Africhtingsstal van Laar, iemand ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:59

Wat heeft het paard op het been dan ?
Wat voor afstamming is het ?
Misschien heb ik hem wel gezien..........

RUBYWHITE

Re: Africhtingsstal van Laar, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:29

Ik heb vroeger bij een dressuur/handelsstal gereden Cristel vd Laar, toevallig niet dezelfde? Zij had indertijd goede paarden en is vanuit groningen vertrokken naar Duitsland en ik geloof sinds 2jr weer terug in nederland.

Bedoel je haar wellicht?

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:33

Nope, is een andere stal.
Het paard was goed, maar heeft toen ze r kwamen brengen een vieze wond opgelopen op r been. (en ik weet hoe ze laden, dus op zich niet gehhel vreemd)
Het was een democraat merrie.
Het grote probleem was dat ze geen verantwoording namen. Paard heeft weer bij de handelsstal op stal gestaan om te revalideren, maar de TS heeft alles zelf moeten betalen, en zelfs moeten werken bij hun om de stalling te betalen. En nu blijkt dus (maak ik hier uit op) dat die wond weer zodanig opspeelt dat ze niet goed is.

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:41

Needje schreef:
Nope, is een andere stal.
Het paard was goed, maar heeft toen ze r kwamen brengen een vieze wond opgelopen op r been. (en ik weet hoe ze laden, dus op zich niet gehhel vreemd)
Het was een democraat merrie.
Het grote probleem was dat ze geen verantwoording namen. Paard heeft weer bij de handelsstal op stal gestaan om te revalideren, maar de TS heeft alles zelf moeten betalen, en zelfs moeten werken bij hun om de stalling te betalen. En nu blijkt dus (maak ik hier uit op) dat die wond weer zodanig opspeelt dat ze niet goed is.

Dat is idd niet netjes !
Koper koopt het paard zonder wond. Ze komen het paard brengen met wond.
Dat het paard daar kan revalideren is mooi, maar het had OF gratis moeten zijn of de koop had ontbonden moeten worden.
Als het paard nu problemen heeft met dat been door die wond, kan hij in mijn ogen retour naar de verkoper !!
Ik denk dat de koper volledig in zijn recht staat.
Ben benieuwd hoe Mirjam dit gaat oplossen.

Veel succes.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:27

Ja, ik ben ook heul erg benieuwd......

tjielp17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 18:53

nou waarschijnlijk moet mijn paard dus terug want de kosten die ik van die tijd dat men paard terug was gegaan heb ik allemaal voor mijn kiezen gekregen.Mijn ouders zijn bang dat het plekje nooit meer weg gaat omdat ze het nu dus al sinds dat ze een jaarling was schijnt te hebben en daar was mij niks over verteld destijds!
Ik ben echt superverdrietig want ik wil eigenlijks mijn paard niet meer kwijt maar ze laat me waarschijnlijk geen andere keus

BasiNami

Re: Africhtingsstal van Laar, iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:27

Dit gaat over deze stal of niet?

http://www.africhtingsstalvanlaar.nl/

Mijn droompony staat op deze site te koop.. Biaban. Aan de verhalen te horen is het volgens mij maar goed dat ik hem niet betalen kan..?

Stefanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:29

ik ben een keer mee geweest met kennissn van ons,, en we hebben daar verschillende pony's geprobeerd. Ze hadden allemaal wel wat!
de 1 bokte alleen maar, de ander wou niet lopen, de ander trapte naar je benen.
En ze stonden er erg onverzorgd bij, nee we hebben daar niks gekocht.

naomi_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:21

een pony die ik van veulen af ken is via deze handelsstal verkocht, ze was nog helemaal groen en werd verkocht als driejarige als zadelmak en verkeersmak...ze wist niet eens hoe een zadel eruit zag. ook hebben zij tegen de huidige eigenaren gelogen over de afstammeling, bij het ophalen kregen ze de papieren in handen en hier stonden hele andere namen op...

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 06:19

Ja mensen van onze club hadden een pony gekocht daar, en volgens Mirjam hadden ze een volle zus daarvan nog op stal staan. Die hebben ze dus gekocht. Kijken ze thuis op t papier, blijkt dat t helemaal geen vole zus is..... (misschien hadden ze daar op t papier moeten kijken, ok, maar ze hebben "in goed vertrouwen" die pony gekocht.) Niet dat t ze uitmaakt, maar zeg dat dan niet!
(die eerste pony heet trouwens Schaffelaars Doris Naomi!)

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:37

Needje schreef:
Ja mensen van onze club hadden een pony gekocht daar, en volgens Mirjam hadden ze een volle zus daarvan nog op stal staan. Die hebben ze dus gekocht. Kijken ze thuis op t papier, blijkt dat t helemaal geen vole zus is..... (misschien hadden ze daar op t papier moeten kijken, ok, maar ze hebben "in goed vertrouwen" die pony gekocht.) Niet dat t ze uitmaakt, maar zeg dat dan niet!
(die eerste pony heet trouwens Schaffelaars Doris Naomi!)

Das een beetje dom als je thuis pas in de papieren kijkt...Ik ken haar verder niet, heb net haar site bekeken en het ziet er opzich allemaal wel tiptop uit om eerlijk te zijn

esperado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:52

Een vriendin is daar geweest. Werd een scharminkel uit de stal getrokken van 3 jaar oud maar daar moest je doorheen kunnen kijken. Uiteindelijk had ze gekozen voor een 3jarige Calvados en daar klopte het verhaal ook niet echt van, Mirjam deed moeilijk over verschillende dingen en bij de keuring werd hij klinisch afgekeurd en aan de foto's zijn ze niet eens begonnen.

Ze heeft een buurvrouw op het erf die wél leuke paarden heeft (Femke), die kan ook netjes beleren

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:40

Calvados?!! Die bruine hengst? Dat was zo'n stoer ding!!! Maar scheen ook niet helemaal goed te zijn in z'n rug! Ik was helemaal verliefd op dat paard!
Rubywhite, het ziet er ook wel netjes uit hoor. En ze heeft echt niet altijd oliebol dat ze verkoopt. Plus dat ze zelf ook regelmatig genaaid wordt. Maar dat neemt niet weg dat er veel mis gaat daar.

esperado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:30

Ja die bruine hengst. Maar hij kwam niet ver in de keuring. en dan hadden ze alleen nog naar zijn benen gekeken en niet naar de rug.

Als jij genaaid wordt betekend dat niet dat je andere mensen hoeft te naaien toch

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:48

Bij iedere handelstal moet je alleen een paard kopen als je er echt donders veel verstand van hebt.Want 9 v/d 10 paarden daar die hebben wat.Omdat als ze niks zouden hebben , ze wel particulier verkocht zouden worden.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:32

Nou Peeri, dat gaat niet helemaal op. Als jij het niet weet. Mirjam gaat echt niet alle paarden laten keuren die ze aangeleverd krijgt. Dat laat ze de klanten wel doen. Groot gelijk. Ze kreeg altijd heel veel direct van de fokker. Tsja, en als ze dan niet goed blijken te zijn, is dat niet haar fout. Alleen viond ik dat als je het weet, je idd niet iemand anders er mee op moet zadelen.

tjielp17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 21:43

peeri schreef:
Ja die bruine hengst. Maar hij kwam niet ver in de keuring. en dan hadden ze alleen nog naar zijn benen gekeken en niet naar de rug.

Welk paardje? bedoel je vigo?

Als jij genaaid wordt betekend dat niet dat je andere mensen hoeft te naaien toch

Dit mens naait je echt heel erg waar je bij staat!
echt waar mensen koop hier nooit van je leven een paard!
Je doet alleen jezelf verdriet als je paard niet goed is en je paard moet dan weer terug of je krijgt hoge kosten!

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:30

Ik zou eerder zeggen, neem een kenner mee, en laat je niet van de wijs brengen. Zie je wat leuks, laat t door een eigen DA keuren (niet geheel onbelangrijk daar) en laat alles op papier zetten! (dus eigelijk wat je bij elke handelsstal zou moeten doen)

tjielp17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 09:35

je heb helemaal gelijk needje

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 09:45

Elisa2 schreef:
Omdat als ze niks zouden hebben , ze wel particulier verkocht zouden worden.

dat is onzin.
als die van mij weg moet gaat hij ook naar een handelsstal.
simpelweg omdat ik niet de tijd en zin heb om hem voor weet ik hoeveel klanten voor te rijden, elke keer weer netjes te maken en elke keer weer te zien hoe mensen met grote verhalen mn paard naar de kl*te komen rijden.
Laat dat maar lekker aan iemand over die dat voor zn werk doet.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 09:54

En zij krijgt ook veel van fokkers. Die moeten dan beleerd worden, en daarna verkocht. Kan dan mooi in een stuk door.
Maar Tjielp, ik snap t niet meer helemaal. Je hebt t nu over een wond die je paard al vanaf vroeger zou hebben?! Bedoel je dat er al een oude wond zat, en dat die dus weer is open gegaan tijdens het vervoer naar jou toe?

Viper03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 10:49

Nou ik ben degene die de Calvados hengst wilde kopen! Ze heeft me voorgelogen, dat hij van haar was en bij Venderbosch vandaan komt, ze heeft mijn vader uitgescholden en de koop niet doorlaten gaan, ze wilde de hengst niet bij mij thuis komen brengen (terwijl het maar 10 km van de dierenarts vandaan was), en hij bleek bij de buigproef al niet goed te wezen, en nu hoor ik dus dat ie ook nog iets in zijn rug had!!
...oftewel: MENSEN, IK RAAD IEDEREEN AF OM DAAR OOIT EEN PAARD TE KOPEN.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:41

Maar t was wel een gaaf paard die Versace! Was er echt weg van. Ik hoorde idd later van Mirjam dat ie niet helemaal goed was in zijn rug. Maar ze zou de osteo r naar laten kijken. Dus misschien was dat probleem al verholpen.
Wel jammer dat ie niet door de keuring kwam!
Het schijnt dat de eigenaar van dat paard al een tijdje niet betaalde. Toen zei ze al dat dat paard van haar zou worden. Vaag blijft t wel.

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 01:35

Ook ik heb Versace bekeken.
Arm paard. Broodmager en totaal futloos.
Ze had hem "vers"uit de stal getrokken en er zouden nog 4 mensen komen voor hem die dag !
Dus paar van amper 3 jaar, 5x per dag vrijspringen en evt. rijden.........was niet haar keuze zei ze.
Bullsh.t, je kan je afspraken toch verdelen ?

Als de eigenaar daar niet mee accoord gaat, komt ie hem toch lekker ophalen !
Op die manier wil ik geen geld verdienen.
Vaag allemaal. Een springwonder was het ook niet.

Nee, veel mooipraat en weinig verstand van paarden en hun kwaliteit.
Ik heb liever dat ze gewoon zeggen zoals het is.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 06:06

Hmmm, wel apart. In de tijd dat ik er nog kwam, zag Versace er erg goed uit! Heel jammer. Het was een schat van een paard!