Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Urielle schreef:sflj schreef:Als je het niet vertrouwd kun je iemand op een fiets mee laten gaan bijvoorbeeld.
En dat vind ik dan weer gevaarlijk
Je ziet ze wel eens voorbij komen, dochter op de pony, vader heeft pony vast aan de longe en zit op de fiets. Zodra die pony schrikt en er vantussen gaat, valt vader met de fiets, komt wellicht met been tussen de stangen en wordt met fiets en al achter de pony aangesleurd die van al dat gewicht en lawaai nog harder weggaloppeerd. Lijkt me echt supergevaarlijk, op de fiets heb je gewoon echt geen kracht om zo'n beest tegen te houden.
sflj schreef:Waratje schreef:Als je een buiterit wilt gaan maken, maak dan een afspraak met iemand met een rustig ervaren paard. Dat kan het voor je jonge paard een stuk makkelijker maken.
Zou ik juist niet doen. Als je dan ooit alleen met je paard buiten wil rijden doen ze misschien alsnog moeilijk. Beter meteen goed leren. Als jouw paard genoeg op jouw vertrouwd is dat net zo goed als met een ander paard. Je zal toch ooit wel eens aleen willen gaan?
Waratje schreef:Je laat een kind toch ook niet meteen de eerste keer in z'n eentje naar school lopen/fietsen?
een paard is een paard is...enz.Citaat:Niet ieder paard leert op dezelfde manier, wat misschien voor jou met jouw paard werkt, hoeft niet voor een ander net zo te werken. Het zijn mogelijkheden waar je uit moet kunnen kiezen.
Citaat:En waarom zou je het jezelf onnodig moeilijk maken? Als je een keer een ander paard meeneemt betekend dat heus niet dat je paard voor de rest van z'n leven een ander erbij moet hebben.