Wat is het hoogste dat een paard kan springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Martine_

Re: Wat is het hoogste dat een paard kan springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:28

horse123 schreef:
Dat is egt heel erg zielig dat paard komt bijna horizontaal neer!! en ik denk dat de berijder ook wel keihard op zijn rug zal bonken!

Ik vond dat die behoorlijk netjes bleef zitten (staan). Ik weet niet of ik het heel zielig vind... Als een paard niet wil, springt ie niet. En bovendien, die ruiter dwingt um ook niet echt.
Maar evengoed vind ik dat je niet helemaal goed bent, als je over 2meter zoveel springt. Ik vind 80cm al érrrg hoog .

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:50

Moet je eens nagaan hoe hoog het hek van de wei wel niet moet zijn om zo'n spring/vliegpaard tegen te houden :S

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:17

Een paard wat niet over een hindernis van meer dan 2 meter wil krijg je er echt niet over hoor. Bovendien springen die paarden waarschijnlijk 1 of 2 keer in hun leven zulke hoogstes.
Paarden die dat soort dingen doen zijn van een apart soort, ze moeten wel een beetje gek zijn, en bovendien blindelings op de ruiter vertrouwen, ze kunnen absoluut niet zien wat er aan de andere kant van zo'n muur is.
Wat je op het 'filmpje' een stukje terug ziet vindt ik heel knap, zowel van paard als ruiter.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 01:02

ik heb in meppel eens een paard over 2.13 m. zien gaan, je ziet alleen twee oortjes vanachter de muur aankomen, heel apart. of het paard het een fijn gevoel bij het neerkomen heeft.....
en om het nou echt zielig te noemen? een paard heeft een groot hart nodig dat zeker maar ik ben ervan overtuigd dat als een paard iets niet wil, het niet doet en zeker niet over zo'n hoge muur zal springen. ook niet onder dwang.
ik vind het moedig!

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 01:03

en wat supertje zegt klopt, een paard springt heus niet elk weekend die hoogte....

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:59

sliertje schreef:
ik heb in meppel eens een paard over 2.13 m. zien gaan, je ziet alleen twee oortjes vanachter de muur aankomen, heel apart. of het paard het een fijn gevoel bij het neerkomen heeft.....
en om het nou echt zielig te noemen? een paard heeft een groot hart nodig dat zeker maar ik ben ervan overtuigd dat als een paard iets niet wil, het niet doet en zeker niet over zo'n hoge muur zal springen. ook niet onder dwang.
ik vind het moedig!

En jij ziet dus niet dat de meeste paarden over een hindernis heen worden geslagen en dat de meeste springruiters een zweep bij zich hebben?

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:06

zo hoog springen kan nooit goed zijn voor de botten van het paard! wat het hoogste is geweest wat een paard heeft gesprongen geen idee

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:21

mayo_horses schreef:
sliertje schreef:
ik vind het moedig!

En jij ziet dus niet dat de meeste paarden over een hindernis heen worden geslagen en dat de meeste springruiters een zweep bij zich hebben?

Hmmm zucht hier word ik egt heel moe van :S
Ik heb altijd geleerd neem een zweep mee het pacour in zodat als hi wel een x twijfelt je hem door kan zetten doormiddel van bv. tikje van de zweep..
Maarja Ik denk dat bv.erik vd vleuten ze paarden ook alleen maar over de hindernisssen slaat hoor ( DUS NIET):S die man kan ze paarden miss 1 x zo pacour op 1.60 erover heen slaan en dan zeggen die paarden ook doe het lekker zelf..
JIj kan je paard gewoon beter in een weiland zetten en er naar kijken als je zo al denkt over de springsport

Zo moest ik even kwijt...

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:50

mayo_horses schreef:
sliertje schreef:
ik vind het moedig!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:25

Bij dat filmpje lijkt het net alsof het paard gewoon omhoog klimt, ipv springt..
Verder.. Tja.. Als de paarden het springen, en de ruiters het willen.. Er zijn wel zieligere dingen als hoogspringen bij paarden
En tja, ik hoef zo hoog niet hoor

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:36

Tja zo gaat dat, in alle sporten.
Er zal wel altijd iemand zijn die het wereldrecord wilt breken.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 02:36

Bij de Washington International Horse Show is de Puissance elk jaar één van de hoogtepunten. Ik ben de afgelopen twee jaar geweest en het is echt geweldig om te zien! De paarden worden niet over de hindernissen heen geslagen (volgens mij rijden ze allemaal zonder zweep ) en springen met de oortjes naar voren, zelfs over de hoogste hindernissen. Ik vind het juist een mooi beeld van wat je kunt bereiken als je een goede band met je paard hebt.

Dat dit soort sprongen meestal in verschrikkelijke valpartijen eindigen is onzin ... ik heb zelfs nog nooit iemand zien vallen.