Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sterre schreef:Nou... doen jullie maar goed stoer hoor! Ook ik zie er absoluut uit als een rand-debiel met dat ding op m´n kop, maar ja.. liever er zo uit zien als er één zijn!!
New-Forest schreef:Op jonge pony's waarvan ik kan weten dat ze nog wel is raar kunnen doen (Melano & Early) doe ik altijd een cap op!!! Op mijn oude Welsh Mountain Pony Beer doe ik nooit een cap op. Ik weet gewoon hoe die is. Natuurlijk kan zo'n oude pony ook op hol slaan, maar daar heb ik genoeg ervaring mee.
"Fijn mam, dat je m´n rolstoel wil duwen, me onder de douche wil zetten, me m´n eten voert, alleen omdat IK het niet nodig vond om een cap op te zetten"
Ik heb mijn Dikke nu 5 1/2 jaar en ben er nog nooit afgeduveld. We hebben al een paar keer echt penibele situaties gehad, waar mijn paard zich als "super betrouwbaar" bewezen heeft!Sterre schreef:En Margreet, het is toch gewoon zo dat vele geen cap opzetten omdat ze vinden dat ze eruit zien als een rand-debiel??!!! Of omdat je haar er zo raar van gaat zitten??!!! Of ze krijgen zo´n hoofdpijn van een cap, of of of ......
Margreet schreef:
Ja dat is zo. En dat moeten ze lekker zelf weten. Zal mij een zorg zijn.
Ik maak m'n eigen keuzes wel, heb geen behoefte aan een belerend vingertje, dat is het punt dat mij dwars zit.
Ik beslis zelf of ik dat ding wel of niet op doe en daar hoef ik niet de les over gelezen te worden.
...Snap je mijn punt?
)alleen... als ik met iemand buiten rij, die eraf duveld en met d´r kop verkeerd terecht komt, ben ik uiteindelijk degene die er voor moet zorgen dat er hulp komt!
Sterre schreef:Degene die "nooit" geantwoord hebben, doen in de auto zeker ook nooit hun gordel om en zouden op een motor zeker ook nooit een helm opzettenNou... doen jullie maar goed stoer hoor! Ook ik zie er absoluut uit als een rand-debiel met dat ding op m´n kop, maar ja.. liever er zo uit zien als er één zijn
!!
bij zijn, want in mijn omgeving zie ik weinig cap dragers. Behalve hier op bokt
runningkawa schreef:Er zijn zoveel dingen die aan paardrijden niet veilig zijn.
En alleen je cap hoeft niet je redding te zijn.
Dan moet je ook een bodyprotector met niergordel aan.
Want als je lever of zo scheurt door een smak op de grond of tegen en paaltje ben je er ook geweest.
runningkawa schreef:
Ik antwoord ook met nooit.
Maar draag altijd de gordel in de auto, ook voor een klein stukje.
En op de motor altijd helm, handschoenen, motorlaarzen en leren pak.
Dus dat staat weer helemaal los van elkaar.
áár probeer je dus wel om het auto- en motorrijden voor jezelf veiliger te maken
!!
!
, dit is geen smoes, maar het is bij ons zo heuvelachtig, dat ik er de pest aan heb! (M´n oude "opoe fiets" staat weg te gammelen in de schuur, zit geen versnellingen op en is hier echt onbruikbaar!!)Sterre schreef:Dáár probeer je dus wel om het auto- en motorrijden voor jezelf veiliger te maken!!
, IK persoonlijk begrijp gewoon niet zo, waarom iemand dat ding niet op z´n knar zet
!
. Ik wil dus absoluut niet de moraal-apostel uithangen
!!!
!!), was tegen niemand persoonlijk bedoelt!