Wie heeft er ook last: Ongelijke benen / scheve bekkenstand

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Re: Wie heeft er ook last: Ongelijke benen / scheve bekkenst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:34

ik heb altijd al ongelijke beugels gehad. links moet altijd wat korter, ookal wissel ik ze bij iedere poetsbeurt om(is dus 1 keer per maand.. met een wedstrijd )
bij mij is het verschil ook een cm ofzo
maar wat bij mij het probleem is, dat ik mijn linkerbeen gewoon niet goed kan gebruiken. ik drijg er minder mee en kan de hulpen linksom minder goed geven. ik heb er met doorzitten en oefeningen als wijken en schouderbinnenwaarts veel last van linksom.. rechtsom gaat alles prima.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:35

Ik heb het ook, best wel veel verschil. Ik denk wel meer dan 2 cm, heb af en toe rugpijn ervan. Ik weet wel dat ik het heb maar ben nog niet naar dokter geweest... De schoolarts en een fysiotherapeut (eigenlijk die voor rikky, maar zag toevallig het verschil) zag het ook. Maar wat doen ze er nou aan dan, want het lijkt mij niet dat ze er veel aan kunnen doen?!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:43

Ik heb ook beenlengte verschil. Hierdoor heb ik ook steeds last van me rug en loop ik bij cesartherapie.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:42

Ik heb ook cesarterapie ben helemaal scheef namelijk Ongelijke benen, scheve heupen, sterke scoliose in mijn rug, schouders ongelijk (rsi). Mijn paard is ook scheef geweest door een ongeval en ik merkte dat niet en door mijn scheve zit is dat vast erger geworden. Nu is zij weer recht maar ik niet en door dat ik scheef zit heb ik geen gelijke druk op mijn linkerteugel omdat ik mijn linkerarm niet goed langs mijn zei kan houden. Daar maakt ze vet gebruik van en we zitten met het rijden dus in een dip. Het gaat niet meer Heb nog geen oplossing en voorlopig rijd ik even niet.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:30

ik weet niet of ze ongelijk zijn de mijne, maar heb wel vaak last van mijn rechterknie en heup.
Kan dat liggen aan ongelijke benen of bekkenstand?

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:36

Pellie schreef:
mijn bekken staat ook scheef, dit scheelt ook zo'n 1.5 cm. ik heb dan ook problemen in mijn SI-gewricht en kan hierdoor periodes niet rijden.

to nu toe heb ik met rijden geen problemen ondervonden in de zin van beugels of paard scheefrijden. gam is gelukkig recht, op zijn holle en bolle kant na

auw! dat ken ik!!
ik heb regelmatig dat ik wakker wordn,en jawel!
weer foute boel!!
kan ik gelijk de zelfde dag nog naar de fysio,en staat de hele zooi weer 3 á4 cm uit zijn fatsoen!
dit trekt dus ook al je spieren vanaf je knie-en tot je schouderbladen scheef!!
maar rijd idd nooit met ongelijke beugels!!
(als ik zo'n pijndag heb,rijd ik zoizo niet hoor!)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:41

Ik heb mijn recterkant korter dan de linker. Iik heb ook scoliose die naar de rechterkant van mijn urg loopt dus het klopt bij mij wel.
Ik rijd western en mijn beugels zijn gewoon op gelijke maat omdat ik niet veel druk op mijn beugels heb.