wat zal ik doen met deze manen..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje

Re: wat zal ik doen met deze manen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:02

Citaat:
en persoonlijk vond ik de handbreedte vlechtlengte haar erg mooi staan,maar ja,het is een fries he....

Dan knip/trek/snijd je ze toch lekker Het jou paard en je met er schijt aan hebben wat de rest er van vind!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:02

oeps.. sorry paar spelfoutjes...

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:33

mjaa iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet met zijn of haar paard.. maar als ik mocht kiezen zou ik het dagelijks héél goed wassen met zeepvrije shampoo (bestaat echt haha) of thea trea schampoo van de kruitvat.. en er verder niet veel aan doen. Als dan over een tijdje haar manen onder ook wat zijn bijgegroeit alles in een lengte knippen (niet recht maar puntig zeg maar) maar goed ik hou dan ook van friezen met mooie lange manen! maar ik weet van mezelf dat ik zou twijfelen, en er helemaal af halen is zo gebeurd.. maar aan laten groeien duurt langer!! maar nogmaals jij kent jou paard het beste, en weet wat je zelf het mooiste vindt!! succes met je keuze!!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 23:19

Ik zou het advies van alles eraf scheren opvolgen, dan kan het weer gelijkmatig aangroeien als jij dat wilt, en misschien vind jij het wel zo stoer dat je het kort laat.
Je zal denk ik toch tot je het perfecte middel gevonden hebt elk jaar hetzelfde krijgen lijkt mij.

Buiten het ras om: Is het voor eht paard niet fijner om het kort/korter te hebben?
Geen flauw idee of dat verschil maakt met exceem, maar wat er niet is kan niet jeuken toch? *behavle fantoom ledematen *

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 07:30

ze schuurt alleen maar de achterkant eraf...dat is het vervelende ,ik vind zelf kort heel mooi,mijn andalusier heb ik ook getrokken,maar bij haar werden haar manen heel snel mooi lang,en dan heb ik toch zoiets van tja,bij een fries horen lange manen,maar ik vind het zelf kort mooier,wordt haar hals veel mooier van...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:54

ik zou eens opnieuw met de veearts gaan praten voor een middeltje en tot dan wekelijks de manen met bethadine shampoo wassen. Je kunt de manen wel afscheren maar dan blijf je bezig tot je iets hebt wat helpt tegen het schuren. Ik zou ze dus gelijk snijden en bij laten groeien voor zover mogelijk.
Maar dat is alleen mijn mening maar he

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:05

Op stal hebben ze een tinker ook laatst al d'r manen afgeschoren. Komt het veel gelijker terug.

Ik heb het bij mijn fjord ook een keer gedaan (ook een eczeempaard) maar dat duurt natuurlijk veel minder lang voordat het op de goede lengte is

Ik zweer nog steeds bij de boett-deken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 09:07

urielle,mijn mening is dat je de oorzaak weg moet nemen,en niet de gevolgen bestrijden...

zoals al gezegd,dit is het laatste veulen wat ze krijgt,hierna kan ze gewoon op tijd naar binnen,dan heeft ze geen last van de mugjes en geen jeuk,alleen probeer ik nu tijd te rekken,voor het veulen,en dan is het soms net een half uur te laat en gaat ze schuren,ik heb er spullen voor,tegen de jeuk,wat wel helpt,alleen is het nu te laat en heeft ze geschuurd...het bij snijden van de rest,is dus gewoon kaal maken,de achterkant is kaal geschuurd...

de boett deken kan niet bij een veulen,deze springt op de moeder en als die vast komt te zitten ,kan dat een drama worden...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:10

als dat voor jou de oplossing is, hoeven we eigenlijk geen advies meer te geven he.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 09:13

de vraag is ook,wat zal ik ermee doen,eraf halen of de achterkant weer bij laten groeien,niet wat doe ik aan de exeem.....

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:03

Kimmie, dan zie ik het probleem niet.

Jij vind het kort mooi?
Komt goed uit toch, doe je het lekker kort.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:05

Urielle schreef:
Je kunt de manen wel afscheren maar dan blijf je bezig tot je iets hebt wat helpt tegen het schuren. Ik zou ze dus gelijk snijden en bij laten groeien voor zover mogelijk.

Dan quote ik mijzelf nog even

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:36

de moeder van mijn haflinger. heeft ook heel erg jeuk gehad of het nou echt zomereczeem was weet ik niet maar in ieder geval heb haar bij huis gehaalt en heel goed gewassen met karato shampoo en toen heb ik ze op 1 lengte getrokken ook wat al wat korter was heb ik nog een beetje afgehaald ivm dode puntjes en nu een jaar geleden zijn ze allemaal op ong 1 lengte heel mooi aangegroeit.
hoop dat je er wat aan hebt

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:48

tja ik vind lang mooier, maar der zal tog wel een reden zijn dat ze ze zo kort schuurt... misschien is het beter om dat eerst te onderzoeken en dan te bepalen of je ze lang of kort maakt/houdt