Hoe reageerden jullie paarden aan het strand?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Hoe reageerden jullie paarden aan het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:39

Angeliek, leuk dat het zo goed verlopen is . Klinkt trouwens wel als een stevige rit . Waar hebben jullie pauze gehouden?

Dimitri, dat soort verhalen vind ik altijd een beetje spookverhalen. Als je gewoon normaal rijdt zoals je altijd doet en niet plots gaat racen ofzo dan is een strandrit niet gevaarlijker dan een willekeurige bosrit.

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:14

Toen wij met ons paard (toen net 4) naar het strand gingen, hadden we ook 6 manegepaarden gehuurd zodat hij de anderen een beetje na kon doen. Hij vond het echt super eng en wilde met geen mogelijkheid dicht bij de zee komen. Hij rende liever in zijn eentje weg dan dat hij met de rest mee liep. Toen we op een gegeven moment een galopje inzetten dacht hij dat alle paarden van een tijger waren geschrokken, dus was hij het snelst weg (wist niet dat hij zo hard kon) maar bleef pal achter een ander paard. Het strand zoooo groot en dan een tandemgalopje.. haha
Later zijn we nog vaker gegaan, maar wist hij dus dat hij in galop mocht op het strand. Dat was echt geen succes. Ik heb nog een keer alleen maar voltes gereden en 2 keer ervandoor gegaan. Dat was echt niet leuk meer gewoon. Daarna 2 keer stapritjes gedaan, waarbij er allebei de keren 2 wandelaars mee waren (voor het ontspannen wandelen) maar de tweede keer was het alweer gedaan met de ontspanning. De volgende keer (aanstaande vakantie) gaat er in ieder geval weer 1 of 2 manegepaarden mee, want die keren alleen waren niet zo een succes. Hij kan beter even van de anderen leren hoe hij rustig kan zijn en er gaat bovendien ook een martingaal om dan. Het strand is gewoon zo overweldigend, hij weet niet waar hij moet kijken, alles is bedreigend en hij kan nergens steun aan vinden. Ik snap het wel, dus daarom moet jij als ruiter zorgen dat je paard kalm blijft en de nodige voorzorgsmaatregelen treft.
Maar vooral belangrijk: genieten! Als jij het leuk vindt vindt je paard het vaak ook leuk!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:54

Dimitri schreef:
..ik zou zelf niet met mn eigen paard gaan, niet omdat ik denk dat ik hem niet kan houden, hij is overal zo gek als een deur maar dat zien we maar als positief ....maar ik ben als de dood dat ie zn pezen/spieren verrekt ofzo..hij is nog nooit op het strand geweest en ik heb dus een vriendin die met haar pony op strand was geweest met een groep en van die groep, brak er van 1 paard finaal zn been af en moest dus op het strand ingeslapen worden..puur omdat ie het niet was gewent...brrrr, moet er niet aan denken..dan maar naar het bos...
maar het lijkt me echt supertof!!!..wil zo graag nog een keer zwemmen ofzo met hem..maar ja!

je been breken omdat je iets niet gewent bent is wel erg drastisch hoor!! Voor elk paard moet eens de eerste keer zijn. En als je ziet hoeveel paarden er op het strand rijden hadden er toch al heel wat meer benen gebroken moeten zijn als dat zo zou zijn. Waarschijnlijk is ie in een kuil of iets gestapt en daardoor zijn been gebroken. Maar dat kan altijd gebeuren . Een ongeluk zit in een klein hoekje op het strand of ergens anders. In het bos kunnen ze ook struikelen over wortels van de bomen en wat breken of stappen in een hol wat verscholen zit onder de bladeren. Ik zou gewoon lekker genieten en zeker een keer een strandritje gaan maken... het is het ultieme paardrijden!!

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:02

de mijne zakte door de benen en poepte en pieste van angst. Maar ze bleef wel lopen. Honden vindt ze doodeng dus ze scheet echt bagger. Eerste keer met iemand samen gaan waarvan het paard het gewend is zou ik doen. Ik heb niet alle reacties gelezen. Deze tip heb je vast al vaker gehad.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:17

mijn 4 jarige merrie deed heel normaal de eerste keer
ze ging zelfs de zee in
heb nog geen gekke dingen meegemaakt
alleen als het erg waait heb je kans op schuimvlokken en sommige paarden vinden dat een beetje eng

mijn 4 jarige paard hier voor de 2e keer op het strand
Afbeelding