sloot in... inmiddels ben iik eraan gewend..
hij gaat gelukkig ook alleen met zn achterbenen, en zodra hij voelt dat hij naar beneden gaat loopt ie meestal wel weer vooruit.. maar we hebben ook al wel eens gehad met hele onsteile slootwallen dat we opeens nat waren.. vind het best grappig.. maar het kan natuurlijk ook heel gevaarlijk zijn..!!! de 1e keer werd ik ook goed boos, maar helpt toch niet dus ik word niet boos meer..

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 22:03

Die van mij staan regelmatig in de sloot. Ze staan in een groot stuk land met daarin 2 slootjes. Ik kan ze zien vanuit mijn huiskamer en het gebeurd dan ook regelmatig, dat ik alleen nog maar een stukje rug zie en dat ze lekker in het water lopen te spelen. De walkanten zijn absoluut niet steil dus ze kunnen er zo weer uitlopen.