Ik heb een Thorowgood singel met aan beide kanten elastiek. Zelf ben ik er blij mee omdat ik de kracht mis om een gewone singel rustig aan te trekken (en nee die wilde ik niet te strak doen, want normale mensen lukt het wel
) en mijn paard is er blij mee omdat ik nu heel rustig aan kan singelen en niet in 1 keer al mijn kracht moet gebruiken in de hoop dat ik net genoeg kracht kon zetten om de singel op het goede gaatje te krijgen (wat meestal dus weer niet lukte, waardoor ze die ruk tegen haar buik meerdere keren kreeg).Te strak aansingelen doe je toch echt zelf, ik merk met aansingelen dat op een gegeven moment het elastiek echt gaat uitrekken, dan doe je hem dus te strak.
En singels zitten idd vaak toch iedere dag op hetzelfde gaatje dus dan vind ik het raar als je een singel met elastiek opeens strakker gaat doen.
(Ik heb overigens ook een paard dat zich op katoenen en neoprenen singels kapot loopt, heb van de zomer noodgedwongen een week gereden met een neoprenen singel zonder elastiek, dat resulteerde in een paard dat weer begon met gericht bijten met aansingelen en aan beide kanten open plekken onder haar buik)